با اظهارات جدید دختر نوجوانی که متهم است با همدستی پسر مورد علاقه اش ، پیرزن ثروتمندی را در جنایتی هولناک به قتل رسانده است ، به دستور قاضی شعبه 107 رشت ، جزییات این قتل بار دیگر بازسازی می شود.
کد خبر: ۸۴۶۲۲

بازگشت به یک جنایت کودکانه

ساعت 20:45 هفتم دی سال 82 ، مرد میانسالی در تماس با پلیس 110 رشت راز قتل پیرزن ثروتمندی به نام مهین - د را برای کارآگاهان فاش کرد ، این مرد در حالی که بسیار هراسان و سراسیمه بود ، گفت : لحظاتی قبل پس از بازگشت دخترش دل آرا به خانه ، خواستگار سابق او به نام سعید به مقابل خانه آنها آمده و گفته است دخترش و پسر جوانی به نام امیر ، دختر عموی او به نام مهین - د را که پیرزنی تنها است به خاطر تهیه پول ازدواجشان در خانه اش به قتل رسانده اند. لحظاتی بعد از این تلفن ، کارآگاهان پلیس با حضور در خانه پیرزن با جسد غرق خون وی در داخل یکی از اتاقها روبرو شده و بررسی های پلیسی خود را در این باره آغاز کردند. با انتقال جسد به پزشکی قانونی ، بررسی های متخصصان نشان داد مقتول پس از آنکه با وارد آمدن ضربات شی سنگین به سر و پس سرش بیهوش شده ، با 14 تا 16 ضربه چاقو به قتل رسیده است ، کالبد شکافی حاکی از آن بود که دو ضربه به شکم ، 6 ضربه به پشت و کمر و 6ضربه به قفسه سینه مقتول وارد آمده بود. با توجه به اظهارات پدر دل آرا، کارآگاهان پلیس وی ، سعید و امیر را تحت بازجویی های فنی و پلیسی قرار دادند ، سعید در بازجویی ها با بیان این که دخالتی در قتل پیرزن نداشته به کارآگاهان گفت : روز جنایت دل آرا در حالی که به شدت هراسان بود به جلوی خانه ما آمد و از من خواست به خانه مقتول رفته و کیف او را که پس از جنایت در آنجا جا مانده بود بعد از اطمینان از مرگ پیرزن برای او بیاورم من هم از آنجایی که به دل آرا علاقه زیادی داشتم پذیرفتم و به داخل خانه رفته و کیف را برای او آوردم.

قرصهایی که جنایت را رقم زد

با اظهارات سعید ، دختر جوان هنگامی که دریافت کارآگاهان از راز جنایت مطلع شده اند ، ادعا کرد به خاطر قرص هایی که پسر مورد علاقه اش به وی خورانده از حالت عادی خارج شده است و چیزی به خاطر نمی آورد. او در توضیح انگیزه خود از جنایت گفت : چند ماه قبل با امیر آشنا شدم و قرار ازدواج با او گذاشتم ، امیر از لحاظ وضعیت مالی در وضع خوبی قرار نداشت بنابراین تصمیم گرفتیم تا با انجام سرقت از پیرزن ثروتمند خرج عروسی مان را تهیه کنیم و بنابراین به خانه پیرزن رفتیم ، بعد از ورود به خانه زمانی که من در حال صحبت کردن با صاحبخانه بودم ، امیر یکباره با چوب بیسبال چند ضربه به او زد ، در حالی که تحت تاثیر قرصهایی که امیر به من داده بود قرار داشتم امیر با فریاد زدن از من خواست چاقویی از آشپزخانه بیاورم من هم گیج و منگ به آشپزخانه رفتم و با چاقویی که آوردم ضرباتی به او زدم ، پس از قتل پیرزن ، امیر گاوصندوق را بازکرد و طلا و جواهرات و پولهای مقتول را به سرقت بردیم و از خانه خارج شدیم اما بعد از خروج از خانه یادم آمد کیفم را جا گذاشته ام و بنابراین درحالی که به شدت ترسیده بودم از امیر کمک خواستم اما او قبول نکرد و به ناچار به سراغ سعید که قبلا نامزدم بود رفتم که او کیفم را آورد ولی موضوع را به پدرم گفت . در ادامه بررسی ها (دل آرا) دیماه سال 82 در مقابل قاضی شعبه دهم دادگاه عمومی ، بار دیگر به قتل اعتراف کرد و قاضی دادگاه ، وی را به دلیل اقرار به قتل به قصاص و پسر جوان را به اتهام معاونت به 10 سال حبس محکوم کرد. با گذشت 2 سال از زمان جنایت و صدور حکم ، قضات شعبه 33 دیوان عالی کشور ، با بررسی اعتراض «دل آرا» به حکم صادره ، خواستار بررسی های بیشتر و مشخص شدن نقاط تاریک پرونده و خصوصا تاثیر قرص هایی شدند که «دل آرا» ادعا کرده بود با تحریک پسر مورد علاقه اش قبل و بعد از جنایت مصرف کرده است .با این درخواست ، پرونده بعد از مراحل قانونی در اختیار قاضی جاوید نیا رئیس شعبه 107 دادگاه ویژه اطفال رشت قرار گرفت تا وی بررسی های دقیقتری را درباره این پرونده آغاز کند.

آنچه در دادگاه گذشت

گزارش خبرنگار جام جم در رشت حاکی است : روز پنجشنبه بار دیگر به دستور قاضی جاویدنیا ، دل آرا و امیر به دادگاه احضار شدند تا با بررسی ادعاهای آنها جزییات بیشتری از پرونده راز گشایی شود. در این جلسه بعد از شرح کیفرخواست ، 2 دختر مقتول که در دادگاه حضور داشتند با تاکید بر حق قانونی شان بر قصاص دل آرا و مجازات امیر خواستند عدالت اجرا شود و پس از آن دل آرا درجایگاه قرار گرفت تا به دفاع از خود بپردازد. در این جلسه دل آرا ادعاهای جدیدی را بیان کرد که با گفته های ابتدایی او در بازجویی های نخستین در تضاد بود. وی با انکار اعتراف های قبلی خود گفت : حرفهایم درباره این که برای سرقت به خانه مهین رفته بودیم را تنها تحت تلقین های امیر بیان کردم و در حقیقت ما هرگز قصد سرقت و قتل را نداشتیم امیر به من گفت دوستان او سندی را در اختیار دارند که متعلق به مهین است و از من خواست با توجه به آنکه پیرزن ثروتمند از آشنایان ماست به همراه او به خانه اش بروم و سند را به او بازگردانیم . وقتی وارد خانه شدیم در حالی که من مشغول صحبت با مقتول بودم ، امیر ابتدا با چوب بیسبال و سپس با چاقو به او ضربه زد ولی من چون قرص مصرف کرده و از طرف دیگر با دیدن خون شوکه شده بودم نمی دانستم چه کار می کنم و بنابراین نمی دانم ضربه ای زدم یا نه ، اما بعد از دستگیری به دلیل حرفهایی که امیر به من گفته بود قتل را به گردن گرفتم.

نقاطی که باید روشن شود

در جلسه روز گذشته پس از سخنان دل آرا ، عبدالصمد خرمشاهی به دفاع از دل آرا پرداخت و با ابراز امیدواری از این که نقاط ابهام این پرونده مورد بازبینی قرار گیرد گفت : در این پرونده تمامی ضربات از سمت راست به مقتول وارد شده است در حالی که دل آرا چپ دست است ضمن آنکه یک دختر نمی تواند 16 ضربه با این عمق و شدت را زده باشد که همین مساله یکی از موضوع های مهمی است که در پرونده نادیده گرفته شده است . خرمشاهی ، در پایان اظهار کرد: با برگزاری مجدد صحنه بازسازی جرم و تکرار آن ، پاره ای از ابهامات که هنوز در این رابطه وجود دارد ، مرتفع خواهد شد و جلسه بعدی دادگاه پس از بازسازی برگزار می شود که هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نیست .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها