پرسش و پاسخ

محمدرضا شاه بداقی از کرج: پس از آپدیت تبلت گلکسی تب 9/8 به اندروید نسخه 4/0/4 هنگام مرور صفحات وب در بعضی قسمت‌های تبلیغی به‌جای نمایش تصویر، عبارت «این افزونه پشتیبانی نمی‌شود» دیده می‌شود. در ضمن فلش شرکت ادوبی را نیز نصب کردم و مشکل حل نشد.
کد خبر: ۸۰۷۹۴۸

مطمئنا مشکل شم ا به نرم‌افزار فلش ‌پلیر روی اندروید مربوط است. این مشکل در دستگاه‌های اندرویدی بخصوص اندروید 4/0/4 بسیار رایج است و تعداد زیادی از کاربران در سراسر دنیا با آن روبه‌رو می‌شوند.

برای رفع این مشکل روش زیر توصیه می‌شود:

1 ـ به لینک زیر بروید و صفحه را به پایین اسکرول کنید تا به بخش Flash Player for Android 4.0 archives دسترسی یابید (لینک زیر آرشیوی از همه نسخه‌های فلش‌پلیر برای سیستم‌‌های عامل‌ مختلف را در خود جای داده است):

http://bit.ly/click_flash_android

توجه: چنانچه به دلیل تحریم‌ها علیه ایران، دسترسی به این لینک برای شما امکان‌پذیر نبود، آدرس آی‌پی خود را به غیر از ایران تغییر دهید.

2ـ باتوجه به نسخه سیستم‌عامل دستگاه خود، روی لینک دانلود فلش‌پلیر کلیک کرده و پس از ذخیره‌سازی فایل apk نسبت به نصب آن روی دستگاه اندرویدی خود اقدام کنید.

علی امیری از بندرانزلی: آیا قرار دادن رمز روی تلفن همراه تاثیری در هک نشدن و دزدیدن اطلاعات دارد؟

رمز عبوری که روی دستگاه همراه خود قرار می‌دهید از دسترسی افراد غیرمجاز به اطلاعات ذخیره شده در دستگاه جلوگیری می‌کند، اما توجه داشته باشید در بیشتر موارد این جلوگیری از دسترسی در شرایطی کاربرد دارد که کاربر به‌صورت فیزیکی به دستگاه شما دسترسی داشته باشد. هک شدن گوشی یا سرقت اطلاعات از راه دور معمولا از سوی ارتباطات شبکه بویژه ارتباطات اینترنتی صورت می‌گیرد که در این شرایط نیز با بدافزاری که روی دستگاه شما نصب شده یک در پشتی برای هکر باز شده است و رمزعبور دستگاه برای حفاظت از اطلاعات هیچ نقشی ندارد. پس این‌طور نتیجه‌گیری می‌شود که رمز عبور برای حفاظت در برابر دسترسی فیزیکی کاربرد دارد و در هک شدن یا سرقت اطلاعات از راه دور (روشی که هکرها استفاده می‌کنند) اهمیتی ندارد.

شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای رمزنگاری اطلاعات، فایل‌های خود را به حالت رمز درآورید تا در صورت سرقت اطلاعات نیز هکر قادر به مشاهده اطلاعات نباشد.

سینا از کرمانشاه: لطفا توضیحی کامل وآسان همراه با عکس در ارتباط با تعویض فن سی‌پی‌یو بخصوص نحوه استفاده از خمیر سی‌پی‌یو ارائه کنید. پرسش بعدی این که گاهی مودم من از کار می‌افتد، یعنی با وجود روشن بودن همه چراغ‌های آن، هیچ صفحه‌ای را باز نمی‌کند، ولی با خاموش و روشن کردن مودم،مشکل رفع می‌شود. دلیل آن چیست؟

فن‌های مختلفی وجود دارد که هرکدام روش نصب (تعویض) مخصوص به خود را دارد. در بیشتر موارد فن‌ دستگاه‌های جدیدتر براحتی قابل تعویض است، اما تعویض فن‌های پردازشگرهای خانواده اینتل پنتیوم کمی دشوار است. باتوجه به محدودیت فضایی که در کلیک وجود دارد و ذکر نشدن نوع پردازشگر از جانب شما، قادر به ارائه آموزش تصویری نیستیم، اما پیشنهاد می‌کنیم عبارت «آموزش تعویض فن پردازشگر» را در گوگل جستجو کنید.

خمیری که از آن صحبت کردید خمیر سیلیکون است و نحوه استفاده خاصی نیز ندارد. برای استفاده از آن کافی است با سرنگ یا حتی با انگشت خود کمی از خمیر را روی پردازشگر مرکزی که روی مادربورد قرار گرفته بمالید. هنگام اتصال فن روی پردازشگر مرکزی، این خمیر میان این دو بخش قرار گرفته و عملیات خنک‌کنندگی پردازشگر بهتر صورت می‌گیرد.

در پاسخ به پرسش دوم نیز باید بگوییم باتوجه به مشکلی که برای مودم شما وجود دارد و رفع آن با خاموش و روشن شدن دستگاه، به احتمال زیاد فرمویر (نرم‌افزار اصلی مودم) دستگاه مشکل دارد. پیشنهاد می‌کنیم باتوجه به مدل مودم خود به سایت سازنده آن مراجعه کرده و با دریافت و نصب فرمویر مودم آن را به‌روزرسانی کنید. در صورتی که عیوب خاص سخت‌افزاری در مودم وجود نداشته باشد، مشکل رفع می‌شود.

علی یاوری از اصفهان: من یک گوشی سامسونگ I9100 دارم که هر چند وقت یک‌بار خود به خود بدون این‌که برنامه‌ای را در گوشی نصب کنم، حافظه آن پر می‌شود. حتی پس از خاموش و روشن کردن نیز این اتفاق می‌افتد. نسخه اندروید گوشی 3/0/4 است.

پر شدن حافظه دستگاه می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد، اما باتوجه به این‌که شما نرم‌افزاری را نصب نمی‌کنید و این اتفاق رخ می‌دهد، باید توجه داشته باشید بسیاری از نرم‌افزارهای از پیش نصب شده همچون مرورگر (یا دیگر برنامه‌ها همچون ایمیل‌، پیام‌های کوتاه، فایل‌های به‌روزرسانی و...) نیز هنگامی که شما به گشت و گذار در اینترنت مشغول هستید، اطلاعاتی را در حافظه دستگاه ذخیره می‌کنند و این ذخیره‌سازی اطلاعات موجب می‌شود حافظه دستگاه شما بدون نصب نرم‌افزارهای جانبی پر شود. پیشنهاد می‌کنیم نرم‌افزاری همچون ES File Explorer را روی دستگاه نصب کرده و با استفاده از امکانات موجود در آن پوشه‌هایی را که ظرفیت خالی حافظه دستگاه شما را اشغال کرده‌اند، بررسی کنید. به‌عنوان مثال نرم‌افزار وایبر به‌تنهایی در صورتی‌که روی حافظه دستگاه شما نصب شده باشد تصاویر، ویدئوها و اطلاعات بسیاری را با حجم بالا روی دستگاه شما ذخیره می‌کند که موجب پر شدن حافظه می‌شود.

محمد محمدی راد از دزفول: تبلت من نوت 10 است و نسخه سیستم‌عامل آن را از 2/1/4 به 2/4/4 ارتقا دادم، ولی وقتی وارد برنامه‌ها یا اینترنت می‌شوم، گاهی دستگاه خاموش و روشن می‌شود. برخی می‌گویند علتش نسخه رام دستگاه است و برخی معتقدند رام درست نصب نشده است. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است؟

چنانچه اطمینان دارید پیش از عملیات به‌روزرسانی چنین مشکلاتی وجود نداشته و درست پس از به‌روزرسانی این مشکل رخ داده است، احتمال بروز عیوب سخت‌افزاری (همچون کارکرد نادرست سیستم خنک‌کننده) وجود ندارد و مشکل نرم‌افزاری است. در وهله اول پیشنهاد می‌کنیم یک‌بار پس از به‌روزرسانی رام دستگاه، آن را به حالت تنظیمات کارخانه‌ای ریست کنید. چنانچه این کار را نیز انجام داده‌اید و مشکل همچنان پابرجاست، پیشنهاد می‌کنیم یک‌بار دیگر فایل به‌روزرسانی را نصب کنید. در موارد بسیاری مشاهده شده که عملیات به‌روزرسانی با موفقیت طی شده اما مشکلاتی همچون مشکل شما پس از این عملیات رخ می‌دهد. در صورتی‌که باز هم مشکل مشاهده شد در صورت استفاده از کارت حافظه، آن را از دستگاه خارج و مشکل را دوباره بررسی کنید.

هاشم خفایی از رامشیر: مدتی است سیستم من ویروس اتوران گرفته، با چند نرم‌افزار برای حذف این ویروس اقدام کردم که موفق نشدم. مدام پیام خطا می‌دهد. بجز نصب مجدد ویندوز راه‌حل دیگری نیست؟

این مشکل یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که پس از حذف بدافزارهای به اصطلاح Autorun مشاهده می‌شود. به احتمال زیاد شما نیز موفق شده‌اید ویروس را حذف کنید، اما این خطا ناشی از دسترسی نداشتن به فایل بدافزار است. برای رسیدن به پاسخ پرسش خود می‌توانید با مراجعه به لینک‌های زیر از پاسخ‌هایی که قبلا در کلیک به چاپ رسیده است کمک بگیرید:

http://bit.ly/click_autorun1

http://bit.ly/click_autorun2

توجه

سوالات خود را به clickhelp@jamejamonline.ir ایمیل کنید تا پاسخگوی شما در کلیک چاپی یا آنلاین به نشانی Click.jjo.ir باشیم. ذکر نام، نام خانوادگی و نام شهر یا روستای محل اقامت خود را فراموش نکنید، زیرا به سوالات بدون نام و مشخصات پاسخ داده نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها