ضرورت نگاه حرفه‌ای دولت به همه مطبوعات

مدیرمسئول روزنامه جام‌جم، علت کم شدن چهار صفحه این روزنامه را کمبود اعتبارات عنوان کرد.
کد خبر: ۸۵۳۸۱۳

دکتر مراد عنادی، در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری ایرنا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: از ابتدای آبان تعداد صفحات روزنامه جام‌جم از 20 به 16 صفحه کاهش یافت که دلیل آن هم مسائل مالی و بودجه بوده است.

وی با اشاره به این که در سنوات گذشته معاونت مطبوعاتی به روزنامه‌ها کمک مالی می‌کرد، افزود: در دوره اخیر این کمک‌ها به برخی روزنامه‌ها ازجمله جام‌جم کاملا قطع شده است و از طرف دیگر با توجه به مشکلات مالی هم که صدا و سیما داشته، کمتر توانسته به روزنامه جام‌جم که وابسته به سازمان است، کمک کند.

وی ادامه داد: مجموعه این مشکلات دست‌به‌دست هم داد تا برای صرفه‌جویی و کاستن از فشار مالی چهار صفحه روزنامه را کم کنیم.

عنادی با تاکید بر این‌که در صورت رفع شدن مشکلات مالی قطعا این چهار صفحه را دوباره به روزنامه اضافه خواهیم کرد، افزود: این صفحه‌ها بیشتر در بخش پرونده و لایی‌های روزنامه بوده است. وی در پاسخ به این‌که آیا حذف شدن این صفحات بر کیفیت روزنامه تاثیری داشته است یا خیر، توضیح داد: ما با توجه به این تغییرات بازتعریفی از برخی صفحات روزنامه انجام دادیم تا محتوای این 16 صفحه غنی‌تر و با کیفیت‌تر تولید شود.

عنادی گفت: چهار صفحه 9 تا 12 حذف شده که البته ظرفیت‌هایی داشته و ما فعلا مجبور هستیم مطالب مربوط به آن صفحات را سه روز در میان در داخل همین صفحات با توجه به تعریف جدید پردازش و چاپ کنیم. مدیرمسئول روزنامه جام‌جم درباره کم یا زیاد شدن ضمائم روزنامه نیز گفت: ضمائم اضافه نخواهند شد اما ضمیمه «سیب» را که درباره پزشکی و سلامت بود با ضمیمه«چاردیواری» ترکیب کردیم و به جای ضمیمه سیب، «جام بانوان» را طراحی کرده‌ایم که به‌طور تخصصی به ورزش بانوان می‌پردازد. عنادی رونق اقتصادی را همسو با بهتر شدن وضعیت مالی رسانه‌ها دانست و افزود: اگر شرکت‌ها به لحاظ مالی در وضعیت بهتری قرار گیرند بخش تبلیغات آنها نیز گسترده‌تر خواهد شد و این موضوع، جذب آگهی و درآمد بیشتر مطبوعات را به همراه خواهد داشت.

مدیر مسئول روزنامه جام‌جم اضافه کرد: انتظار داریم حمایت از رسانه‌ها در دستورکار معاونت مطبوعاتی باشد و نسبت به همه رسانه‌ها نگاه حرفه‌ای داشته باشد، تا همه رسانه‌ها بتوانند از این حمایت‌ها برخوردار شوند. وی بحث اعتبارات و بودجه را از مهم‌ترین مشکلات این روزها عنوان کرد و گفت: با توجه به جدی‌تر شدن شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، به نظر می‌رسد روزنامه‌ها یک رقیب عمده پیدا کرده‌اند که این رقیب روز‌به‌روز در حال پیشرفت است. وی گفت: مطبوعات با توجه به مشکلات مالی و رقبا، روزهای سختی را سپری می‌کنند و این امر نیازمند حمایت و تدبیر است تا بتوانند جایگاه خود را حفظ کنند. عنادی گفت: مطبوعات نقش مهمی در روشنگری و آسیب‌شناسی‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایفا می‌کنند، بنابراین می‌توانند به مسئولان توجه بدهند کجا مشکل است تا آنها هم برای رفع این مشکلات برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها