به نظر می‌رسد اچ پی در نمایشگاه CES 2015 با دست‌پر شرکت کرده است.این شرکت در اولین روز این گردهمایی از چندین مانیتور باقابلیت‌های متعدد رونمایی کرد.
کد خبر: ۷۵۶۲۵۱
مدل‌های جدید مانیتورهای اچ. پی از خمیده تا سه‌بعدی و ۵K

به گزارش جام جم کلیک: به نظر می‌رسد اچ پی در نمایشگاه CES 2015 با دست‌پر شرکت کرده است.این شرکت در اولین روز این گردهمایی از چندین مانیتور باقابلیت‌های متعدد رونمایی کرد.

اولین محصول معرفی شده‌ی اچ‌پی در نمایشگاه CES امسال، یک نمایشگر واقعیت مجازی ۲۳.۶ اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی است.اصلی‌ترین قابلیت این مانیتور نمایش تصاویر به‌صورت سه‌بعدی بوده.البته چندین سنسور و دوربین در اطراف آن به دنبال اجرای فرمان شما در همه حال هستند.نمایشگر این دستگاه در حقیقت شبیه به یک شیء بزرگ و مشکی کاملاً پایدار است که البته برای استفاده‌ی مناسب از آن لازم است به حالتی تقریباً مستقیم در مقابل آن نشسته باشید و عینک مخصوص آن را بر چشم قرار دهید.

البته با توجه به امکانات این دستگاه، استفاده از Zvr بیشتر برای طراحان صنعتی، آزمایشگاه‌های مهندسی و آموزش دیجیتال در مدارس توصیه می‌گردد. اچ‌پی در ساخت Zvr از کمپانی zSpace که بیشتر بر روی بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این دستگاه تمرکز داشته کمک گرفته است. هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت و زمان عرضه Zvr در دست نیست.

دومین محصولی که امروز از سوی اچ‌پی معرفی گردید، دو نمایشگر خمیده در سایزهای ۲۷ و ۳۴ اینچی است. مدل ۳۴ اینچی دارای رزولوشن ۳,۴۴۰ در ۱,۴۴۰ پیکسل و نسبت تصویر ۲۱ به ۹ خواهد بود. در مدل ۲۷ اینچی نسبت تصویر به حالت ۱۶:۹ کاهش داشته و شاهد رزولوشن ۱۰۸۰p هستیم. هر دوی این مانیتورها به اسپیکر داخلی مجهز هستند و از پورت MHL پشتیبانی می‌کنند. لازم به ذکر است Mobile High Definition Link پورت جدیدی برای انتقال همزمان ویدیو و صدا است که از طریق آن می‌توان تلفن‌های همراه و دیگر ابزارهای پرتابل را مستقیماً به مانیتور متصل کرد.

MHL از یک کابل باریک برای انتقال ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰p و صدا ۸ کاناله استفاده می‌کند و در زمان انتقال اطلاعات به تلویزیون، تلفن را نیز شارژ می‌کند. این نمایشگرها به‌گونه‌ای طراحی گردیده‌اند که کمترین میزان بازتاب نور را در آن شاهد خواهیم بود. طبق اعلام شرکت سازنده، مدل ۳۴ و ۲۷ اینچی به ترتیب قرار است با قیمت ۱۰۰۰ و ۳۹۹ دلار از ماه آینده در بازار عرضه گردد.

شاید هنوز استفاده از نمایشگرهایی با کیفت تصویر ۴K رواج چندانی پیدا نکرده باشند، اما اچ‌پی از هم‌اکنون به فکر کیفت تصویر ۵K است. نمایشگر Z27q اولین تجربه این سازنده در زمینه نمایشگرهای ۵K (رزولوشن ۵,۱۲۰ در ۲,۸۸۰ پیکسل) بوده.برای افرادی که علاقه‌ای به خرید نسل جدید آی مک های اپل با صفحه‌نمایش ریتانا ندارند، نمایشگر Z27q بهترین گزینه است.این مانیتور از سه درگاه USB 3.0 و درگاه ترکیبی Mini DisplayPort و HDMI بهره می‌برد و قیمتی معادل ۱۲۹۹ دلار برای آن در نظر گرفته شده است.

از دیگر محصولات معرفی‌شده‌ی امروز توسط اچ‌پی می‌توان به دو نمایشگر ۴K با نام های Z24s و Z27s به ترتیب با اندازه‌های ۲۳٫۸ اینچ و ۲۷ اینچی اشاره کرد.هر دو مدل دارای رزولوشن صفحه ۳,۸۴۰ در ۲,۱۶۰ پیکسل و نسبت طول به عرض ۱۶:۹هستند.همانند نمایشگر Z27q، این مدل‌ها نیز از درگاه USB 3.0، DVI, HDMI, Mini-DisplayPort, MHL پشتیبانی می‌کنند.به گفته اچ‌پی، مدل ۲۳٫۸ اینچ با قیمت ۵۴۹ دلار و مدل ۲۷ اینچی با قیمت ۷۴۹ دلار از ماه آینده در بازار قابل خرید خواهند بود.

منبع: فارنت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها