درمانگاه مشاغل

سلامت مربیان تناسب اندام

این روزها خیلی‌ها به فکر سلامت و تناسب اندامشان هستند و برای رسیدن یا نگه داشتن وزن ایده‌آل‌شان به باشگاه می‌روند و ورزش می‌کنند. در بین همه ورزش‌ها کار با دستگاه، ایروبیک، پیلاتس، زومبا و... طرفداران بیشتری دارد چون هم چربی‌سوز است و هم باعث شکل گرفتن اندام‌ها می‌شود.
کد خبر: ۷۶۵۶۲۶

البته در این ورزش‌ها مربیان هم پا به پای ورزشکاران و در سئانس‌های پشت سر هم ورزش می‌کنند و همین موضوع می‌تواند سلامتشان را به خطر بیندازد.

فکر می‌کنید مربیان باشگاه‌های ورزشی با چه خطراتی مواجه‌اند؟ بد نیست بدانید بیشتر آسیب‌های ورزشی به علت درست گرم نکردن بدن، پا برهنه تمرین کردن یا پوشیدن کفش ورزشی نامناسب و فشار بیش از حد به بدن ایجاد می‌شود که مورد آخر رابطه مستقیمی با سلامت مربیان باشگاه‌های ورزشی دارد. همچنین آسیب‌های قدیمی و فراموش شده می‌تواند باعث بروز آسیب‌های جدید ورزشی شوند.

کم نیستند مربیانی که به واسطه نوع شغل‌شان مجبورند ساعت‌های طولانی بدون استراحت بایستند و روی کار ورزشکاران باشگاه نظارت داشته باشند تا دچار اشتباه در انجام حرکات ورزشی نشوند.

به همین دلیل هم در معرض آسیب‌های ستون فقرات، گردن درد، کمردرد، پادردهای مزمن بویژه هنگام خواب و استراحت و آرتروز قرار می‌گیرند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، باید هر یک ساعت یکبار برای چند دقیقه هم که شده بنشینید و استراحت کنید و به جای ایستادن در یک نقطه خاص هر چند وقت یکبار قدم بزنید.

بیشتر آسیب‌های معمول در مربیان ورزشی بویژه آنهایی که ایروبیک و زومبا کار می‌کنند، کشیدگی‌های عضلانی است. بنابراین اگر حس کردید ماهیچه‌ای را زیاد کشیده‌اید به قسمت آسیب دیده استراحت دهید، از یخ برای کاهش ورم استفاده کنید و به جای ورزش کردن با شاگردا‌ن‌تان از یکی از حرفه‌ای‌ها بخواهید در تمرین دادن به شما کمک کند.

سردردهای ورزشی معمولا بعد از ورزش‌های طولانی‌مدت و شدید ایجاد می‌شوند و دو نوع هستند؛ گروه اول سردردهای بی‌خطرند، به شکل ضربه‌ای در سر احساس می‌شوند، بعد از ورزش‌های شدید به وجود می‌آیند و در هر دو سمت سر احساس می‌شوند، اما با کنترل شدت ورزش کردن می‌توان از آنها جلوگیری کرد.

گروه دوم سردردهایی است که بر اثر مشکلات مغزی ایجاد می‌شود و نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارد. این نوع سردردها به شکل ضربه‌ای است و علائم سردرد گروه اول را دارد اما با حالت تهوع، بی‌هوشی، دوبینی و گردن درد همراه است و برخلاف گروه اول که بین پنج تا 48 ساعت به طول می‌انجامد، حداقل یک تا چند روز ادامه می‌یابد. در صورت بروز این نوع سردردها باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. البته مربیانی که به میگرن مبتلا هستند بیشتر از دیگران در معرض سردردهای ورزشی قرار می‌گیرند.

بدون شک چیزی به عنوان استخدام و بیمه برای بیشتر مربیان باشگاه‌های ورزشی وجود ندارد و همیشه این احتمال هست که قراردادهای کوتاه مدت‌شان فسخ‌شده و تا پیدا کردن کار مناسب در باشگاه دیگری بیکار بمانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها