مواد لازم: اسفناج: 600 گرم، گوشت گوسفندی: 800 گرم، برنج: 5 پیمانه، نمک و روغن: به میزان لازم، پیاز: یک عدد، پیاز سرخ شده: 4 قاشق غذاخوری، زعفران آب کرده: 2 قاشق غذاخوری، آلو: 250 گرم، ماست: 5‌‌‌/‌‌‌1 لیوان، زرده تخم‌مرغ: 3 عدد، پودر غوره: 2 قاشق غذاخوری
کد خبر: ۸۴۲۹۸۵
طرز تهیه ته چین اسفناج

طرز تهیه: ابتدا گوشت را به تکه‌های مناسب برش بزنید و با یک عدد پیاز خرد شده بپزید و بگذارید آنقدر بجوشد که فقط یک لیوان از آب آن باقی بماند. در انتهای پخت گوشت، آلوهای خیس شده از قبل را به گوشت اضافه کرده و به آن کمی نمک فلفل و زردچوبه بزنید و کنار بگذارید.

برنج را بپزید و آبکش کنید. برای تهیه این غذا حتما از برگ اسفناج استفاده نمایید. آنها را بشویید و درشت خرد کنید و با یک لیوان بپزید. بعد از پایان پخت کمی نمک به آن بزنید و سپس آب آن را بگیرید. در نهایت اسفناج‌ها را با مقداری پیاز سرخ کنید.

زرده تخم‌مرغ را با ماست و زعفران و نصف فنجان روغن، در یک ظرف مناسب بریزید و خوب مخلوط کنید تا صاف و یکدست شود. نصف برنج را به این سس اضافه کنید و آن را هم بزنید و ته قابلمه بریزید و کمی فشرده کنید. بعد گوشت و آلو و اسفناج را روی برنج زعفرانی بچینید. مقداری پودر غوره روی آن بپاشید و باقی برنج را روی گوشت بریزید و آن را هم فشرده کنید. این ته‌چین را به مدت یک ساعت دم بگذارید و صبر کنید تا ته‌دیگ آن برشته و طلایی رنگ شود.

چاردیواری - ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها