خطیب جمعه تهران:

حمله به یمن شکست سیاسی و ذلت جهانی بود

خطیب نماز جمعه تهران گفت: حمله به یمن یک شکست سیاسی و ذلت جهانی بود و چیزی جز رسوایی سیاسی، فرهنگی، جهانی و اسلامی، برای متجاوز به همراه نداشت.
کد خبر: ۷۹۱۳۱۹

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه نماز جمعه تهران با اشاره به این‌که مهم‌ترین مساله جهان اسلام در حال حاضر مساله یمن است، افزود: عربستان سعودی و چند کشوری که در اختیار کشورهای قدرتمند بزرگ جهانی هستند با استفاده از سرمایه عظیم ملت اسلام که نفت است و با استفاده از دلارهای بی حد و حصر که در اختیارشان است با اشاره آمریکا و بدون اعتنا به قراردادهای بین‌المللی به حقوق شرعی و مرزهای قانونی یک کشور فقیر آشکارا تجاوز می‌کنند؛ کشوری که هیچ جرمی و تعرضی به کشور همسایه نداشته است. صدیقی گفت: این خبط و اشتباه، جنایت و ظلم عظیمی است که عربستان سعودی کرد و برایش صددرصد خسارت بود.

صدیقی افزود: اینها نه تنها هیچ پایبندی به اسلام و معنویت و قداست حرمین ندارند بلکه هیچ پایبندی به عربیت خود نداشتند زیرا جنگ نکردن در ماه‌های حرام قبل از اسلام هم رایج بود و حتی اینها به این موضوع نیز توجه نکردند و حرمت و قداست ماه‌های حرام را نیز شکستند. خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: باید مذاکره‌کنندگان محترم هسته‌ای ما که مردم ما به تبعیت از رهبر عزیز از آنان حمایت می‌کنند، توجه داشته باشند که با چه کسی دارند مذاکره می‌کنند و طرفشان در چه موقعیت و با چه سوابقی است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها