سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) می‌گوید با هدف تمرکز بر عملیات‌ سایبری، ساختار این سازمان را تغییر خواهد داد. این اقدام یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های تغییر ساختار در تاریخ سازمان سیا خواهد بود.
کد خبر: ۷۷۷۸۱۸

به گزارش ایسنا، جان برنان، مدیر این سازمان گفته است ۹ کارشناس و تحلیلگر خارج از سازمان، ماه‌ها روی تحلیل ساختار مدیریتی سیا کار کرده‌اند و نتیجه کار آنها نشان می‌دهد که دیوانسالاری حاکم بر این سازمان عملکرد موثری ندارد. معاون رئیس این سازمان نقاط مورد مطالعه این تحلیلگران را نقاط دردناک این سازمان خوانده است.

به گزارش بی.بی.سی، منابع آمریکایی می‌گویند این نگرانی وجود دارد که تمرکز سازمان سیا بر شکار تروریست‌ها و کشتن آنها پس از حوادث 11 سپتامبر ظرفیت‌های این سازمان را در زمینه جاسوسی و تحلیل اطلاعات، فرسوده کرده باشد. از این رو جان برنان گفته است ضرورت دارد این سازمان شکاف‌های اطلاعاتی‌ را که پوشش نمی‌دهد شناسایی کند. او گفته است در برخی نقاط جهان اغلب حتی یک نفر که بتوان روی او برای انجام یک ماموریت جاسوسی حساب کرد پیدا نمی‌کند. برنان گفته است: «نقاط زیادی است که من مایلم بهتر بشناسم، اطلاعات بهتری درباره‌شان بگیرم و دسترسی بهتری به آنها داشته‌ باشم.»

سازمان سیا از جمله سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی است که در مورد وجود سلاح‌های کشتار جمعی در عراق در سال ۲۰۰۲ اشتباه کرد و نتوانست با سرعت روند فروپاشی برخی حکومت‌های خاورمیانه را در سال ۲۰۱۱ پیش‌بینی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها