سوال کلیکی: چگونه از داغ کردن بیش از حد لپ‌تاپ جلوگیری کنیم؟
کد خبر: ۸۰۳۴۷۴
پرسش و پاسخ: جلوگیری از داغ شدن لپ‌تاپ

پاسخ کلیکی: همان‌طور که می‌دانید فن‌های خنک‌کننده در لپ‌تاپ، وظیفه‌ انتقال حرارت از داخل به بیرون را به‌عهده دارند. افزایش حرارت لپ‌تاپ نیز در بسیاری موارد به عملکرد فن‌های خنک‌کننده یا مسدود شدن راه ورود و خروج (گردش) هوا مرتبط است.

چنانچه پنجره‌ گردش هوای لپ‌تاپ شما زیر آن تعبیه شده سعی کنید هنگام استفاده از دستگاه آن را روی محیطی صاف قرار دهید. توجه داشته باشید این محیط نرم نباشد، زیرا در بیشتر لپ‌تاپ‌ها پایه‌های بسیار کوتاهی برای ایجاد فاصله میان شکاف‌های گردش هوا و سطح وجود دارد که موجب می‌شود هوا بخوبی زیر دستگاه شما درجریان باشد اما هنگامی که لپ‌تاپ را روی سطوحی همچون فرش قرار می‌دهید، ممکن است پایه‌ها در فرش فرو رفته و شکاف‌های گردش هوا به سطح بچسبند. در این شرایط راه گردش هوا مسدود شده، حرارت بخوبی از دستگاه خارج نمی‌شود، در نتیجه دستگاه شما داغ می‌شود.

از دیگر موارد بسیار تاثیرگذار در داغ کردن لپ‌تاپ، مسدود شدن شکاف خروجی حرارت با گرد و غبار یا وجود آنها روی فن خنک‌کننده است. برای رفع این مشکل نیز توصیه می‌کنیم ابتدا بدون باز کردن لپ‌تاپ، با استفاده از جارو برقی، شکاف‌های خروج هوا را از گرد و غبار پاک کنید. (مکش جاروبرقی هنگام استفاده از بیرون دستگاه مشکلی برای قطعات به‌وجود نخواهد آورد) در ادامه چنانچه مشکل را حادتر مشاهده می‌کنید و دستگاه شما نیازمند سرویس بیشتری است، می‌توانید با کمک یک متخصص، لپ‌تاپ را باز و فن خنک‌کننده و دیگر قطعات را نیز از وجود گرد و غبار پاکسازی کنید.

استفاده از پایه‌های مجهز به فن خنک‌کننده نیز این روزها رواج یافته و با کمک این پایه‌ها علاوه بر قراردادن لپ‌تاپ در زوایای مختلف می‌توانید به خنک شدن آن از طریق فن‌های اضافه نیز کمک کنید.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها