شرکت انویدیا صبح امروز در کنفرانس خبری خود پیش از آغاز رسمی نمایشگاه CES از چیپ جدید ۸ هسته‌ای Tegra X1 برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد. مدیرعامل انویدیا Tegra X1 را اولین سوپرچیپ در بازار تلفن همراه نامید.
کد خبر: ۷۵۶۲۵۴
سوپرچیپ Tegra X1 برای گوشی‌های هوشمند

به گزارش جام جم کلیک: شرکت انویدیا صبح امروز در کنفرانس خبری خود پیش از آغاز رسمی نمایشگاه CES از چیپ جدید ۸ هسته‌ای Tegra X1 برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد. مدیرعامل انویدیا Tegra X1 را اولین سوپرچیپ در بازار تلفن همراه نامید.

مدیر عامل شرکت انویدیا آقای جن سون هوانگ (Jen-Hsun Huang) در نمایشگاه CES 2015 از جدید‌ترین چیپ موبایل این شرکت یعنی Tegra X1 رونمایی کرد. این چیپ بی‌نظیر دارای پردازنده‎ی گرافیکی ۲۵۶ هسته‎ای و هشت هسته‎ی پردازشی است که آقای هوانگ آن را اولین «سوپرچیپ» موبایل نامید.

چیپ X1 در واقع ادامه نسل بعدی پردازنده‎ی Tegra K1 است و از معماری ماکسول بهره می‌‎برد (چیپ K1 دارای معماری کپلر بود) که باعث افزایش سرعت و بهینه شدن مصرف انرژی می‌‎شود. در این مراسم و هنگام معرفی این چیپ مدیرعامل انویدیا با هیجان بالایی اعلام کرد که این چیپ قادر به انجام هر کاری است و می‌‎تواند ویدیوهای با رزولوشن ۴K با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه را نمایش دهد و اولین چیپ موبایلی است که توان پردازش عملیاتی بیش ازیک ترافلاپ را دارد.

لازم به ذکر است که اولین ابر کامپیوتری که از مرز پردازش یک ترافلاپ گذشته بود مربوط به سال ۲۰۰۰ است که نیاز به بیش از ۱ میلیون وات انرژی الکتریسیته داشت. آقای هوانگ با نشان دادن یک دمو از بازی Unreal Tournament قدرت این چیپ را نشان داد. انویدیا از این چیپ در سیستمDrive PX auto-pilot system در داشبوردهای هوشمند خودرو‌ها نیز استفاده کرده که می‌‎تواند بر سرعت و دمای ماشین نظارت کند و همچنین سرگرمی مورد نیاز برای سرنشینان را فراهم کند.

منبع: فارنت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها