آزمایش موشکی ایراد جدید سناتورهای آمریکایی

آزمایش موفق موشک بالستیک هدایت‌شونده عماد در هفته گذشته و نمایش اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، ناخشنودی مقامات غربی را به همراه داشته و واکنشها به این آزمایش موشکی همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۴۶۶۸۶

در تازه‌ترین این واکنش‌ها، رومیان نادال سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، به قطعنامه‌های پیشین شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران از جمله قطعنامه ۱۹۲۹ اشاره کرده و این آزمایش موشکی را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت دانسته است. به گزارش فارس، سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد هم مدعی شد، آزمایش موشک جدید سطح به هوای ایران در هفته گذشته نقض قطعنامه‌های موجود شورای امنیت سازمان ملل متحد است. پیشتر نیز کاخ سفید اعلام کرد، آزمایش اخیر موشک عماد توسط ایران احتمالا ناقض قطعنامه‌های سازمان ملل متحد بوده است؛ با این حال مقام‌های آمریکایی تاکید کردند که این آزمایش تاثیری بر توافق اخیر هسته‌ای نخواهد داشت.البته برخی سناتورهای تندرو در آمریکا به دنبال واکنش‌های جدی‌تر کاخ سفید در زمینه آزمایش موشکی ایران هستند. در همین زمینه، اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای از رئیس‌جمهور کشورش خواست هرچه سریع‌تر به آزمایش موشکی ایران واکنش نشان دهد. سناتور کلی آیوت و سناتور مارک کرک هم نامه‌ای با دو امضا خطاب به اوباما نوشته‌اند و ضمن مشکل‌ساز خواندن آزمایش موشک عماد از رئیس‌جمهور آمریکا پرسیده‌اند: «مشتاقیم بدانیم پاسخ دولت شما (به این شلیک آزمایشی) چه خواهد بود.»

در کنار این نامه، نامه دیگری با امضای هشت سناتور برای وزیر خارجه آمریکا ارسال و از او پرسیده شده که در صورت تکرار شلیک موشک‌های ایرانی پس از اجرایی شدن قطعنامه 2231، پاسخ دولت اوباما چه خواهد بود.

در همین حال رئیس مجلس شورای اسلامی، سخنان اخیر مقامات آمریکایی در مورد آزمایش موشکی ایران را سخنانی بیهوده دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران باید امنیت خود را حفظ کند. به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در دومین کنگره سرداران و 4500 شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه افزود: آمریکایی‌ها هر حرفی می‌خواهند بزنند، برای ما مهم نیست زیرا باید قدرتمند باشیم و اگر بنیه دفاعی قوی نداشته باشیم، نمی‌توانیم در مقابل دشمنان مقاومت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها