جام جم سرا: مواد لازم- سینه مرغ: یک عدد کامل، پیاز: یک عدد بزرگ، قارچ: یک بسته کوچک، خامه: ۱۰۰ گرم، شیر: یک فنجان، آب: دو لیوان، آرد: چهار قاشق غذاخوری، لازانیا: یک بسته، نمک و فلفل: به میزان لازم، سیب‌زمینی چیپس شده خلالی: ۱۰۰ گرم، ادویه کاری مخصوص لازانیا: یک قاشق مرباخوری.
کد خبر: ۷۵۶۵۵۱
طرز تهیه لازانیای مرغ

طرز تهیه:

ابتدا پیاز را نگینی خرد و سرخ کنید تا طلایی شود. سینه مرغ را بپزید و آن را ریز خرد کنید و با پیاز تفت دهید. قارچ‌ها را هم خرد کرده و به مواد اضافه کنید و آنها را هم تفت دهید. ادویه و نمک را افزوده و همه مواد را با سس سفید مخلوط کنید.

لازانیا را در آب جوش بریزید تا نرم شده و بعد در صافی بریزید. یک ظرف مناسب نچسب در نظر بگیرید و کمی آن را چرب کنید. اول ورقه‌های لازانیا را کف ظرف بچینید. ازمواد تفت داده شده، روی ورقه‌های لازانیا بریزید و دوباره ورقه‌های لازانیا را روی مواد بگذارید.

در صورت تمایل می‌توانید از پنیر رنده شده پیتزا هم استفاده کنید. به همین ترتیب مواد را لایه به لایه بچینید و در نهایت با مقداری سس سفید و پنیر پیتزا روی آن را پوشش دهید و در فر از قبل گرم شده، به مدت 30 دقیقه در طبقه وسط آن با دمای 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید. بعد از فر بیرون آورده وبا سس کچاب تند مصرف کنید.

برای تهیه سس سفید، مقداری کره یا روغن را در ظرفی ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید. آرد را اضافه کرده و کمی تفت دهید. شیر و آب را افزوده و مرتب هم بزنید تا غلیظ شده و بعد برای مصرف آماده شود.

چاردیواری (ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها