وقتی فلورنتینو پرز سر عقل آمد

رئال‌مادرید تابستان عجیبی را پشت‌سر گذاشت. بعد از دیدن قهرمانی‌های پیاپی رقیب و دشمن قدیمی، بارسلونا، جدایی عجیب ایکر کاسیاس و انجام نشدن خریدی قابل توجه در بازار نقل و انتقالات، تمدید قرارداد سرخیو راموس بی‌تردید بهترین اتفاق ممکن برای کهکشانی‌ها بود.
کد خبر: ۸۲۹۶۷۹

یک سال قبل و زمانی که راموس با گلزنی در فینال لیسبون مقابل اتلتیکومادرید، زمینه‌ساز دهمین قهرمانی رئال در اروپا شد، همه چیز متفاوت به نظر می‌رسید. حتی تا همین زمستان قبل که تیم آنچلوتی با 22 پیروزی پیاپی جام باشگاه‌های جهان را فتح کرد، اوضاع در باشگاه رئال‌مادرید گل و بلبل به نظر می‌رسید.

اما سال 2015 برای رئالی‌ها اصلا روبه‌راه نبود و قهرمانی‌های پیاپی بارسا، ناراحتی هواداران رئال را دوچندان کرد.

بارسا در لالیگا، کوپا دل ری، چمپیونزلیگ و سوپرکاپ اروپا به قهرمانی رسید و ناکامی رئال را دوچندان جلوه داد و همین باعث شد فلورنتینو پرز خیلی زود تصمیم بگیرد کارلو آنچلوتی را اخراج کند. راموس و کریس رونالدو جزو آن دسته از بازیکنان رئال بودند که در رسانه‌ها حمایت‌شان را از مربی ایتالیایی اعلام کردند و این برای فلورنتینو پرز که بدون اطلاع بازیکنان، کارلتو را اخراج و رافا بنیتس را به جای او انتخاب کرد، چندان اتفاق خوشایندی نبود.

سپس در اولین روزهای تابستان بود که بمب اصلی رئال منفجر شد. مذاکرات تمدید قرارداد بین راموس و باشگاه رئال به بن بست خورد و این مدافع باتجربه تصمیم به جدایی گرفت. پرز که چندان از این اتفاق خوشحال نبود، تمایلی برای حفظ راموس نشان نداد و به او اعلام کرد با دستمزد ده میلیون یورویی درخواستی او موافق نیست.

در این زمان بود که منچستریونایتد برای به خدمت گرفتن راموس ابراز علاقه کرد و او با وجود ارادت قلبی به رئال، در نهایت به این جمع‌بندی رسید که باید راهی الدترافورد شود. حداقل آنچه از بیرون به نظر می‌رسید این بود، اما ماجرا وقتی دچار چرخش شد که هزاران هوادار رئال به‌دلیل جدایی ایکر کاسیاس، فلورنتینو پرز را در بازی‌های پیش فصل رئال هو کردند. یک اشتباه را می‌شد به حساب بی‌دقتی گذاشت، اما اشتباه دوم شاید نابخشودنی بود.

به همین دلیل پرز در تصمیمش تجدید نظر کرد و در تور رئال در چین مذاکرات تمدید قرارداد راموس را از سر گرفت. در نهایت باشگاه و راموس به این نتیجه رسیدند که ادامه همکاری می‌تواند بهترین راه‌حل برای دوطرف باشد و پرز قول داد همان قرارداد موردنظر راموس، پیش روی او برای امضا قرار داده خواهد شد. سرانجام تمدید قرارداد راموس در مراسم باشگاه در سانتیاگو برنابئو اعلام شد و به این ترتیب، این مدافع باتجربه که سال 2005 به رئال پیوست، احتمالا تا پایان دوران حرفه‌ای‌اش در رئال خواهد ماند.

او چیزی حدود 10 میلیون یورو دستمزد خواهد گرفت و با جدایی کاسیاس که به پورتو رفته، کاپیتان اول رئال در سال‌های پیش‌رو خواهد بود؛ این بی‌تردید بهترین خبر برای رئالی‌ها در سال 2015 خواهد بود.

بعد از همه اتفاقاتی که برای کاسیاس رخ داد، ورود غیرمنتظره بنیتس و موش و گربه بازی برای به خدمت گرفتن داوید دخه آ، رئال به کمی ثبات نیاز داشت که تمدید قرارداد راموس می‌تواند شروع خوبی برای آن باشد.

در مقطعی شایعات در مورد جدایی راموس به اندازه‌ای قوت گرفته بود که حتی کریس رونالدو، ستاره رئال و دوست صمیمی راموس، نارضایتی‌اش را از احتمال جدایی او اعلام کرده بود و اگر او سانتیاگو برنابئو را ترک می‌کرد، با توجه به ناراحتی اولیه رونالدو از رفتن کارلتو، بعید نبود ستاره پرتغالی بار دیگر ساز جدایی کوک کند. رئال در این تابستان در بازار نقل و انتقالات هم فعالیت قابل توجهی نداشت؛ هرچند هنوز امکان دارد که آنها تا پایان همین فصل، دخه آ را به خدمت بگیرند، اما بعید است نام بزرگ دیگری راهی برنابئو شود. اما تمدید قرارداد راموس به بنیتس اجازه خواهد داد تیمش را بر پایه‌های محکمی استوار کند. او حالا می‌تواند در حالی آغازگر فصل باشد که لیدر اصلی تیمش را حفظ کرده و می‌تواند خط دفاعی تیمش را حول یکی از بهترین مدافعان دنیا سازماندهی کند. راموس ماند تا هواداران رئال سرانجام موضوعی برای خوشحالی در این تابستان داشته باشند.

منبع: سایت گل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها