رقابت فیس‌بوک با اسکایپ با افزودن امکان ارتباط ویدیویی به مسنجر فیس‌بوک

تماس ویدیویی با مسنجر فیس‌بوک

شرکت فیس‌بوک به تدریج در حال توسعه امکانات نرم‌افزار مسنجر این شرکت است و در آخرین گام از پیشرفت‌های این برنامه شاهد افزوده شدن قابلیت برقراری ارتباط ویدیویی در این نرم‌افزار هستیم.
کد خبر: ۷۹۲۷۳۱
تماس ویدیویی با مسنجر فیس‌بوک

جام جم کلیک: اگر هر فردی در دنیای امروزی ما فیس‌بوک را تنها یک شبکه اجتماعی ساده بداند باید به اطلاعات و دانش او در زمینه صنایع فناوری شک کرد زیرا مدت زیادی از زمانی که این شرکت تنها فعالیت خود را به شبکه اجتماعی محدود کرده بود می‌گذرد. این کمپانی با افزودن قابلیت‌های مختلف به بدنه اجرایی خود به سطوح مختلف نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مجهز شد که هر یک از آن‌ها به فیس‌بوک امکان رقابت با بزرگان بسیاری را می‌دهد.

در میان نرم‌افزارهایی که در طول سال گذشته میلادی، شرکت فیس‌بوک به شدت به دنبال توسعه آن بود، برنامه فیس‌بوک مسنجر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بود و این شرکت در طول دو سال امکانات متعددی را به این برنامه اضافه کرد. ابتدا ساختار گفتگوی اینترنتی فیس‌بوک از یک قابلیت داخلی این شبکه اجتماعی به یک نرم‌افزار منحصر به فرد تبدیل شد و پس از آن نیز سیستم مکالمه صوتی به آن افزوده شد و امروز نیز شاهد خبر امکان برقراری ارتباط تصویری از طریق مسنجر فیس‌بوک هستیم.

این امکان از هفته آینده در 18 کشور مختلف در دسترس خواهد بود و به تدریج نیز کشورهای میزبان این قابلیت افزایش خواهند یافت. امکانات این سیستم مکالمه برای رقابت با پروژه‌هایی مانند اسکایپ طراحی شده است و شامل مواردی مانند انتخاب دوربین، قطع صدا، قطع تصویر و ... است. این نرم‌افزار موجب می‌شود تا بتوان ارتباط تصویری را مابین دستگاه‌های اندرویدی و دستگاه‌های مجهز به iOS نیز برقرار کرد. همچنین دو ساختار مخصوص برای ارتباط با این دستگاه درنظر گرفته شده است که شامل ارتباط از طریق اینترنت وای‌فای و ارتباط از طریق اینترنت همراه است و هر یک از آن‌ها بر اساس سرعت و میزان دسترسی در نوع ارتباط می‌توانند امکانات نرم‌افزار را دستخوش تغییراتی بهینه کنند.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها