نقد و بررسی بازی Smash Hit

بهترین بازی موبایل!!؟

اسمش‌هیت نمونه‌ی یک بازی ایده‌آل موبایلی است. گیم‌پلی دقیق، مراحل متنوع و گرافیک و موسیقی عالی این بازی را یکی از بهترین‌های بازار موبایل کرده است.
کد خبر: ۷۵۷۵۱۵
بهترین بازی موبایل!!؟

جام جم کلیک: عبارت Smash Hit به طور مرسوم برای اشاره به کارهای فوق موفق هنری بین مردم، مخصوصا موسیقی استفاده می‌شود. Smash در لغت به معنای "شکستن" و Hit به معنای "ضربه زدن یا ضربه خوردن" است. بازی Smash Hit از نمونه‌های نادری است که هر دو روی اسم دوپهلویش حقیقت دارد. این بازی نه تنها از زمان عرضه‌اش هواداران بسیاری را به خود جلب کرده است، از کیفیت قابل توجهی نیز برخوردار است. کیفیتی که آن را به یکی از متمایزترین بازی‌های موبایلی تا به امروز تبدیل کرده است.

هسته‌ی گیم‌پلی بازی ساده است. با ضرب زدن روی تصویر، گلوله‌هایی را به سمت موانع شیشه‌ای پرتاب می‌کنید. اما سازندگان این بازی به همین بسنده نکرده و فونداسیونی قوی را بر اساسش بنا کرده‌اند. سوای موانع شیشه‌ای که سر راهتان قرار می‌گیرند و در صورت برخورد به آن‌ها، به عنوان جریمه در یک آن چند گلوله از دست خواهید داد، کریستال‌هایی نیز در مراحل پخش شده‌اند که با شکستن هرکدام از آن‌ها سه، پنج، یا ده گلوله‌ی اضافه بدست خواهید آورد. با هر ده کریستالی که پشت سر هم بشکنید، یک گلوله به گلوله‌های شلیک شده اضافه می‌شود. این روند تا پنج گلوله ادامه خواهد داشت. در صورتی هم که یکی از کریستال‌ها را نادیده گرفته یا موفق به شکستنش نشوید، این تعداد مجددا به یک کاهش پیدا می‌کند. به عبارتی، موفقیت در Smash Hit کاملا مدیون مهارت بازیکن در تیراندازی است.

هر مرحله از بازی ظاهر و چالش‌های خاص خود را دارد. آغاز آن با سادگی و سهولت خاصی همراه است تا بازیکن را به خوبی با فضا آشنا کند. اکثر موانع ثابت هستند یا حرکتی افقی و یکنواخت دارند. به مرور این حرکات پیچیده‌تر می‌شوند و شاهد حرکات عمودی، دوّار و ناگهانی نیز هستیم. در مراحل بالاتر نیز شیشه‌ها کم‌کم به حاشیه رانده شده و موانع سخت‌تری به آن‌ها افزوده می‌شود. در بعضی صحنه‌ها باید در حالی که از غفلت از کریستال‌های باارزش پرهیز می‌کنید، به سرعت دو یا سه لولای یک جسم شیشه‌ای را از بین ببرید تا زنجیره‌ی امتیازاتتان شکسته نشود.

فیزیک بازی به خوبی پیاده سازی شده و از این رو لازم نیست نگران خطا رفتن یا عدم برخورد گلوله‌هایتان با اجسام مورد نظر باشید. کنترل بازی نیز واقعا دقیق است. ایده‌آل این است که با یک گوشی یا تبلت قلم دار بازی کنید، اما در صورت بازی با گوشی‌های عادی نیز مشکلی نخواهید داشت و کنترل لمسی بازی به بهترین شکل ممکن نقطه‌ی مورد هدف شما را شناسایی می‌کند. تعادل بسیار خوبی هم میان عناصر بازی برقرار است و امکان ندارد به خاطر ناکارآمدی در سیستم آن بازی را واگذار کنید.

گرافیک بازی واقعا چشم‌نواز است. چه با پایین‌ترین سطح گرافیک آن را بازی کنید، چه با بالاترین سطح، از وضوح تصویر عالی و قابلیت تمایز بسیار خوب اشیاء از یکدیگر لذتی وافر خواهید برد. با وجود کم حجم بودن بازی (حدود 60 مگابایت) سازندگان توجه قابل ستایشی به جزییات داشته‌اند. حاصل برخورد گلوله‌ها به شیشه‌ها به زیبایی و با دقتی غیر قابل انتظار به نمایش درمی‌آید. شیشه‌ها بنا به قسمت و جهت برخورد گلوله‌ها می‌شکنند و می‌ریزند. این زیبایی بصری موجود در تصادم‌ها به افکت‌های صوتی گوش‌نوازی مزین شده که نه تنها هیچگاه بازیکن را خسته نمی‌کند، بلکه بیش از پیش به اعتیاد بازیکن به این بازی کمک می‌کند. موسیقی الکترونیکی بازی نیز واقعا جذاب کار شده و با تغییر مرحله به مرحله و همراه با فضا، سندیتی دوچندان به بازی می‌دهد.

آخرین به روزرسانی که از این بازی عرضه شده دارای بیش از ده مرحله است که با به پایان رساندن آن‌ها وارد حالت بینهایت خواهید شد. حالت بینهایت مثل بازی‌های اندلس رانر عمل کرده و تا جایی که بازیکن دوام بیاورد ادامه دارد. اگر بازی را خریداری کنید، می‌توانید از هر چک پوینتی که دلتان بخواهد بازی را آغاز کنید. البته ما هر بار بازی را از ابتدا آغاز می‌کنیم و شکایتی هم نداریم. Smash Hit از معدود بازی‌هایی است که بارها بازی کردنش ارزش دارد.

عنوان بازی: Smash Hit

سیستم عامل: اندروید، آی.او.اس

سازنده: Mediocre AB

سبک: آرکید

امتیاز: 9.0

دانلود رایگان بازی Smash Hit برای اندروید

دانلود رایگان بازی Smash Hit برای iOS

سیاوش شهبازی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها