پرسش و پاسخ: داغ کردن و خاموش شدن لپ‌تاپ

لپ‌تاپم را کمتر از دو سال پیش خریدم و مدتی است مدام داغ می‌کند و خاموش می‌شود. وقتی با نرم‌افزار CPUID HWMonitorPro تست گرفتم، دمای سی‌پی‌یو به 100 درجه سانتی گراد و حتی بالاتر رسید.
کد خبر: ۷۹۶۷۹۴
پرسش و پاسخ: داغ کردن و خاموش شدن لپ‌تاپ

امین ثریا از روستای کناره در استان فارس: با مراجعه به نمایندگی گفتند سی‌پی‌یو باید عوض شده و فن سرویس شود. سی‌پی‌یو را عوض کردند، اما دوباره دستگاه با چند درجه تفاوت هنوز داغ می‌کند و قدرت پخش ویدئو را ندارد، البته بندرت خاموش می‌شود. نمی‌دانم برای عادی کردن عملکرد لپ‌تاپم چه کنم؟

پاسخ کلیک: متاسفانه برای رفع این مشکل نمی‌توانیم پاسخی ارائه کنیم، زیرا دستگاه شما یک مشکل سخت‌افزاری دارد و به احتمال زیاد این مشکل همچنان نیز وجود دارد. به شما پیشنهاد می‌کنیم یک‌بار دیگر دستگاه را به مرکز نمایندگی برده و بخواهید آن را برای چند روز بررسی کنند. مطمئنا در صورتی‌که پردازشگر مرکزی تعویض شود و مشکلی در دیگر قطعات بخصوص سیستم خنک‌کننده (فن) وجود نداشته باشد، نباید مشکلی در عملکرد دستگاه مشاهده شود. باتوجه به وجود مشکل در اجرای فیلم‌ها، این احتمال نیز وجود دارد که پردازشگر گرافیک دستگاه شما آسیب دیده باشد. (توجه داشته باشید حتما به نمایندگی مراجعه کنید. گاهی برخی مراکز دیگر تحت عناوین مشابه دستگاه را از شما گرفته اما قادر به تشخیص عیب و رفع آن نیستند)

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها