افزایش تلفات طاعون نشخوارکنندگان در زنجان

تلفات بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر شهرستان طارم از توابع استان زنجان به 83 راس کل و بز وحشی رسید.
کد خبر: ۸۳۶۴۷۱

مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان گفت: پیدا شدن 9 لاشه جدید در روز دوشنبه و پنج لاشه دیگر در شامگاه سه‌شنبه، رقم تلفات نشخوارکنندگان را از 74 به 83 راس کل و بز رساند.

امجد باقری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سه گروه چهار نفره از سوی این اداره کل مشغول جستجوی گام به گام در دربند ده بهار برای یافتن لاشه‌های کل و بزهای تلف شده هستند.

وی با بیان این که منطقه لار در دربند ده بهار کانون اصلی تلفات معرفی شده است، یادآور شد: گروه‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان، لاشه‌های کل و بزهای تلف شده را بلافاصله پس از پیدا شدن به صورت اصولی و بهداشتی معدوم می‌کنند. بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در زنجان، 9 شهریور پس از پیدا شدن پنج لاشه کل و بز در دربند ده بهار منطقه شکارممنوع خرمنه سر مشاهده شد و با توجه به زیست نزدیک به 200 راس کل و بز در این منطقه، مهار سریع‌تر بیماری بسیار ضروری است. براساس آخرین سرشماری، حدود یکهزار راس کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه‌سر در شهرستان طارم زیست می‌کنند. طاعون نشخوارکنندگان امسال اوایل خرداد در منطقه هفتاد قله استان مرکزی مشاهده شد و بیش از 400 راس تلفات در این منطقه برجا گذاشت. سپس به منطقه خرمنه سر طارم در زنجان کشیده شد و طی روزهای گذشته نیز چند لاشه کل و بز مشکوک به بیماری طاعون نشخوارکنندگان در عرصه‌های طبیعی شهرستان طالقان مشاهده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها