نظامیان رژیم صهیونیستی، بامداد دیروز با حمله به مسجدالاقصی در قدس اشغالی، دست‌کم ده نمازگزار فلسطینی را مجروح کردند. این حمله وحشیانه با محکومیت گروه‌های فلسطینی و دولت اردن مواجه شد.
کد خبر: ۸۳۵۲۳۷

بر اساس گزارش‌های رسیده، نظامیان اسرائیلی صبح دیروز برای خارج کردن نمازگزاران فلسطینی که به «المرابطون» مشهور شده‌اند از بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور استفاده کردند. آنان ضمن استفاده از گلوله‌های پلاستیکی مسلمانان را به ضرب کتک از مسجد بیرون کردند. این حمله به وقوع آتش‌سوزی در بخش‌هایی از مسجد‌الاقصی منجر شد. طی روزهای گذشته در آستانه اعیاد یهودیان، درگیری‌ها میان فعالان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در مسجدالاقصی تشدید شده است.

بر همین اساس، «شیخ عبدالعظیم سلهب» رئیس شورای اوقاف اسلامی قدس تصریح کرد، حملات نظامیان صهیونیست در چارچوب تلاش‌های مستمر این رژیم برای یهودی‌سازی مسجدالاقصی صورت می‌گیرد. شیخ سلهب از کشورهای عربی و اسلامی خواست در حمایت از مسجدالاقصی قیام کنند. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در واکنش به این یورش اعلام کرد حمله وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی و گروهی شهرک‌نشین به مسجد‌الاقصی یک جنایت جنگی است.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی حماس در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی گفت: یورش به مسجد‌الاقصی با هدف تمرکز بر توطئه تقسیم این مسجد توسط دشمن صهیونیستی و اقدامی تجاوزکارانه در سلسله جنایات دشمن اشغالگر علیه مسجدالاقصی و جامعه مسلمانان است.

از سوی دیگر دولت اردن نیز با محکوم کردن اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در یورش به مسجد‌الاقصی از این رژیم خواست دست از اقدامات تحریک‌آمیز علیه فلسطینیان و تجاوز به اماکن مقدس بردارد.

محمد المومنی، وزیر مشاور در امور اطلاع‌رسانی و سخنگوی دولت اردن در کنفرانس مطبوعاتی گفت: دولت اردن حمله یگان ویژه نظامیان رژیم صهیونیستی به صحن‌های مسجدالاقصی و محاصره نمازگزاران را محکوم و مخالفت شدید خود با آن را اعلام کرد.

دولت مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین نیز این تجاوز صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها