سوددهی بسیار کم بازار نرم‌افزاری مک

بازار سوت وکور نرم‌افزارهای کامپیوتری اپل

مطمئنا داشتن یکی از رایانه‌های اپل با نام مک‌بوک بسیار لذت‌بخش است، اما همان‌طور که می‌دانید مک‌بوک‌ها نسخه‌های مختلفی دارند و به‌خاطر سپردن تفاوت‌ها در نام و مدل آنها نیز چندان آسان نیست، زیرا برای مثال ممکن است دستگاه شما مک‌بوک پرو مدل Mid 2010 باشد یا مک‌بوک پرو Mid 2009 و یا حتی Early 2011.
کد خبر: ۷۸۹۸۵۶
مشخصات مک شما چیست؟

آیا می‌دانید مک‌بوکتان چه مدلی است؟ چه پردازنده‌ای روی آن نصب شده و چند گیگابایت حافظه‌ رم روی آن وجود دارد؟

همچنین آیا می‌دانید چند اسلات رم روی دستگاه شما وجود دارد؟ آیا حافظه‌ رم دستگاه شما قابل ارتقاست؟ اطلاعات کارت گرافیک چطور؟ اگر دوست دارید اطلاعات کاملی از این موارد داشته باشید به روش زیر عمل کنید:

1ـ از گوشه‌ بالا سمت چپ صفحه‌نمایش روی لوگوی اپل کلیک کنید.

2ـ از منوی به‌نمایش درآمده روی About This Mac کلیک کنید تا پنجره‌ اطلاعات سیستم برای شما نمایش داده شود.

3ـ در این بخش اطلاعات پایه‌ رایانه‌ شما در اختیارتان قرار خواهد گرفت. نسخه‌ سیستم‌عامل نصب‌شده روی دستگاه، مدل و نسخه‌ مک‌بوک، مدل پردازنده، میزان حافظه‌ رم، مشخصات کارت گرافیک و سریال دستگاه از جمله مشخصاتی است که در این بخش قابل مشاهده است.

4ـ با انتخاب تب Memory می‌توانید اطلاعات کاملی از رم‌ها و اسلات‌های رم مک‌بوک کسب کنید. در این بخش تعداد اسلات‌های رم و خالی یا اشغال بودن آنها به ‌نمایش درمی‌آید. مجموعه رم‌های نصب شده روی دستگاه و محل نصب آنها روی هریک از اسلات‌ها نیز به‌صورت تصویری نمایش داده می‌شود.

5 ـ چنانچه به تب Overview مراجعه کرده و روی System Report کلیک کنید، اطلاعات کاملی از همه قطعات سخت‌افزاری در اختیار شما قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با مراجعه به بخش System Report و انتخاب Graphics‌/‌Displays اطلاعات مناسبی از کارت گرافیک نصب شده روی رایانه کسب کنید.

6 ـ در ادامه با مراجعه به تب Storage می‌توانید اطلاعاتی از هارد‌دیسک و میزان فضای اشغال شده در آن را مشاهده کنید. فضای اشغال شده در هارد‌دیسک به‌صورت یک نوار رنگی تفکیک شده بر حسب نوع فایل‌های ذخیره شده در آن به‌نمایش درآمده و در زیر آن نیز درایوهای نوری شما با فهرستی از دیسک‌های مورد پشتیبانی نمایش داده می‌شود.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها