شاگردان علیرضا منصوریان در جده برای صعود به جمع 8 تیم برتر‌ آسیا می‌جنگند

نفت در راه صعود تاریخی

کارنامه‌ای درخشان برای تیمی جوان و کم‌ادعا در طول یک فصل فوتبالی، امشب می‌تواند مزین به یک صعود ارزشمند و تاریخی باشد؛ نفت تهران به پشتوانه برتری یک بر صفر دیدار رفت می‌تواند تیم پرمدعای الاهلی را در جده زمینگیر کند و گام به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بگذارد.
کد خبر: ۸۰۲۲۱۱

به گزارش جام‌جم، حضور در فینال جام حذفی و جدالی که بزودی برابر ذوب‌آهن اصفهان برگزار می‌شود، معرفی یک لژیونر به نام مرتضی پورعلی گنجی به فوتبال ایران، سیطره چندین هفته‌ای بر صدر جدول لیگ برتر و تا یک‌قدمی قهرمانی پیش رفتن و رسیدن به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی تا اینجای کار در کارنامه نفت تهران ثبت شده است که شاید خود نفتی‌ها در خوشبینانه‌ترین حالت پیش‌بینی چنین نتایجی را نمی‌کردند... اما این تیم جوان که در فصول گذشته نیز خوش درخشیده بود، امسال با شایستگی چنین کارنامه درخشانی داشته است و این شانس را دارد که همچنان راه خوشبختی خود را ادامه دهد.

نفت که هرگز در تاریخ باشگاه خود حضور در جمع هشت تیم برتر آسیا را تجربه نکرده، با توجه به این‌که دیدار رفت را با نتیجه یک برصفر به سود خود خاتمه داده، امشب با کسب هر نتیجه مساوی و حتی باخت 2 بر یک نیز می‌تواند جشن صعود برپا کند؛ هرچند این جمله که «چیزی از ارزش‌های... کم نمی‌شود»، در ورزش ما کلیشه‌ای شده و بعد از هر باختی برخی آن را به زبان می‌آورند، اما به واقع تیم شایسته نفت حتی اگر نتواند به جمع هشت تیم برتر آسیا راه یابد تا اینجای کار هم فراتر از انتظار ظاهر شده و بواقع چیزی از ارزش‌هایش کم نمی‌شود.

دیدار امشب در حالی برگزار می‌شود که حواشی زمان ورود نفت به عربستان به شدت باعث نارضایتی کادر فنی و بازیکنان این تیم شد، حواشی که میزبان تحت‌عنوان کارهای اداری انجام داد و ساعت‌ها نفتی‌ها را معطل کرد. اقدامی که بیشتر اظهارات علیرضا منصوریان در نشست خبری بازی را به خود اختصاص داد. او در بخشی از صحبت‌هایش گفت: ما به عربستان آمده‌ایم که فقط فوتبال بازی کنیم و با هیچ مسأله جانبی هم کاری نداریم. در فوتبال یک اصل به نام Fair Play وجود دارد که برای ما لازم است آن را در برابر الاهلی رعایت کنیم.

منصوریان درباره تاکتیک تیم نفت در برابر الاهلی گفت: تاکتیک تیم من را امشب خواهید دید. تیم جوان نفت در این بازی منتظر اشتباه اول، دوم و سوم الاهلی خواهد بود. اگر الاهلی اشتباه کند، تاکتیک نفت را خواهید دید که چطور از آن اشتباه استفاده خواهد کرد. بچه‌های تیم نفت هم از نظر روحی و روانی و هم از نظر بدنی کاملا آماده دیدار امشب هستند.

در چارچوب این رقابت‌ها دیروز تیم چونبوک موتورز کره‌جنوبی مهمان بیجینگ گوان چین بود و با نتیجه یک بر صفر پیروز شد. چونبوک با این برد در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید و جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را به دست آورد. این در حالی بود که تیم فوتبال کاشیوا ریسول ژاپن با وجود این‌که در خانه برابر سوون سامسونگ کره‌جنوبی تن به شکست ۲ بر یک داد، اما با توجه به پیروزی ۳ بر ۲ این تیم در دیدار رفت تلاش دو تیم در دو دیدار رفت و برگشت تساوی ۴ بر ۴ بود و تیم ژاپنی به لطف به ثمر رساندن گل زده بیشتر در زمین حریف به یک چهارم نهایی صعود کرد.

برنامه بازی‌های امروز:

چهارشنبه ـ ۶ خردادماه

* گامبا اوزاکا ژاپن ـ اف‌سی سئول کره‌جنوبی، ساعت 14 و 30 دقیقه

گوانگجو اورگرانده چین ـ سئونگنام کره‌جنوبی، ساعت 16 و 30 دقیقه

* العین امارات ـ الاهلی امارات، ساعت 20 و 20 دقیقه

* الاهلی عربستان ـ نفت ایران، ساعت 22 و 15 دقیقه، ورزشگاه ملک عبدالله شهر جده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها