خداحافظی با قصه‌ها و آدم‌های تکراری

برای تماشاگر سریال‌های تلویزیونی در درجه اول داستان سریال و در مرحله بعد بازیگران و ساختار و کیفیت کارگردانی اهمیت دارد. او دوست دارد سریال‌هایی متنوع با موضوعات متنوع ببیند، از دیدن بازیگران تکراری که در تعداد زیادی از سریال‌های تلویزیونی با همان شکل و شمایل تقریبا یکسان ظاهر می‌شوند، خسته می‌شود و می‌خواهد آثاری پرکشش، با ریتمی گیرا و کارگردانی بی‌عیب تماشا کند.
کد خبر: ۷۵۶۸۴۱
خداحافظی با قصه‌ها و آدم‌های تکراری

برای او اهمیتی ندارد که سریال‌های هر شبکه در کدام بخش تلویزیون تولید می‌شود یا حتی چه مراحلی طی می‌شود تا ایده‌ای شکل بگیرد، فیلمنامه‌ای نوشته و سریالی ساخته شود.

با تغییرات تازه‌ای که در تلویزیون رخ داده، می‌توان به تحقق همه خواسته‌های مخاطبان و ارتقای کیفیت سریال‌ها امید بیشتری داشت. اگر تا امروز سریال‌های خوب صرفا نتیجه کنار هم قرار گرفتن مجموعه‌ای از آدم‌های باتجربه و شرایط مناسب به صورت تصادفی و برنامه‌ریزی نشده بود از این پس می‌توان امیدوار بود که روند تولید سریال‌های تلویزیونی منسجم‌تر و در شرایطی مطلوب‌تر انجام شود.

در آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص سیاست چابک‌سازی تلویزیون، اداره کل نمایش سیما و مرکز سیمافیلم با هم ادغام و اداره کلی ایجاد شده که مسئولیت برنامه‌ریزی و تولید فیلم و سریال برای تمام شبکه‌های تلویزیون را برعهده دارد. به این ترتیب یعنی هر آنچه قرار است از شبکه‌های تلویزیون به نمایش درآید در این مرکز و تحت مدیریت و نظارتی واحد انجام می‌شود. به این ترتیب احتمال موازی کاری و ساخت آثاری با موضوعات مشترک به کمترین حد می‌رسد، بستر مناسب‌تری برای تعامل بین مدیران و هنرمندان فراهم خواهد شد، امکانات و تسهیلات برای تولید فیلم و سریال متمرکز می‌شود و برنامه‌ریزی بلندمدت برای آثار نمایشی و نظارت منطقی بر این دست از تولیدات تلویزیون بیش از گذشته میسر خواهد بود.

تغییرات صورت گرفته تا رسیدن به نتیجه مطلوب نیازمند گذشت زمان و کمی آزمون و خطاست، اما مهم این است که مسیر درست طراحی شده و بستر مناسب در حال فراهم شدن است. حالا تماشاگر تلویزیون به اتکای همین مسیر درست و با اعتماد به هنرمندان خوب کشورمان می‌تواند به دیدن سریال‌های باکیفیتی که در بهترین شرایط تولید می‌شوند و در زمان مناسب به نمایش درمی‌آیند، امیدوار باشد.

آذر مهاجر

گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها