یکی از پزشکان تغذیه معتقد است که مصرف لیموترش تاثیر چندانی برای درمان آنفلوآنزا ندارد.
کد خبر: ۸۶۷۱۰۳
با لیموترش به جنگ آنفلوآنزا نروید

به گزارش جام جم آنلاین ، عرفان پورقبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: لیموترش دارای ویتامین سی است که برای مقام کردن بدن در مقابل سرماخوردگی و آنفلوآنزا مفید است اما پس از مبتلا شدن فرد به بیماری تاثیر چندانی برای درمان ندارد.

وی افزود: با شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور مردم تمایل زیادی به مصرف لیموترش پیدا کردند که باعث افزایش قیمت آن شد.

این پزشک متخصص اضافه کرد: مردم می توانند ویتامین سی مورد نیاز خود را از طریق مصرف دیگر خوراکی ها از جمعه پرتقال، لیموشیرین و گوجه فرنگی تامین کنند.

پورقبادی با بیان اینکه ویتامین سی از جمله ویتامین های محلول در آب است، گفت: برای تامین نیاز بدن به ویتامین سی باید این ویتامین بطور مداوم مصرف شود، چرا که امکان ذخیره آن در بدن وجود ندارد.

وی افزود: ویتامین سی همچنین برای رشد و ترمیم بافت های بدن، درمان زخم ها و جای زخم و همچنین ترمیم و حفظ سلامت غضروف های استخوانی، استخوان و دندان ها مفید می باشد.

این پزشک در رابطه با منابع ویتامین سی گفت: طالبی، مرکباتی همچون پرتقال، نارنج و گریپ فروت، کیوی، انبه، اناناس، توت فرنگی، تمشک، زغال اخته، هندوانه، کلم بروکلی، گل کلم، فلفل، اسفناج، کلم پیچ، شلغم تازه، گوجه فرنگی و کدوی حلوایی از جمله مواد سرشار از ویتامین سی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها