یک. دو. سه

مهارت‌هایی که با داشتن‌شان بیکار نـمی‌مانید

دنیای کسب و کار با سرعت فزاینده‌ای در حال تغییر است و کارفرماها به دنبال فارغ‌التحصیلانی هستند که بتوانند خود را با تغییر شرایط و محیط وفق دهند، از ایده‌های جدید استقبال کنند و خلاق و کارآمد باشند. مجله معتبر فوربس، فهرستی از مهارت‌های شغلی را فهرست کرده که تا سه چهار سال آینده، داشتن آنها حداقل شرایط ورود به بازار کار خواهد بود. در ادامه سه مورد از ضروری‌ترین این ویژگی‌ها را می‌خوانید.
کد خبر: ۷۷۹۶۹۸

1. انعطاف؛ بعضی از مردم با چیزهای جدید و غیرمنتظره پروبال می‌گیرند و از ایجاد تغییر در روند روزمره زندگی لذت می‌برند. این افراد ذاتا تطبیق‌پذیر هستند. بیشتر استخدام‌های فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها بر اساس معیار تطبیق‌پذیری انجام می‌شود.

بر اساس گزارش یکی از موسسات معتبر بین‌المللی، 91‌درصد مدیران منابع انسانی شرکت‌ها معتقدند که تا سال ۲۰۱۸ مهم‌ترین معیار استخدام افراد، قابلیت مدیریت تغییرات و کار کردن با شرایط متغیر خواهد بود.

این گزارش نشان می‌دهد ۶۰ درصد مدیران منابع انسانی معتقدند این‌که کارمندان قابلیت انعطاف‌پذیری داشته‌باشند یک نکته کلیدی در رساندن موسسات و سازمان‌ها به اهداف استراتژیک است. ۵۳ درصد این مدیران نیز می‌گویند قابلیت تحمل و مدیریت مشکلات غیر قابل پیش‌بینی مولفه کلیدی در رسیدن به موفقیت‌ در کسب و کار است.

۴۹ درصد سازمان‌ها در حال حاضر شرایط کاری مناسبی برای کارمندان فراهم کرده‌اند تا بهتر بتوانند با تغییرات روبه‌رو شوند. ترفند‌های دیگر شامل افزایش ارتباط درون سازمانی (۴۲ درصد) و ارتقاء و پاداش (۳۶ درصد) است.

در این گزارش آمده که افراد در رده سنی ۳۰ سال بهترین آمادگی برای آموزش مقابله با تغییرات را دارند و از سوی دیگر افراد ۵۰ و ۶۰ سال کمترین آمادگی برای پذیرش تغییر شرایط کاری را دارند. همچنین افراد می‌توانند نحوه مواجهه با تغییرات را به صورتی اکتسابی فرا گیرند. شما می‌توانید بر اساس تجربه، راه انعطاف‌پذیر شدن در برابر تغییرات را یاد بگیرید. با این کار شما نسبت به بقیه این مزیت را دارید که در راه یادگیری رفتار انعطاف‌پذیر از مهارت‌های برنامه ریزی و سازمان‌دهی خود استفاده کرده‌اید.

2. مهارت‌های کار تیمی: همه کارفرما‌ها به دنبال استخدام افرادی هستند که قابلیت همکاری و حل مشکلات در تیم را دارند. با شکل‌گیری سازمان‌هایی که سلسله مراتب کمتری دارند، روحیات جمعی و قابلیت‌هایی نظیر کارکردن با دیگران مهم‌تر شده است. مهارت کار تیمی شامل کار کردن با اعتماد به نفس درون تیم، ارائه ایده‌ها به صورت موثر، مسئولیت‌پذیری، جسور بودن بجای منفعل و پرخاشگر بودن، پذیرش نقد سازنده، ارائه بازخورد و نقد سازنده به بقیه و روحیه دادن به افراد گروه است.

اینها افرادی مثبت هستند که اعضای تیم را پشتیبانی و تکریم می‌کنند و از یکجا نشستن متنفرند. آنها دوست دارند با ارائه ایده و پرداخت ایده بقیه و مواجهه با مشکلات همه چیز را جابه‌جا کنند. از شوخی برای شکستن فضای خشک و استرس استفاده می‌کنند. اجتماعی هستند و برای افراد جدید گروه شرایط صمیمی و دوستانه فراهم می‌کنند. برای رسیدن به نتیجه جمعی حاضرند نظرات خود را تغییر دهند. با افراد مختلف بخوبی کار می‌کنند و می‌توانند فضایی مثبت ایجاد کنند و به شکل‌گیری تیم کمک کنند و با گردهم آوردن افراد و وظایف، فضایی صمیمی و نزدیک ایجاد می‌کنند. افرادی صبور و شنونده‌هایی خوب هستند که بخوبی به نظرات اعضای تیم گوش می‌دهند. قضاوت درستی از دیگران دارند و با دیپلماسی و حساسیت به روحیات افراد نگاه می‌کنند. توانایی شناسایی و رفع اختلاف نظرها را دارند و در زمان ایجاد اختلاف به افرادی که در تیم با بقیه جور نیستند کمک می‌کنند تا به چرخه کاری بازگردند و عناصر مفیدی بشوند.

3. تلاش برای بهتر شدن: «امکان انجام دادن چند کار همزمان وجود ندارد و هر نفر باید ممتاز باشد. چون زندگی ما بیش از آن که فکر کنی کوتاه است و بعد از آن مرگ فرا می‌رسد. به همین دلیل این باید راهی باشد که برای زندگی انتخاب کرده‌ایم» استیو جابز

تلاش برای رسیدن به تعالی بخش مهمی از هر حرفه‌ای است و شامل تلاش برای افزودن کیفیت به همه چیز است. داشتن این روحیه باعث متمایز شدن افراد کارآمد از بقیه می‌شود. بعضی از مشخصه‌های افرادی که دارای این روحیه هستند، از این قرار است: «تعالی یعنی خارج شدن از حاشیه امن، تقویت روحیه سختکوشی و قبول‌کردن این‌که فراز و فرودهای زندگی اجتناب‌ناپذیر است. پیشرفت روی پایه‌های شکست شکل می‌گیرد. این پارادوکس لازمه کار حرفه‌ای است. وقتی شکست رخ می‌دهد، فرد برای بهتر شدن تلاش بیشتری می‌کند و در این شرایط یادگیری بهتر می‌شود، به دانش افزوده می‌شود و عملکرد در سطح بالاتری قرار می‌گیرد، در نهایت این‌که می‌شود ادعا کرد شما در راه تعالی قرار دارید.»

از ابتکار خود برای استفاده از شرایط استفاده کنید. قبل از این‌که بقیه شما را به عنوان یک رهبر قبول داشته باشند سعی کنید یک رهبر خوب شوید. سازمان‌های سالم و خوب به افرادی که روحیه رهبری دارند مجال و پاداش می‌دهند نه به کسانی که فقط سمت مدیریتی دارند. برای اهداف خود مسئولیت‌پذیر باشید و همه چیز را اولویت‌بندی کنید. روحیه «خواستن توانستن است» را در همه شرایط به کار گیرید. سعی کنید به جای ارجاع مشکلات به بقیه، از پس آنها برآیید. اولین پاسخ شما به مشکلات باید این باشد: «بله. من درستش می‌کنم.»

فوربس‌‌

مترجم: رشید عسگری‌پور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها