2 سریال و 3 مجموعه انیمیشن برای دهه فجر

در ایام دهه فجر سریال حانیه به تماشاگران شبکه دو ارائه می‌شود و بینندگان کودک و نوجوان تلویزیون می‌توانند سریال زیر لب بشمار و انیمیشن‌های فرزندان آفتاب، خاطرات انقلاب و بهمن و بختک را از شبکه‌های دو و پویا تماشا کنند.
کد خبر: ۷۵۴۳۵۳
2 سریال و 3 مجموعه انیمیشن برای دهه فجر

سریال حانیه به تهیه‌کنندگی علی مهام و جلال دهقانی‌اشکذری که داستانی مربوط به پیش از انقلاب اسلامی ایران و اوج مبارزات مردمی علیه شاه را روایت می‌کند، در شهر یزد تصویربرداری شده و مراحل نهایی تدوین را پشت‌سر می‌گذارد.

به گفته اشکذری، این سریال در 13 قسمت تصویربرداری شده، تدوین آن سریال توسط امین عابدی در حال انجام است و فرید سعادتمند نیز موسیقی آن را می‌سازد.دهقانی‌اشکذری که علاوه بر کارگردانی، نگارش فیلمنامه حانیه را نیز انجام داده، درباره داستان سریال حانیه گفت: داستان این مجموعه براساس خاطرات شفاهی و مکتوب فعالان دوران انقلاب شکل گرفته است. سریال حانیه داستان زندگی ستوانی به نام سعید را روایت می‌کند که پس از انتقال به یزد، در خانه سیدجعفر که یکی از بازاریان انقلابی این شهر است، سکونت می‌کند. آشنایی سعید و سیدجعفر ماجراهایی را به دنبال دارد که به بهانه آن به برخی از مبارزان انقلابی در آن دوران از جمله آیت‌الله صدوقی و راشدیزدی نیز اشاره می‌شود. در این میان سعید به دختری به نام حانیه هم دل می‌بندد که این آشنایی برای سعید اتفاقات تازه‌‌ای را رقم می‌زند.به گفته اشکذری در سریال حانیه، عباس عزالی نقش سعید را برعهده داشته و سیما خضرآبادی نقش حانیه را در بازی کرده است .

تدارک برای کودکان و نوجوانان

مرکز سیمافیلم سریالی برای آشنایی نوجوانان با داستان انقلاب تدارک دیده که دهه فجر امسال از شبکه دو به نمایش درمی‌آید. این سریال با نام زیر لب بشمار، به تهیه‌کنندگی پروین شمشکی و کارگردانی بهمن شهروان تولید شده و داستان یک گروه پنج نفره از نوجوانان یک محله را روایت می‌کند که می‌خواهند برای شرکت در مسابقه دهه فجر مدرسه، فیلمی درباره انقلاب اسلامی بسازند.آنها در زمان ضبط یک روایت از زبان چند نفر بازمانده ماجرایی که مربوط به پاییز 57 است، درمی‌یابند هنوز بعد از 36 سال راز سر به مهری در این واقعه نهفته است و تمام همت خود را به‌کار می‌گیرند تا گره از این معما باز کنند.

براساس توضیحات پروین شمشکی، تصویربرداری این سریال هفته گذشته در یک مدرسه در منطقه ازگل تهران به پایان رسیده است. این تهیه‌کننده درباره روند تولید سریال خبر داد: تصویربرداری این سریال در تهران شروع شد و بخشی از تصاویر آن را در مشهد و حرم مقدس امام رضا (ع) تصویربرداری کردیم.

به گفته شمشکی در این سریال امیرحسین صدیق نقش یک روحانی را ایفا می‌کند که با لهجه نیشابوری صحبت می‌کند و نقش همراه و راهنمای بچه‌ها را برعهده دارد.

شمشکی درباره بازیگران زیر لب بشمار گفت: در این سریال گروهی از بازیگران کودک و نوجوان و گروهی از بازیگران مطرح در کنار هم حضور دارند.

علاوه بر امیرحسین صدیق در نقش روحانی، بازیگرانی چون آزیتا لاچینی، اسماعیل سلطانیان، امیررضا میرآقا، لیلا شوقی، رضا حاجی‌درویش، افشین زینوری، علی ثانی‌فر، امیرعلی تقی، مانی رحمانی، محمدحسین سلامی، سامان میرحسینی و شهراد نظام‌الملکی نیز در این سریال بازی کرده‌اند.

سری دوم مجموعه انیمیشنی فرزندان آفتاب به تهیه‌کنندگی علی نوری اسکویی و کارگردانی علی احمدی و مسعود حمزه‌ای از دیگر برنامه‌هایی است که تلویزیون برای ایام دهه فجر تدارک دیده است. سری اول این مجموعه هم‌اکنون از شبکه پویا در حال پخش است و در ادامه آن سری دوم همزمان با شروع دهه فجر آغاز می‌شود.مجموعه «فرزندان آفتاب» محصول مشترک مرکز پویانمایی صبا و بنیاد فرهنگی روایت است که سری اول و دوم آن هر کدام در 26 قسمت تولید شده و سری سوم و چهارم آن نیز در آینده نزدیک تولید خواهد شد.

اسکویی درباره داستان این مجموعه گفت: فصل اول این سریال انیمیشنی ماجرای زندگی چند دانش‌آموز در دهه 50 است که در یکی از محله‌های جنوب تهران زندگی می‌کنند و درگیر ماجراهای انقلاب می‌شوند و بعد از آن در فصل‌های بعدی داستان این هم‌شاگردی‌ها را خواهیم دید که دفاع مقدس، موفقیت‌های علمی دانشجویی پس از انقلاب مثل جشنواره‌های خوارزمی و مسابقات روبوتیک را تجربه می‌کنند.

انیمیشن ده قسمتی خاطرات انقلاب نیز مجموعه دیگری است که به سفارش مرکز صبا و تهیه‌کنندگی سعید ترخانی تولید شده است. این انیمیشن داستان خاطرات جوانانی پرشور از مبارزات انقلابی علیه رژیم پهلوی است که به قلم مهدی ابوهاشم نوشته شده است.

خاطرات انقلاب به کارگردانی احسان طاهری و سجاد فرامرزی تولید شده و حسین شعبانی سرپرستی دوبلاژ آن را به‌عهده داشته است.

مجموعه دیگری که در دهه فجر از شبکه پویا پخش می‌شود «بهمن و بختک» نام دارد که در 26 قسمت به تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا و کارگردانی ابراهیم موحدی تولید شده است. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها