تیم ملی المپیاد دانش‌آموزی نجوم و اختر فیزیک جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب مقام قهرمانی جهان در نهمین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک شد.
کد خبر: ۸۲۳۳۰۳

به گزارش ایسنا، دانش‌پژوهان المپیاد نجوم ایران در نهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک، با کسب سه مدال طلا، چهار مدال نقره و سه مدال برنز به مقام قهرمانی جهان دست یافتند.

در این دوره از مسابقات که از 4 تا ۱۳ مرداد با شرکت ۴۱ کشور جهان در اندونزی برگزار شد، آرمان وثیق زاده انصاری، فاطمه زرگرباشی و علی زارع به مدال طلا، سعید حجتی‌نژاد، سیدمرتضی سادات، محمدهادی ستوده، علیرضا ارجمند شکوری به مدال نقره و علی چگینی، پارسا نوروزی و سید علی هادیان امرئی به مدال برنز دست یافتند.

در این دوره از مسابقات آرمان وثیق‌زاده انصاری، جایزه ویژه بهترین نمره تحلیل داده، فاطمه زرگرباشی جایزه ویژه بهترین دانش‌آموز خلاق و علی زارع جایزه ویژه بهترین نمره تئوری را نیز از آن خود کردند. اعضای تیم شماره الف ایران را در این دوره از مسابقات سعید حجتی‌نژاد، سیدمرتضی سادات و محمد هادی ستوده از تهران و فاطمه زرگرباشی از شیراز و آرمان وثیق‌زاده انصاری از اصفهان تشکیل دادند. اعضای تیم دوم ایران نیز متشکل از علیرضا ارجمند شکوری، علی چگینی، علی زارع و سیدعلی هادیان امرئی از استان تهران و پارسا نوروزی از استان گلستان بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها