مدیر جهاد کشاورزی میاندورود خبر داد؛

توزیع 13 تن شکر تنظیم بازاری در میاندورود

تازه ترین اسناد افشاشده نشان می دهد شرکتهای عمده واردکننده شکر به ایران در اختیار چند فرد و خانواده خاص است.
کد خبر: ۷۶۳۲۹۷
واردات شکر در انحصار چند خانواده

واردات شکر در چند ماه اخیر که حتی منجر به کارت زرد به وزیر صنعت هم شده بود، هفته گذشته با افشا شدن سندی جدید وارد ابعاد جدیدتری شد.

به گزارش سایت مشرق طبق سند یاد شده وزارت صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی اقدام به تمدید مجوز برای ثبت سفارش نسبت به واردات شکر کرده است.

براساس این مجوز چهار شرکت وارد کننده شکر این اجازه را دارند که با استفاده از ارز مبادله ای به واردات شکر ادامه دهند. تمدید مجوز واردات شکر برای این چهار شرکت در شرایطی اتفاق می افتد که شکر تولید داخل روی دست تولید کنندگان داخلی باقی مانده است.

4 شرکتی که از مجوز انحصاری وزارت صنعت دولت یازدهم بهره مند شده اند، عبارتند از: پترو افرا خلیج فارس، افرا مجد آسیا، رویان اکسیم و نیاکو زرین.

بررسی مدیران این 4 شرکت نشان می دهد دو شرکت رویان اکسیم و نیاکو زرین شرکت های خانوادگی هستند. دو شرکت افرا مجد آسیا و پترو افرا خلیج فارس نیز دارای مدیران مشترکی هستند و در واقع توسط مدیریت مشترک اداره می شوند.

مدیران شرکت رویان اکسیم: علی شرف الدین – امیر شرف الدین – کاوه پورفتحی

مدیران شرکت نیاکو زرین: پیمان علیجانی – مهزاد علیجانی – مصطفی علیجانی

مدیران شرکت افرا مجد آسیا: سید عباس احمدی – محمدعلی کمالیان – فتح الله گرانمایه – رامین کمالیان

مدیران شرکت پترو افرا خلیج فارس: فتح الله گرانمایه – رامین کمالیان – محمدعلی کمالیان

دانشگاه جدید ایرانیان: همچنان اعتبار داریم

دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان متعلق به محمود احمدی نژاد در اطلاعیه ای با انتقاد از اظهارنظرهای برخی مسئولین وزارت علوم درباره این دانشگاه تاکید کرده است: بر مبنای رویه های موجود در تصویب و اجرای قوانین در حوزه آموزش عالی، اعتبار قانونی تاسیس دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان و فعالیت آن در تهران همچنان به قوت خود باقی است. این دانشگاه مجبور است جهت جلوگیری از ادامه اشاعه اکاذیب و تشویش اذهان عمومی توسط برخی از مدیران وزارت علوم به مراجع قضایی شکایت نماید.

به گزارش ایسنا در متن این بیانیه که روی سایت این دانشگاه قرار گرفته آمده است: "دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان همه تلاش خود را به کار گرفته است تا در شرایطی آرام، گامی هر چند کوچک در خدمت به ارتقاء علمی ایران عزیز بردارد. اصل این است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور که ماموریت ذاتی‌اش کمک به آموزش عالی و تولید علم است، به این مهم کمک نماید.

متاسفانه وزارت خانه مذکور در رابطه با دانشگاه ایرانیان نه تنها تمهید مقدمات نمی کند بلکه با اقداماتی تبعیض آلود و با نقض مکرر قوانین و مقررات و نشر اکاذیب و با تشویش اذهان عمومی تلاش دارد تا از فعالیت های قانونی این دانشگاه ممانعت بعمل آورد.

رسیدگی به شکایت بورسیه‌ای‌ها متوقف شد

معاون قضایی دیوان عدالت اداری گفت: پرونده رسیدگی به شکایات بورسیه‌ای‌ها از وزارت علوم در دیوان عدالت اداری متوقف شد.

حجت‌الاسلام موسی قربانی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان تصریح کرد: در حال حاضر مشکلاتی پیش آمده که رسیدگی به این شکایات را در دیوان متوقف کرده است و دیوان فقط این پرونده‌ها را دریافت کرده ولی رسیدگی نمی‌کند.

معاون قضایی دیوان عدالت اداری به دلایل توقف رسیدگی به این پرونده‌ها در دیوان عدالت اشاره کرد و افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای دارد که بر اساس آن، دیوان را از رسیدگی به پرونده‌هایی که به حیطه آموزشی مربوط می‌شود منع کرده است؛ یعنی در خصوص رسیدگی به دادخواست‌هایی که به دو وزارتخانه بهداشت و درمان و علوم مربوط می‌شود یکسری محدودیت‌هایی برای دیوان اعمال شده است.

وی ادامه داد: اخیرا این موضوع از سوی دیوان به مقامات عالی نظام و در نهایت به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع شده است تا در مورد آن مصوبه بررسی و بازنگری صورت گیرد و در حال حاضر همه نگاه‌ها متوجه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما منتظر رسیدگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص این مصوبه هستیم، اگر آن‌ها اعلام کردند که دیوان عدالت اداری می‌تواند به این پرونده‌ها رسیدگی کند به سرعت رسیدگی خواهد شد ولی اگر این شورا همچنان بر نظر خود باقی باشد و عنوان کند که دیوان عدالت اداری نباید در حیطه مسایل آموزشی وارد شود کار با مشکل جدی مواجه خواهد شد و آن وقت باید به دنبال این بود که چه کسی باید به اعتراضات افراد از تظلم‌خواهی‌شان نسبت به این دو وزارتخانه رسیدگی کند.

newsQrCode
برچسب ها: داعش امنیت جهاد شکر
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها