ابراهیم حاتمی‌کیا، ضمن اظهار امیدواری برای ساخت فیلمی درباره دفاع از حرم حضرت زینب (س)، گفت: امیدوارم بتوانم رشادت‌های مدافعان حرم را به تصویر بکشم، چون شجاعت‌های آنان بسیار قابل تقدیر است و جای تامل فراوان دارد.
کد خبر: ۷۹۴۹۶۷

به گزارش ایرنا، این کارگردان عرصه سینمای دفاع مقدس که در یادواره شهدای تیپ فاطمیون مدافعان حرم حضرت زینب (س) در مشهد سخنرانی کرد، افزود: در

8 سال جنگ تحمیلی علیه کشورمان عده‌ای که عاشق وطنشان بودند برای دفاع از خاک و ناموس به جنگ رفتند و شهید شدند.

حاتمی‌کیا در ادامه به شهدای افغانستان در جنگ سوریه اشاره کرد و گفت: موضوع سوریه که پیش می‌آید بحث مهاجر فی سبیل‌الله مطرح می‌شود. امیدوارم در آینده توفیق به تصویر کشیدن زندگی مهاجران افغان را در راه دفاع از حرم حضرت زینب (س) داشته باشم.

پس از صحبت‌های حاتمی‌کیا، یک نویسنده و پژوهشگر افغان نیز در این مراسم گفت: وظیفه ما این است که امروز در برابر تروریسم بین‌المللی و تکفیری‌ها که گاهی طالبان، گاه داعش و گاه القاعده نامگذاری می‌شوند بایستیم و در کنار رزمندگان ایرانی به مبارزه بپردازیم.

آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌ارزگانی هم در این مراسم بیان کرد: هر چند که افغانستان در تاریخ لانه و پایگاه تروریسم بین‌الملل بود، اما در این کشور جریان تکفیری هیچ‌گاه نتوانست جایگاهی پیدا کند.

مادر یکی از شهدای مدافع حرم نیز گفت: اگر ما قطعه قطعه شویم باز نمی‌توانیم به اندازه یک قطره از خون سیدالشهدا (ع) شویم و اگر همه شهدای تاریخ یکجا جمع شوند نیز فدای حضرت زینب (س) نمی‌شوند.

در این مراسم حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران، محمدکاظم کاظمی شاعر افغان و عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران، عفت شریعتی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مصطفی صابرخراسانی شاعر اهل‌بیت‌(ع)، مهدی سلحشور مداح اهل‌بیت (ع)، امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی حضور داشتند.

تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم و شعرخوانی صابرخراسانی هم بخش دیگری از برنامه‌های این
مراسم بود.

نخستین یادواره شهدای تیپ فاطمیون مدافع حرم حضرت زینب (س) با محوریت فرماندهان این تیپ، شهیدان توسلی و فاتح برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها