نمایندگان مجلس فردا در اولین جلسه بعد از ماه مبارک رمضان، میزبان محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی هستند. به گزارش ایرنا، ارائه گزارش از سوی ظریف و صالحی از روند مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 1+5 و توافقات حاصل شده، در دستور کار جلسه علنی فردای مجلس قرار دارد.
کد خبر: ۸۱۸۰۹۹

اظهارات تحریک‌کننده سخنگوی کاخ سفید

خبرگزاری فارس نوشت: جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری با بیان این‌که با وجود توافق،‌ همچنان گزینه نظامی در مقابل ایران روی میز است، گفته است «زمانی که وقت تصمیم‌گیری فرماندهان نظامی آمریکا و اسرائیل در مورد هدف‌گیری می‌رسد، به دلیل اطلاعاتی که طی این سال‌ها از بازرسی‌ها جمع‌آوری کرده‌ایم، آن تصمیمات به طرز چشمگیری مبتنی بر اطلاعات بوده و توانمندی‌های ما ارتقا یافته است.»

بررسی قوانین قبل از انقلاب به لحاظ شرعی

مسئول اجرایی شورای نگهبان از آغاز بررسی وضع قوانین قبل از انقلاب از لحاظ شرعی در این شورا خبر داد. به گزارش فارس، سیامک ره‌پیک که همزمان با سالروز تاسیس شورای نگهبان، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران صحبت می‌کرد، تصریح کرد: برای وضع قوانین قبل از انقلاب، اولویت‌بندی‌هایی در دستورکار قرار گرفته است تا اگر قوانینی مغایرت شرعی داشته، مشخص و طبق راهکار متعارف نسبت به اصلاح آن اقدام شود.

توضیحات مصباحی‌مقدم درباره دارایی‌های مسدود شده

غلامرضا مصباحی‌مقدم، نماینده مجلس با تأکید بر این‌که ایران 130 میلیارد دلار ذخایر خارجی دارد که در خارج از کشور در حساب‌های بانک مرکزی است، تصریح کرد: برخی گفته‌اند منابع بلوکه شده ایران در خارج از کشور 29 میلیارد دلار است که باید گفت این رقم تنها بخشی از منابع ارزی ماست که در خارج از کشور است چون ما مطالبات بانک مرکزی را هم داریم؛ در طول مدتی که تحریم بودیم و نمی‌شد ارز وارد کشور کرد، تمام درآمدهای نفتی ایران تبدیل به درآمدهای بانک مرکزی شده است. به گزارش تسنیم، وی افزود: ایران هیچ بدهی عقب‌مانده‌ای ندارد بلکه مطالبات گسترده‌ای داریم که باید همه آنها را مدنظر قرار دهیم.

کری: تحریم‌های بیشتر، ایران را از پای در‌نمی‌آورد

جان کری، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی پی.بی.اس ضمن انتقاد از مخالفان توافق اخیر 1+5 و ایران گفت: تحریم بیشتر ایران را از پای درنمی‌آورد و این امر ثابت شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از پایگاه اینترنتی این شبکه، وی افزود: با افزایش تحریم‌ها ما کسان دیگری را که در این تحریم‌ها به ما کمک کرده‌اند، از دست می‌دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها