من یک لپ‌تاپ HP مدل dv6-6090 دارم که از نظر سخت‌افزاری هیچ مشکلی برای اجرای بازی‌ها ندارد، ولی تمام بازی‌ها را تیکدار اجرا کرده و امکان انجام بازی وجود ندارد.
کد خبر: ۷۸۹۳۵۳
پرسش و پاسخ: هنگ بازی‌ها و داغ شدن لپ‌تاپ

علیرضا عباس‌زاده از قم: من یک لپ‌تاپ HP مدل dv6-6090 دارم که از نظر سخت‌افزاری هیچ مشکلی برای اجرای بازی‌ها ندارد، ولی تمام بازی‌ها را تیکدار اجرا کرده و امکان انجام بازی وجود ندارد. همچنین مانیتور، سیاه و لپ‌تاپ هم بشدت داغ می‌کند و باید سیستم را ری‌استارت کنم. هنگام بالا آمدن ویندوز، هشداری به نام system fan داده می‌شود که اگر بعد از 15 ثانیه، کلیدی را فشار ندهم، سیستم به صورت خودکار خاموش می‌شود.

پاسخ کلیک: با توجه به بروز مشکل هنگام اجرای بازی‌ها، به احتمال زیاد سیستم خنک‌کننده پردازشگر گرافیک دستگاه شما با مشکل مواجه است. هنگامی که فعالیت کارت گرافیک افزایش می‌یابد، حرارت آن نیز افزایش یافته و فن خنک‌کننده نمی‌تواند حرارت را کاهش دهد، در نتیجه تصویر سیاه می‌شود و حرارت زیاد، دستگاه را قطع می‌کند و هنگام ری‌استارت مجدد نیز به دلیل حرارت بالای دستگاه، با هشدار خطا در سیستم خنک‌کننده مواجه می‌شوید.

در راهنمایی‌های صورت گرفته، وجود گرد و غبار روی فن خنک‌کننده، شایع‌ترین دلیل بروز این مشکل عنوان شده است. در ادامه ممکن است به‌روزرسانی بایوس نیز برای رفع این مشکل مفید باشد، البته توجه داشته باشید این راهنمایی‌ها در صورتی ارائه شده که دستگاه شما در شرایط مختلف و به طور اتفاقی پیغام خطای System Fan را نمایش دهد. با توجه به نمایش این خطا پس از اجرای بازی‌ها و این مشکلات، پیشنهاد می‌کنیم هرچه سریع‌تر لپ‌تاپ خود را به یکی از مراکز مجاز تعمیرات سخت‌افزاری برده تا پردازشگر گرافیک و سیستم خنک‌کننده آن بررسی ‌شود.

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها