با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

نیشابور میزبان عطارشناسان در روز ملی عطار می شود

بزرگداشت‌‌ سه روز ملی شاعرانه

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، نهادهای فرهنگی این استان خود را برای برگزاری بزرگداشت سه روز ملی عطار، خیام و فردوسی در مشهد و نیشابور آماده می‌کنند.
کد خبر: ۷۸۵۴۶۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما(واحد مرکزی خبر)، سید سعید سرابی گفت: بزرگداشت روز ملی عطار در بیست و چهارم فروردین، بزرگداشت روز ملی فردوسی در بیست و پنجم اردیبهشت و بزرگداشت روز ملی خیام در بیست و هشتم اردیبهشت برگزار می‌شود.

او افزود: در حدفاصل روزهای ملی فردوسی و خیام، فعالیت‌های‌ مختلف فرهنگی را تعریف کرده‌‌ایم که مهم‌ترین آن «کنگره بین‌المللی توس تا نیشابور» است، ضمن این‌که پیگیر حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این برنامه‌‌ها هستیم که قطعا در یکی از این برنامه‌‌ها حضور خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در روز بزرگداشت عطار برنامه‌هایی چون فعالیت‌های‌ هنری، کارگاه‌های‌ عملی، نمایشگاه نقاشی و خوشنویسی و همایش دوبیتی‌خوانی برگزار می‌شود.

سرابی افزود: برای بزرگداشت فردوسی هم غیر از برنامه‌هایی که سازمان میراث فرهنگی برگزار می‌کند، جایزه فرهنگی هنری فردوسی را خواهیم داشت و انتخاب و گزینش نخبگان فعال در زمینه فردوسی در دستور کار است.

به گفته او «کنگره بین‌المللی توس تا نیشابور» هم با حضور مهمانانی از کشور‌های‌ دیگر در ایران و نیز اجرای برنامه‌هایی در شهرهای هرات افغانستان و دوشنبه تاجیکستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به انتشار فراخوان عمومی پنجمین کنگره بین‌المللی شعر «از توس تا نیشابور» هم گفت: این کنگره با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار خواهد شد و دارای بخش‌های ویژه شامل ریشه‌‌ها و میراث مشترک(گستره زبان و ادبیات فارسی) و نیشابور (جلوه‌ها و نمودهای تاریخی، فرهنگی، دینی، ادبی، عرفانی، مفاخر و مشاهیر) است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها