گزارش جام‌جم از پشت‌صحنه سریال جدید شبکه یک

تصمیم‌های پرهزینه زندگی با«پشت‌بام تهران»

سریال تلویزیونی «پشت‌بام تهران» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی به سفارش شبکه یک سیما مراحل تصویربرداری را پشت‌سر می‌گذارد. مضمون این سریال اجتماعی و به قلم سعید نعمت‌الله است. قصه آن هم به تصمیم‌گیری درست و غلط آدم‌ها مربوط می‌شود و این‌که اگر تصمیم اشتباهی بگیرند، هزینه و عواقب آن دامنگیر خودشان می‌شود.
کد خبر: ۸۵۹۰۹۴
تصمیم‌های پرهزینه زندگی با«پشت‌بام تهران»

به گزارش جام‌جم، این روزها عوامل سازنده سریال تلویزیونی «پشت‌بام تهران» در جواهرده واقع در رامسر مستقر هستند. این روستا ویژگی‌های منحصربه‌فرد زیادی دارد که آن را به‌عنوان یک روستای شگفت‌آور در ایران و جهان تبدیل کرده است. بخشی از این سریال در تهران تصویربرداری شده و بخشی دیگر در جواهرده. ورود گروه تصویربرداری از چندی پیش در این روستا حال و هوای خاصی به آن داده است و مردم روستا هر روز با علاقه اطراف گروه جمع می‌شوند و شاهد بخش‌هایی از تولید این سریال هستند.

همزمان با تصویربرداری، امیر شیبان خاقانی تدوین سریال را به‌عهده دارد. سعید نعمت‌الله فیلمنامه‌نویس این سریال نیز هر روز همراه گروه سر صحنه حاضر است. در خلاصه داستان این اثر آمده است: آدم‌هایی از همین سرزمین در شرایط و روابط دشوار، بر سر راه هم قرار گرفته‌اند و این قرارگیری، زندگی آنها را دستخوش تغییراتی می‌کند.

کامبیز دیرباز و سام درخشانی که آخرین همکاری مشترک‌شان سریال نابرده رنج بود، پس از سال‌ها دوباره طعم همکاری مشترک را چشیده‌اند و در این سریال به ترتیب نقش‌های غیاث و آهی را بازی می‌کنند. در پنج قسمت اول این سریال غیاث و در پنج قسمت بعدی آهی نقش دارد و از قسمت یازدهم، سرنوشت زندگی این دو به هم پیوند می‌خورد.

آزاده صمدی هم در این سریال نقش زنی به نام اختر را بازی می‌کند که نقشی جذاب و متفاوت است.

وی پیش از این هم با بهرنگ توفیقی در سریال «انقلاب زیبا» کار کرده بود، براساس همان آشنایی به پروژه «پشت‌بام تهران» نیز پیوست. اختر جزو شخصیت‌هایی است که دچار چالش‌هایی می‌شود که برای بینندگان تازگی خواهد داشت.

ثریا قاسمی در نقش طاهره، بهزاد فراهانی در نقش آقا ولی، اندیشه فولادوند در نقش هاله خواهر غیاث، لعیا زنگنه در نقش انوشه، لیندا کیانی در نقش الهام، زهره حمیدی در نقش مونس، مجید واشقانی در نقش بهادر، کریم اکبری‌مبارکه در نقش آقا غفار، مهنوش صادقی، خسرو شهراز، علیرضا آرا، نوید خداشناس و علی صالحی در این سریال بازی می‌کنند.

به گفته رحمان سیفی‌آزاد مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک، سریال تلویزیونی پشت‌بام تهران زمستان امسال از این شبکه پخش می‌شود.

چالش بین شخصیت‌ها

بهرنگ توفیقی، کارگردان سریال تلویزیونی پشت‌بام تهران درباره تولید این مجموعه به جام‌جم گفت: معمولاً خیلی کم پیش می‌آید که فیلمنامه خوب به دستمان برسد و بدون اغراق باید تاکید کنم فیلمنامه سریال تلویزیونی پشت‌بام تهران هم از آن دست فیلمنامه‌هایی است که سعید نعمت‌الله در کسوت نویسنده نه‌تنها مسیر را درست رفته، بلکه شخصیت‌ها با دقت و ظرافت خاصی شخصیت‌پردازی شده‌اند و قصه ویژگی‌های خاص خودش را دارد.

وی با بیان این‌که کارگردانی سریال پشت‌بام تهران برایش تجربه متفاوتی است، عنوان کرد: سعید نعمت‌الله فضایی برای قصه این سریال طراحی کرده که برای خودم هم تجربه شیرین و لذتبخشی است. به‌خاطر این‌که داستان لو نرود، خیلی نمی‌توانم درباره آن توضیح بدهم، اما باید تاکید کنم که با سریال پشت‌بام تهران پیام‌های متنوعی را به مخاطب انتقال خواهیم داد.

این کارگردان ادامه داد: سریال به اتفاقاتی همچون اعتیاد و مسائل تحکیم خانواده می‌پردازد و این‌که برخی اتفاقات چطور می‌تواند بنیان یک خانواده را به مرز نابودی برساند. ضمن این‌که روابط بین شخصیت‌ها در این سریال همراه با چالش‌های بسیاری است که دیدن آن برای بینندگان تلویزیون حتما تماشایی خواهد بود، حتی می‌توانم بگویم نگاه نعمت‌الله به موضوع اعتیاد هم متفاوت و بکر است و ریشه‌ای به این معضل نگاه کرده است.

توفیقی اشاره کرد: سریال پشت‌بام تهران به هیچ وجه درگیر شعارزدگی نشده است و جزو سریال‌های پر لوکیشن است. گرچه تعدد لوکیشن کار تولید را کند می‌کند، اما با تلاش گروه سازنده، این مشکل برطرف شده است. لوکیشن‌های این سریال هم برای مخاطبان جذاب خواهد بود. در حال حاضر در جواهرده مشغول تصویربرداری هستیم و تا امروز حدود 700 دقیقه ضبط کردیم.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به این‌که فیلمنامه کامل نیست و همزمان با تولید نوشته می‌شود، این مساله تمرکز شما را برای کارگردانی کم نکرده، توضیح داد: درست است که فیلمنامه همزمان نوشته می‌شود، اما سعید نعمت‌الله خودش در صحنه حضور دارد و هر جا از کار لازم باشد درباره سکانس یا پلان موردنظر با هم حرف می‌زنیم. بنابراین تا امروز مشکلی پیش نیامده است. این کارگردان با اشاره به انتخاب بازیگران گفت: خوشبختانه توانستیم برای اغلب بازیگران سراغ کسانی برویم که از ابتدا مدنظر داشتیم. امیدوارم سریال هنگام پخش مورد توجه مخاطبان تلویزیون قرار بگیرد.

تجربه شیرین و لذتبخش

سام درخشانی در سریال تلویزیونی نقش آهی را بازی می‌کند. وی درباره پذیرش بازی در این سریال به جام‌جم گفت: من از قبل بهرنگ توفیقی را می‌شناختم و از دوستان خوب من محسوب می‌شود. به نظرم او از آن دسته کارگردانان جوان، بااستعداد، خوش‌ذوق و باانرژی است، حتی بیننده پر و پا قرص سریال آمین هم بودم که چندی پیش به کارگردانی او از شبکه یک پخش شد. سعید نعمت‌الله هم یکی از نویسندگان صاحب سبک در ایران است و کار کردن با این دو دوست برایم لذتبخش و شیرین است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های این سریال این بود که بعد از سال‌ها می‌توانستم کنار دوست عزیزم کامبیز دیرباز بازی کنم. ما بعد از سریال نابرده رنج دیگر همکاری مشترکی نداشتیم و مردم هر وقت مرا در خیابان می‌دیدند مرتب از من می‌پرسیدند چرا من و دیرباز همکاری مشترک نداریم؟ خوشبختانه مردم این تجربه همکاری را خیلی دوست داشتند و این فرصت فراهم شد که دوباره کنار یکدیگر بازی کنیم. من یک قرارداد فیلم سینمایی هم داشتم، اما به‌خاطر این کار جنگیدم و تولید این اثر سینمایی را به عقب انداختم.

اعتماد کردن به عوامل

مجید واشقانی در سریال تلویزیونی پشت‌بام تهران نقش بهادر را بازی می‌کند. وی درباره پذیرش بازی در این سریال به جام‌جم گفت: این سریال سومین تجربه من با سعید نعمت‌الله و پنجمین همکاری‌ام با بهرنگ توفیقی است و این شناخت خیلی کمک کرد که بازی در این اثر را بپذیرم، چون هم جنس کارگردانی توفیقی را می‌دانستم و هم این‌که با قلم نعمت‌الله آشنا بودم. هر دو جزو حرفه‌ای‌ها هستند. وقتی بازیگر نسبت به عوامل شناخت داشته باشد، بیشتر می‌تواند اعتماد کند. وی ادامه داد: بهادر هم درگیر چالش‌هایی می‌شود که او را با مشکلاتی در زندگی خانوادگی همراه می‌کند. امیدوارم مردم این سریال را دوست داشته باشند.

غافلگیری مخاطبان

سام درخشانی که در سال‌های اخیر با بازی در سریال‌هایی همچون زاویه هفتم، همه چیز آنجاست، آوای باران، ماتادور، پژمان، راستش را بگو، شهر دقیانوس و دارا و ندار نقش‌های متفاوت را تجرپبه کرده، این بار هم قرار است در سریال پشت‌بام تهران مخاطبان را با نقش خود غافلگیر کند. او نقش آهی را مثبت ذکر کرد و گفت: نمی‌توان گفت این نقش مثبت صرف است، چون آهی هم مثل بقیه آدم‌ها اشتباه‌هایی هر چند کوچک دارد تا این‌که بر اثر اتفاقی زندگی او و غیاث با یکدیگر گره می‌خورد. ضمن این‌که شخصیت‌ها در این سریال با دقت زیادی طراحی شده است و حتما دیدن این سریال برای مخاطبان جذاب خواهد بود.

فاطمه عودباشی

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها