با بدترین بازی‌هایی که در سال 2014 عرضه شد آشنا شوید

بدترین بازی‌های سال 2014 - بخش اول (رتبه 10 تا 6)

متاسفانه بازی‌های بسیار ضعیفی در سال گذشته میلادی تولید شد. اما 10 عنوان از این بازی‌ها روی بقیه را کم کرده‌اند که قصد داریم در این مطلب آن‌ها را به شما معرفی کنیم.
کد خبر: ۷۵۷۵۰۶
بدترین بازی‌های سال 2014 - بخش اول (رتبه 10 تا 6)

جام جم کلیک: در این لیست که برگزیده‌ی یکی از سایت‌های مطرح سرگرمی است به ده بازی می‌پردازیم که به نوبه‌ی خود سطح استاندارد تازه‌ای به‌نام "افتضاح بودن" تعیین کردند.

این عناوین عمدتا پر از باگ و گلیچ (Glitch) بوده، شخصیت‌های سطحی داشته و داستان‌هایی چنان بی‌رمق که وجود کلی آن‌ها را زیر سوال می‌برد. در این لیست عناوین ایندی و دسترسی پیشاپیش استیم را لحاظ نکردیم. در این لیست به بازی‌های مایوس کننده‌ی سال گذشته‌ی میلادی هم نمی‌پردازیم. اگر می‌خواهید عناوینی مثل AC: Unity یا Destiny را در بوته‌ی نقد ببینید، باید منتظر مقاله‌ی "مایوس کننده‌ترین بازی‌های 2014" بمانید.

10 Duck Dynasty

(PC)

برنامه‌ی تلویزیونی واقع‌نمای Duck Dynasty طی دو سالی که از پ خشش می‌گذرد هفت فصل (76 قسمت) را پشت سر گذاشته است! این برنامه به زندگی خانواده رابرتسون می‌پردازد که از طریق تولید محصولات شکاری خود، مخصوصا سوت مخصوص مرغابی، یعنی Duck Commander ثروتی عظیم به هم زده است.

در این بلبشویی که هنوز هم به ندرت شاهد یک فیلم‌بازی فراتر از متوسط هستیم، معلوم است اقتباس از یک واقع‌نما چه افتضاحی درمی‌آید. تمام بازی یک روند تکراری را طی می‌کند: "سوار وانت خود شده، از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر بروید. سپس تمام موجودات زنده را بکشید." برای تنوع مینی‌گیم‌هایی مانند ماهیگیری نیز در بازی گنجانده شده. اما در کل این بازی ارزش نگاه کردن را هم ندارد.

9 Enemy Front

(PC, X360, PS3)

اگر درست به خاطر بیاوریم، حوالی عرضه‌ی Call of Duty 3 بود که دیگر داد مخاطبان و منتقدان درآمد و همگی از اشباع ناخوشایند بازار از بازی‌هایی با مضمون جنگ جهانی دوم ابراز انزجار کردند. این مضمون و محتوا دیگر مرده است، مگر اینکه از دیدگاهی نو، مانند Wolfenstein به آن نگریسته شود.

آن طور که برمی‌آید، سازنده‌ی این بازی، یعنی CI Games چندان از اطرافش باخبر نبوده است. زیرا Enemy Front عاری از هر نوع جذابیتی است که بتواند بازیکن را با خود بکشاند. گرافیک بازی در حد متوسطی قرار دارد؛ داستان آن در کمال ناشی‌گری روایت می‌شود و هوش مصنوعی‌اش بیشتر از برانگیختن حس رقابت، حس دلسوزی بازیکن را برمی‌انگیزد. بازی‌هایی بسیار بهتر از این در بازار وجود دارد.

8 The Amazing Spiderman2

(PC, N3Ds, PS3, PS4, Wii U, X360, XOne)

در مورد اول به افتضاح بودن اکثر عناوین فیلم‌بازی اشاره کردیم. این بازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. قبلا در سال 2004 شاهد عرضه‌ی بازی Spiderman 2 بودیم که اتفاقا بازی خیلی خوبی هم بود (شاید بهترین عنوان بین اقتباس‌های این فرنچایز). متاسفانه این یکی هر چه آن عنوان رشته بود را پنبه کرد. داستان که هیچ ربطی به ماجرای فیلم ندارد. گیم‌پلی هم در تلاش برای تقلید از Arkham Asylum ناکام مانده و زمین خورده است.

7 Warhammer 40,000: Storm of Vengeance

(PC, Android, iOS)

واقعا در این یک مورد نمی‌دانیم دارندگان حقوق سری Warhammer 40,000 با چه توجیهی اعتبار این بازی را به دست یکی از بدنام‌ترین استودیوهای تاریخ، یعنی Eutechnyx سپردند! Eutechnyx همان استودیویی است که سال پیش با عرضه‌ی فاجعه‌ی Ride to Hell: Retribution نامزد جدیدی به فهرست بدترین بازی‌های تاریخ اضافه کرد.

بازی Storm of Vengeance که مدعی سبک استراتژی موقعیت سیّال (Real- Time) است، هوش مصنوعی افتضاح و گیم‌پلی ناقصی دارد. این پهلوان پنبه‌ی سبک دفاع از قلعه، نتوانست از نام یکی از بزرگترین فرنچایزهای تاریخ بهره‌ی لازم را بگیرد و به لیست بلند و بالای مخلوقات افتضاح Eutechnyx پیوست.

6 - Escape Dead Island

(PC, PS3, X360)

ناشران Deep Silver یادآور کپی کارهای چینی هستند. ایده‌های تکراری، اما جذاب دیگران را کپی کرده، با هزار و یک عیب و ایراد وارد بازار می‌کنند. برایشان هم مهم نیست که اکثر مشتریان را ناراضی می‌کنند. همین که ایده‌های نخ نمایشان فروش ابتدایی خوبی داشته باشد، کفایت می‌کند.

سری بازی Dead Island که عناصر سبک نقش‌آفرینی را با اکشنی زامبی‌محور ترکیب کرده بود، به موفقیتی نسبی دست پیدا کرد. نسخه‌ی جنبی آن بازی، یعنی Riptide با کیفیت پایین‌تری عرضه شد و در نهایت Escape Dead Island تیر خلاص را به اعتبار این سری وارد کرد.

در این نسخه از بازی که گرافیک سل شِید را برای ارائه‌ی خود پذیرفته، زامبی‌های وحشی‌خوی نسخه‌ی اول جای خود را به زامبی‌هایی بی‌حال دادند. سلامتی شخصیت اصلی خوداِحیاگر شد و مقدار مهمات بسیار زیاد. داستان بازی هم بشدت سطحی است. همه‌ی این موارد باعث شد که EDI به یک بازی نیم‌پز و بی‌ارزش تبدیل شود. امیدواریم اقلا این بلا سر Dead Island 2 نیاید!

نظر شما چیست؟ چه بازی‌هایی از نظر شما بد بوده و در این لیست از قلم انداخته شده است؟ با ما در میان بگذارید

سیاوش شهبازی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها