سامسونگ و ساخت یک همراه ویژه

پروژه سری سامسونگ

با همکاری سامسونگ، بلک‌بری و آی‌بی‌ام

تبلت امن تولید می‌شود

بلک‌بری و بلک‌فون ادعای تولید امن‌ترین گوشی‌های هوشمند را دارند اما تبلت‌ها چطور؟ به تازگی بلک‌بری با همکاری سامسونگ و IBM تصمیم به ساخت تبلتی فوق امن با نام SecuTablet گرفته‌اند.
کد خبر: ۷۸۰۶۳۸
تبلت امن تولید می‌شود

به گزارش جام جم کلیک: SecuTablet در واقع برپایه یک تبلت گلکسی تب اس ۱۰.۵ سامسونگ ساخته خواهد شد و از فناوری Secusmart بهره می‌برد که چندی پیش بلک‌بری شرکت آن را تصاحب کرد. فناوری Secusmart در حال حاضر توسط دولت‌های آلمان و کانادا برای جلوگیری از جاسوسی استفاده می‌شود. شاید بپرسید نقش IBM در این میان چیست؟ IBM هم نرم‌افزار را طوری طراحی خواهد کرد که اپلیکیشن‌های کاری و شخصی از یکدیگر جدا باشند. اما آیا کار کردن با این تبلت دشوارتر از تبلت‌های عادی بازار خواهد بود؟ خیر؛ به گفته “هانس-کریستوف کوئل” مدیرعامل Secusmart هر فردی که می‌تواند با تبلت‌های اندرویدی کار کند مشکلی در کار با SecuTablet نخواهد داشت.

اگر به خاطر داشته باشید آخرین تبلت بلک‌بری با نام PlayBook در سال ۲۰۱۱ عرضه شده و پس از آن هیچ تبلتی از این شرکت آمریکایی معرفی نشد. جالب است بدانید PlayBook حتی بدون یک اپلیکیشن ایمیل و یا تقویم عرضه شده بود و مدتی بعد بلک‌بری با عرضه آپدیتی مشکل را رفع کرد. حالا بلک‌بری سعی دارد با عرضه SecuTablet با مشخصات و ظاهری خوب و البته قیمت بالای ۲۳۸۰ دلاری کاربران حرفه‌ای و مدیران مهم را مورد هدف قرار دهد.

گلکسی تب اس ۱۰.۵ سامسونگ به صفحه‌نمایشی ۱۰.۵ اینچی از نوع Super AMOLED و با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل مجهز است که تراکم پیکسلی ۲۸۸ پیکسل بر اینچ را فراهم کرده و به ادعای شرکت DisplayMate بهترین صفحه‌نمایش کل تبلت‌ها را در اختیار دارد. چیپست این تبلت اکسینوس ۵۴۲۰ با هشت هسته ۱.۹ گیگاهرتزی به همراه پردازنده گرافیکی Mali-T628MP6 است که البته امروزه کمی قدیمی به نظر می‌رسد. ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل گسترش از طریق کارت حافظه اما برای هر کاربری کفایت می‌کند و دوربین‌های ۸ مگاپیکسلی در پشت و ۲.۱ مگاپیکسلی در جلو هم جوابگوی نیازهای یک تبلت خواهد بود. این تبلت با اندروید ۴.۴.۲ عرضه شده و ظرفیت باتری آن نیز ۷۹۰۰ میلی‌آمپرساعت می‌باشد. سامسونگ توانسته بود این تبلت را با ضخامت تنها ۶.۶ میلی‌متر و وزن تنها ۴۶۵ گرم روانه بازار کند.

منبع: فارنت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها