دکتر نوشین عادل در سریال «درحاشیه» با آن تن صدای طنز، ریتم کند و چهره کاریکاتوری اش آن قدر جذاب است که به سراغ «آرش نوذری» بازیگر این نقش رفتیم تا از چند و چون شکل گیری این پزشک اورژانس، اعتراضات جامعه پزشکان به سریال و همکاری با مهران مدیری بیشتر بدانیم که در ادامه از نظر می گذرانید.
کد خبر: ۷۹۱۱۷۱
آرش نوذری: فیلم‌برداری «در حاشیه» با ترس و لرز انجام شد

بعد از سریال های «قهوه تلخ» و «شوخی کردم» سومین همکاری تان را با مهران مدیری در سریال «در حاشیه» تجربه کردید؛ دلیل این همکاری چیست؟

مهران مدیری به معنای واقعی کلمه فامیلی اش برازنده اوست. او در کار حرفه ای عمل می کند. طنز را به خوبی می شناسدو همه بازیگرانی که با او همکاری می کنند تجربه بیش از 20 سال دارند. او وقتی پشت دوربین می ایستد بر کارش اشراف کامل دارد و من بازیگر، با خیال راحت کارم را انجام می دهم. معتقدم نوع ریتم و اندازه و نوع نگاه کمدی خیلی مهم است.

http://www.khorasannews.com/NewsImage.aspx?id=1516787&filename=Ofoghi_N5F.jpg

شخصیت پزشک اورژانس نوشین عادل چگونه شکل گرفت؟

نام این شخصیت را فیلم نامه نویس از اسامی با نمک انتخاب کرد تا به مجموعه بخورد. اسامی سریال خاص است و نگاهی طنز دارد. البته این را فراموش نکنیم که کارکرد نمایشی دارد و برای خنده اسامی انتخاب نشده است. شخصیت نوشین عادل در اورژانس بیمارستان کار می کند و پزشکان این بخش باید خیلی تند و با سرعت عمل بالا باشند اما خصوصیات این شخصیت به دلیل چارچوب طنزی که قرار است ارائه شود، متضاد خصلت آن ها انتخاب شده است. یک سری تکنیک ها در کمدی وجود دارد که تولید خنده می کند مانند تکرار کلمات یا وارونه گویی. این ها جزو تکنیک های تئاتر «رو حوضی» است که اشاره کردم منتها این مخالف خوانی برای این شخصیت آنتی حس است یعنی بر عکس آن چه را که وجود دارد انجام می دهم که تولید خنده می کند.

با پخش این سریال، جامعه پزشکان انتقادهایی نسبت به آن داشته اند. چرا در یک سریال وقتی با یک صنف شوخی می شود، از آن انتقاد می کنند؟

معتقدم اگر توهینی به پزشکان صورت بگیرد عمل نادرستی است اما ما به آن ها که قشر با شعور و با فرهنگ جامعه هستند، توهین نکردیم. اگر دقت کرده باشید شخصیت های قصه همه دکتر نما هستند به طور مثال، شخصیت مهران غفوریان، مدرک دکترایش را از فیلیپین دریافت کرده اما در ایران به او معادل سیکل داده اند و معلوم است، او پزشک نیست. پزشکان دیگر هم افرادی را نمایش می دهند که کلاه برداری می کنند و اصلاً پزشک نیستند و نمی دانم چرا به این نکته توجهی نمی شود. بسیاری از پزشکان این سریال را ندیده اند اما واکنش نشان می دهند و این اظهارنظر ها ظلم به افرادی است که این سریال را تولید می کنند. البته قبل از تولید هم این اتفاق افتاد و چند ماه کار متوقف شد. با پزشکانی که برخورد داشتم خیلی خوشحال بودند و مشکلی نداشتند.

از همکاری با مهران مدیری بگویید که تبحر خاصی در بازی گرفتن دارد و در اجرا موفق است.

من از کار در این سریال راضی هستم چون همه چیزش درست است و این بر می گردد به مهران مدیری و زوایایی که برای هر شخصیت انتخاب کرده است. امیدوارم از موقعیت پیش آمده بتوانم به خوبی استفاده کنم.

در حاشیه چه تفاوتی با ساخته های پیشین مدیری دارد؟

از میان دیگر ساخته های مدیری، افراد زیادی «پاورچین» را دوست دارند. اگر اجازه بدهند «درحاشیه» هم فیلم برداری و پخشش پیش برود، تصور می کنم با این حجم بازیگر طناز، گوی سبقت را از پاورچین، نقطه چین و شب های برره می گیرد. اکنون این سریال در حاشیه رفته است و این که به اتمام نرسد درصد بالایی دارد.

شما اغلب در آثار طنز حضور پیدا کرده اید؛ آیا جزو علایق شخصی شماست یا انتخاب می شوید؟

صد درصد علاقه شخصی ام طنز است اما چون بازیگر هستم و متاسفانه از این راه تامین معاش می کنم طبیعی است که بازیگری را در ژانرهای دیگر هم انجام دهم. من امسال 2 سریال فوق سری و در حاشیه را داشتم که هر یک رگه هایی از طنز دارند البته شخصیت جدی هم بازی کرده ام.

در کارنامه هنری تان بازی در فیلم های خوبی از کارگردانان مطرح کشور را دارید مانند سفر به چزابه، کمک کن و قارچ سمی، اما اکنون مدت 4 سال است که حضور کم رنگی در سینما دارید؛ دلیلش چیست؟

ما انتخاب می شویم و در سینما انتخاب ها محدودتر است و افراد محدود تری هم کار می کنند. برای من بازی در سینما، تلویزیون و تئاتر یا رادیو فرقی نمی کند و سعی می کنم کارم را به طور مطلوب انجام دهم، منتها ورود و انتخاب با ما نیست به خصوص سینماشرایط سخت تری دارد. مافیای سینما هم وجود دارد. من خود را جزو خانواده تلویزیون می دانم اگر چه در رشته تئاتر تحصیل کرده ام. امیدوارم مخاطبان عام این رسانه، از من راضی باشند.

کدام یک از نقش هایی را که تاکنون بازی کرده اید بیشتر دوست دارید و مردم شما را با آن نقش می شناسند؟

من خودم شخصیت آقای بابا جان لو در فیلم «سفر به چزابه» را جور دیگری دوست دارم نه به خاطر بازی که انجام دادم. این فیلم به لحاظ بار نمایشی، یک بکگراند خاص معنوی داشت که هیچ وقت در ذهن مردم فراموش نمی شود. جا دارد یادی از زنده یاد ملاقلی پور کنم که در این فیلم خیلی به من میدان داد و ان شاء ا... روحش قرین آرامش باشد.

برنامه آینده تان چیست؟

در حال حاضر مشغول بازی در سریال«در حاشیه» هستم. تاکنون 24 قسمت فیلم برداری شده است منتها تا چه زمانی فیلم برداری ادامه پیدا می کند نمی دانم چون شرایط مطلوب نیست و خوشبین نیستم که سریال تا پایان پخش شود. ما با ترس و لرز فیلم برداری می کنیم چون افرادی هستند که چوب لای چرخ می گذارند و دست از سر سریال بر نمی دارند و ما تا زمانی که تلویزیون سریال را پخش کند کار می کنیم. (مریم ضیغمی/ خراسان شمالی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها