دستگاهی به نام سلسکوپ می‌تواند به کمک آیفون، انگل‌های خون را شناسایی کند

کشف انگل خون با آیفون

دانشمندان موفق به ساخت یک سیستم سخت‌افزاری، نرم‌افزاری ویژه به نام سلسکوپ شده‌اند که با کمک آن می‌توان آیفون را به دستگاه تشخیص وجود انگل در خون تبدیل کرد.
کد خبر: ۷۹۵۶۹۱
کشف انگل خون با آیفون

جام جم کلیک: در دنیای آینده ما، تعریف تلفن‌های همراه هوشمند تغییر خواهد کرد و این دستگاه‌ها تعریف امروزی خود، به عنوان یک ابزار ارتباطی را با تعریف جدید تعویض خواهند کرد که شامل استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند به عنوان ابزارهای ارتباطی، امنیتی، کنترل سلامت و ... خواهد بود.

مصداق بارز این امر را می‌توان در ابداع جدید دانشمندان دانست، دستگاه‌ جدیدی که توسط متخصصین ساخته شده است می‌تواند دستگاه آیفون شما را به یک دستگاه شناسایی انگل در خون تبدیل کند. در بسیاری از کشورهای آفریقایی، استفاده از مزایای معاینه توسط یک متخصص آسیب شناسی برای بسیاری از افراد بسیار دشوار است زیرا هزینه این کار در بودجه آن‌ها نمی‌گنجد ولی این مشکل توسط این دستگاه جدید حل خواهد شد.

این ابزار جدید که سلسکوپ نام گرفته است (تلفیقی از نام تلفن همراه یا Cellphone و تلسکوپ) در حقیقت یک کیت ویژه است که با کمک چاپگرهای سه‌بعدی ساخته شده است و قابلیت این امر را دارد که بتوان با قراردادن تلفن همراه آیفون بر روی آن، به مدت 3 دقیقه از نمونه خود فیلم‌برداری کرده و انگل‌های موجود در آن را شناسایی کرد.

به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که استفاده از این ابزار ویژه بتواند جان بسیاری از افراد در کشورهای فقیر آفریقایی را نجات بدهد. در حال حاضر سازندگان این دستگاه در تلاش هستند تا بتوانند امکان استفاده از سلسکوپ را برای 40 هزار نفر در کشور کامرون فراهم سازند و در صورت توفیق آن‌ها شاهد پیشرفتی چشمگیر در روش شناسایی انگل‌های خون در کشورهای فقیر خواهیم بود.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها