در روزگاری که تلفن همراه وسیله‌ای لازم و ضروری است، شاید گاهی بخواهیم تلفن خود را گوشه‌ای بگذاریم تا صدای نوتیفیکیشن‌های (اعلانیه‌ها) فیسبوک، تلگرام و پیامک‌ها مزاحممان نشود تا به کارهایمان برسیم.
کد خبر: ۸۳۵۷۷۸
زمانی برای آرامش

در چنین مواقعی، تلفن هوشمند اندرویدی ما باید هوشمندانه عمل کند. شاید راه‌حل اولی که به ذهن هرکس می‌رسد خاموش کردن گوشی یا قرار دادن تلفن همراه در کشو یا کمد و جایی دور از دسترس باشد.

اما از طرفی ممکن است منتظر تماس یا پیغام ضروری باشیم یا بدون هیچ دلیلی وسوسه شویم ببینیم چه کسی تماس گرفته یا پیامک داده است. در آن صورت بهترین راه چیست؟

کنترل نوتیفیکیشن‌های اندروید

سیستم‌عامل اندروید، کنترل‌ نوتیفیکیشن‌های مناسبی دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تلفن همرا‌هشان را کنترل کنند.

بهترین روش برای کنترل اپ‌ها این است که وقتی نوتیفیکیشنی دریافت کردید، انگشت خود را روی آن نگه دارید، بعد آیکون i را لمس کنید تا وارد تنظیمات نوتیفیکیشن آن اپ شوید.

نوتیفیکیشن‌های اپ مورد نظر بسرعت تحت کنترل شما درمی‌آید تا از آنچه مزاحم شما شده، جلوگیری شود. شما می‌توانید بین دو گزینه نمایش ندادن نوتیفیکیشن‌ها یا نمایش با اهمیتی بیشتر انتخاب کنید. همچنین می‌توانید مراحل

Settings » Sound & notification » App notifications

را طی کنید تا نوتیفیکیشن‌‌ها را تحت کنترل خود در آورید. این روش بخصوص برای بازی‌های رایگانی که تنظیمات نوتیفیکیشن در اپ‌ ندارند، کاربردی است.

اگر گوشی موتورولا دارید، گزینه‌های داخل Moto Assist را چک کنید. شما می‌توانید تنظیم کنید چه وقت گوشی شما در روز در حالت اسلیپ قرار بگیرد، بنابراین اگر عادت ندارید گوشی خود را شب‌ها بی‌صدا کنید، دیگر با صدای نوتیفیکیشن گوشی خود از خواب بیدار نخواهید شد.

حالت پرواز

تنها به دلیل این‌که نامش Airplane Mode یا Flight Mode بوده به این معنی نیست که فقط زمانی که در ارتفاع 38 هزار پایی در آسمان هستید می‌توانید از آن استفاده کنید.

حالت پرواز تلفن همراه روشی عالی برای جدا شدن از دنیای خارج با توانایی اتصال مجدد و فوری با غیرفعال کردن این حالت است.

با روشن کردن این حالت همه تماس‌ها یا پیامک‌ها، وای‌ فای و سلولار گوشی غیرفعال می‌شود، اما گوشی همچنان روشن است و زنگ هشدار آن به گوش می‌رسد تا قراری را یادآوری کند. این گزینه بخصوص برای شب‌ها که می‌خواهید بخوابید، اما عادت به خاموش کردن موبایل خود ندارید، بسیار مفید است.

اختصاص زمان معین برای هر برنامه

اگر روش جدی‌تری برای راحت شدن از مزاحمت‌های گاه و بی‌گاه نوتیفیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی مد نظر شماست، می‌توانید کل اکانت شبکه‌های اجتماعی خود را حذف کنید.

اما اگر می‌خواهید کمی نرمش نشان دهید با برنامه مدیریت زمان QualityTime مشخص کنید چه زمانی را برای هر برنامه اختصاص می‌دهید تا مانع شما در استفاده بیشتر از زمان تعیین شده شود. به‌این‌ترتیب به کارهای روزمره‌تان هم می‌رسید.

صدا خاموش!

ممکن است گوشی خود را برای مدت کوتاهی بی‌صدا کنید، اما پس از زمان سپری شده، فراموش کرده و تلفن شما همچنان روی این حالت باقی بماند و تماس‌های ضروری‌تان را نشنوید.

نسخه اندروید لالی‌پاپ به شما این امکان را می‌دهد تا مدت زمان بی‌صدا بودن گوشی خود را مشخص کنید.

شیوه بسیار مفیدی که می‌توانید انتخاب کنید تا چه زمانی را برای هر پروژه، مطالعه کتاب و روزنامه و تماشای فیلم اختصاص دهید. برای انجام این کار کافی است در منوی Settingبه قسمت Sound رفته و گزینه do not disturb را انتخاب کنید.

در این قسمت سیستم‌عامل به شما این امکان را می‌دهد تا براساس روزهای هفته و ساعات روز زمان‌بندی مناسب را برای رهایی از نوتیفیکیشن‌ها تنظیم کنید.

خداحافظی کوتاه مدت با تلفن همراه

استفاده بهینه از تلفن همراه برای بالا بردن ارتباطات اجتماعی، افزایش دانش و به‌روز نگه داشتن اطلاعات عمومی بسیار بااهمیت است، منتها باید زمان خاصی را به آن اختصاص داد تا به کار، مطالعه، ورزش و معاشرت با دوستان و خانواده نیز برسیم.

زمانی لازم است تا تلفن همراه خود را برای یک ساعت هم که شده فراموش کرد تا طعم زندگی عادی بدون این وسیله فراموش نشود.

شاید ابتدا زندگی بدون گوشی کمی کسل‌کننده باشد، اما پس از مدتی متوجه می‌شوید ارزش امتحان کردنش را دارد.

آزاده ارشدی / منبع: گرین بات - کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها