بررسی گل های زده تیم ملی در سال 94

تیم کی‌روش چگونه گل می‌زند؟

تیم ملی فوتبال ایران از اولین روزهای سال 94 بازی های خود را شروع کرد، بازی های دوستانه ای که تحت الشعاع خروج کارلوس کی روش از تیم ملی فوتبال ایران قرار گرفته بود.
کد خبر: ۸۵۶۳۵۰
تیم کی‌روش چگونه گل می‌زند؟

به گزارش گروه ورزشی جام جم آنلاین به نقل از ورزش سه، تیم ملی فوتبال ایران در سال 94 تاکنون در 9 دیدار به میدان رفته است و 19 بار توانسته دروازه حریفان را باز کند.

با آنالیز گل های تیم ملی در سال 94، همراه باشید:

سانتر کن و گل بزن

سانتر از جناحین و گلزنی با ضربه سر بیشترین سهم گل های تیم ملی را در بر می گیرد، بازیکنان 6 گل از 19 گل سال 94 را از این طریق به ثمر رساندند که چهار گل آن از روی ضربه کرنر و ایستگاهی بوده است.

گل اول به شیلی؛ سانتر آندو تیموریان از روی ضربه کرنر جناح چپ را جواد نکونام در میان مدافعان با بغل پا توپ را به گل تبدیل کرد.

گل سوم به گوام؛ سانتر اشکان دژاگه از روی ضربه ایستگاهی در جناح راست و ضربه سر سردار آزمون

گل چهارم به گوام؛ سانتر وحید امیری در حال حرکت و از جناح چپ و بازهم ضربه سر سردار آزمون

گل پنجم به گوام؛ سانتر رامین رضاییان از جناح راست و کمی جلوتر از میانه زمین و ضربه سر مهدی طارمی

گل اول به هند؛ سانتر آندو تیموریان از روی یک ضربه ایستگاهی در جناح چپ و ضربه سر سردار آزمون

گل اول به ترکمنستان؛ اشکان دژاگه ضربه کرنر را از جناح راست روی دروازه حریف سانتر کرد و مرتضی پورعلی گنجی با ضربه سر به گل تبدیل کرد.

هر لحظه آماده گرفتن پنالتی

3 گل از تعداد 19 گل تیم ملی از روی ضربه پنالتی به ثمر رسیده است و وحید امیری، سردار آزمون، مهدی ترابی و رضا قوچان نژاد بازیکنانی بودند که توانستند برای تیم ملی پنالتی بگیرند البته یکی از پنالتی ها در بازی برابر ژاپن به گل تبدیل نشد و مهدی ترابی در ریباند پنالتی از دست رفته دژاگه را با ضربه ای به موقع به گل تبدیل کرد.

گل به سوئد؛ پاس بلند ارسالی از زمین خود برای گوچی با تاثیرگذاری وی به امیری رسید و بال چپ تیم ملی نیز با حرکتی انفجاری خود را به محوطه جریمه رساند و در آنجا توسط مدافع سوئدی متوقف شد. این ضربه پنالتی را جواد نکونام به گل تبدیل کرد.

گل اول به گوام؛ حرکت پا به توپ سردار آزمون در بین مدافعان گوامی که با خروج سریع دروازه بان این تیم مواجه شد و این ضربه پنالتی را اشکان دژاگه به گل تبدیل کرد.

گل به ژاپن؛ مهدی ترابی در جناح چپ محوطه ژاپن با حرکت پا به توپ خود و در حالی که پشت به دروازه این تیم بود از یک توپ مرده یک پنالتی ساخت، مدافع ژاپنی از پشت وی را شارژ کرد و خود مهدی ترابی پنالتی گل نکرده دژاگه را با ضربه ای دقیق به گل ایران تبدیل کرد.

گل سوم به ترکمنستان؛ گوچی در محوطه جریمه ترکمنستانی ها پا توپ شد و با ضربه مدافع این تیم به پشت پایش یک پنالتی را به ایران هدیه داد، این توپ را دژاگه به گل سوم ایران تبدیل کرد.

پاس را رو به بیرون بفرست

سه گل ایران در میان 19 گلی که در سال 94 به ثمر رسانده شده از روی پاس های رو به بیرونی بود که توسط مهاجمان تمام می شد.

گل پنجم به گوام؛ در اثر پاس کاری بازیکنان توپ به امید عالیشاه رسید و او با پاسی در عرض، مهدی ترابی را صاحب توپ کرد و ترابی نیز با ضربه ای به موقع گل زنی کرد.

گل دوم به هند؛ توپ بلند فرستاده شده را مهدی طارمی از اوت شدن نجات داد و از روی خط عرضی زمین به بیرون (عقب) فرستاد و آندو نیز با ضربه ای سریع و روپا برای ایران گلزنی کرد.

گل به عمان؛ حرکت سریع امیری در جناح چپ با فرستادن پاس رو به بیرون (بغل) او ادامه یافت و در شلوغی جلوی دروازه سید جلال حسینی برای ایران گل زنی کرد.

توپ را بگیر و از کنار نفوذ کن

دو گل تیم ملی در دو بازی پشت سر هم نشان از تمرین بازیکنان در زمینه داشت، مهدی ترابی و سردار آزمون دو گل کاملا یک شکل را برای ایران به ثمر رساندند.

گل به ازبکستان؛ مهدی ترابی در دقیقه وقت های اضافه بازی از جناح چپ پا به توپ شد و انفجاری از کنار به محوطه جریمه ازبک ها زد و با شوتی محکم دروازه این تیم را باز کرد.

گل به ترکمنستان؛ در بازی رفت با این تیم، سردار آزمون نیز بازهم دست به این حرکت زد و او نیز این حرکت تمرین شده را به مانند ترابی انجام داد و در اولین دقایق بازی برای تیم ملی گلزنی کرد.

مثلث بسازیم تا گل بزنیم

دو گل تیم ملی در دو بازی نیز با حرکات تمرین شده و تشکیل مثلث توسط بازیکنان هجومی به ثمر رسید.

گل دوم به شیلی؛ گوچی با یک همکاری حرفه ای و تمرین شده توپ را به شجاعی رساند و مسعود نیز با پاسی سریع بازهم گوچی را صاحب توپ کرد و مهاجم تیم ملی ضلع سوم این مثلث را با پاسی سریع اویری را صاحب توپ کرد و وی نیز گلزنی کرد.

گل دوم به گوام؛ این بار این مثلث بین وریا غفوری، سردار آزمون و مهدی طارمی در جناح راست شکل گرفت، پاس وریا به سردار رسید و وی نیز به سرعت طارمی را صاحب توپ کرد و وی برای تیم ملی گلزنی کرد.

پاس کوتاه پشت محوطه

دو گل تیم ملی نیز با پاس های کوتاه پشت محوطه جریمه شکل گرفت.

گل سوم به هند؛ پاس های کوتاه مهاجمان تیم ملی پشت محوطه جریمه، امید ابراهیمی را صاحب توپ کرد و وی نیز کمی جلوتر از خط محوطه پاس نهایی را به طارمی داد تا او با ضربه ای دقیق برای تیم ملی گلزنی کند.

گل دوم به ترکمنستان؛ پرتاب بلند اوت حاج صفی پشت محوطه چند بار توسط بازیکنان رد و بدل شد تا در نهایت عزت الهی صاحب توپ شود و با چند دریبل حرفه ای و شوتی دقیق گل به موقعی برای ایران به ثمر برساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها