کمک هنرمندان به کودکان و زنان بی‌سرپرست

آناهیتا همتی: خودم را جای بی‌سرپناهان می‌گذارم

جام جم سرا- یک بازیگر سینما با اهدای جایزه خود به حراجی که از سوی هنرمندان برای کمک به کودکان و زنان بی‌سرپرست برپا شده گفت: «کافی است خودمان را جای هزاران کارتن‌خواب تهران بگذاریم و ببینیم زندگی کردن خارج از خانه چقدر دشوار و ناگوار است».
کد خبر: ۷۸۴۴۶۵
آناهیتا همتی: خودم را جای بی‌سرپناهان می‌گذارم

آناهیتا همتی ادامه داد: من همیشه در فعالیت‌های خیرخواهانه فعالیت دارم، البته آنهایی که به نظر خودم مناسب است و بدانم که می‌توانم در آن‌جا قدم مفید و تأثیرگذاری بردارم. با دعوت آقای کیانیان به حرکت خیرخواهانه «سین هشتم، سر پناه» پیوستم. فکر می‌کنم همه ما می‌دانیم که بی‌سرپناهی چقدر بد و دشوار است. حتی اگر خودمان بی‌سرپناهی را تجربه نکرده باشیم، کافی است خودمان را به جای تک تک آن ١٥‌هزار کارتن‌خواب تهران بگذاریم و ببینیم که در هر شرایط؛ سرما و گرما خارج از فضای امن و آرام خانه زندگی کردن چقدر دشوار و ناگوار است.
به نظرم این حرکت هنرمندان برای این گروه از افراد جامعه بسیار قابل تقدیر است. بسیاری از هنرمندانی که در این حرکت شرکت‌ کرده‌اند مدت‌هاست که کاری نداشته‌اند با این حال زمانی که از آنها دعوت شد تا به یاری این عزیزان بیایند، هیچ‌گونه کمکی را دریغ نکردند و بدون لحظه‌ای درنگ به کمک بی‌سرپرستان شتافتند. هر چند ما گروه کوچکی را تشکیل می‌دهیم و کمک‌های ما نمی‌تواند تمام نیاز آنها را برآورده کند، اما من امیدوارم که این حرکت سبب شود تا توجه دولتمردان به این نقطه تاریک جامعه جلب شود. دولتمردانی که قطعا از ما توان مالی بیشتری دارند و اگر بخواهند وارد این حوزه شوند، حمایت بهتر و بیشتری می‌توانند انجام دهند.
اگر این اتفاق بیفتد، من به آرزوی قلبی‌ام می‌رسم. البته دولتمردان خودشان باید بدانند که مردم به چنین حمایت‌هایی نیاز دارند و آنها نمی‌توانند با این شرایط اقتصادی، تورم زیاد و حقوق‌های کم و ناچیز انتظار داشته باشند تمام نیاز جامعه را مردم خودشان تأمین کنند. ما نمی‌خواهیم درآمد حاصل از نفت بر سر سفره کسانی که توانایی مالی دارند بیاید، حداقل این درآمد باید صرف کسانی شود که واقعا به آن نیازمند هستند.
من تصمیم گرفتم جایزه‌‌ای که برای نمایش«تعبیر یک رویا» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور از جشنواره تئاتر فجر در ‌سال ٩١ دریافت کردم را به این حراجی اختصاص دهم. امیدوارم این حرکت غیرتمندانه و شجاعانه هنرمندان ادامه پیدا کند و سبب شود تا سرایی که درصدد هستیم برای زنان و کودکان بی‌خانمان ساخته شود به سرانجام نهایی برسد. (شهروند)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها