اتومبیل «Cadillac CTS-V»، همواره انتخاب افرادی بوده که به دنبال اتومبیل های بزرگ و سریع می‌گشته‌اند. این اتومبیل با داشتن ظاهر مربعی و لبه‌دار و موتور سوپرشارژ هشت سیلندر، می‌تواند جایگزین فوق‌العاده‌ای برای اتومبیل های قدرتمند BMW M5 و Mercedes E63 AMG باشد.
کد خبر: ۷۵۳۸۴۰
رونمایی از قدرتمندترین کادیلاک تاریخ + فیلم + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اتوگید، کادیلاک در سومین نسل CTS-V به قرار دادن شاسی‌های پیچیده‌تر در کنار موتور هشت سیلندر این اتومبیل اقدام کرده که اکنون قادر به تولید توان 640 اسب‌بخار (477kW) می‌باشد.

کادیلاک در روند تبدیل CTS جدید خود از یک سدان لوکس روزانه به اتومبیل اسپرت قدرتمند، یک موتور 6.2 لیتر V8 را با توانایی تولید توان 640 اسب‌بخار و گشتاور 800 نیوتن ‌متر به آن بخشیده است.

بر اساس اعلام جنرال موتورز، جدیدترین سدان اسپرت آن تنها در 3.7 ثانیه به شتاب صد خواهد رسید که بر زمان 3.9 ثانیه‌ای اتومبیل 575 اسب‌بخار «BMW M5 Jahre» غلبه دارد. اوج سرعت مدل جدید کادیلاک، 322 کیلومتر/ساعت اعلام شده است.

اما اقدامات بیشتری در CTS-V جدید صورت گرفته که تنها مختص به بخش مقدار اسب‌بخار آن نیست. پیشرانه‌ 6.2 لیتری این اتومبیل نسبت به قبل از سوپرشارژر کوچک‌تری بهره می‌برد که با روتورهای کوچک‌تر که دارای چرخش سریع‌تر بوده، سازگار می‌باشد و به این ترتیب واکنش چرخش پایین بهتری را از موتور هشت سیلندر CTS-V جدید دریافت خواهیم کرد.

برای کنترل حرارت و فشار بالای سیلندر ایجاد شونده توسط سوپرشارژر، کادیلاک از سرسیلندرهای آلومینیومی Rotocast A356T6 استفاده کرده که طبق گزارش‌ها قادر به کنترل بهتر حرارت نسبت به سرسیلندرهای آلومینیومی استاندارد می‌باشند.

قدرت اتومبیل از طریق یک گیربکس هشت دنده‌ اتوماتیک به چرخ‌های عقب ارسال می‌شوند که می‌توانند به صورت دستی با پدال‌های نصب شده در چرخ کنترل شوند.

اما برای غلبه بر اتومبیل های آلمانی، CTS-V نیاز به امکاناتی بیشتر از یک موتور بزرگ دارد، این اتومبیل باید دارای هندلینگ خوبی نیز باشد.

سدان اسپرت بزرگ کادیلاک با جدیدترین نسخه از سیستم کنترل Magnetic Ride Control یا MRC تطابق یافته که 40 درصد سریع‌تر از سیستم قبلی پاسخگو می‌باشد و همچنین در این اتومبیل از سیستم تعلیق جلوی مولتی‌لینک MacPherson استفاده شده که وعده‌ عملکرد بهتر به خصوص در سرپیچ‌ها را داده است.

در پشت اتومبیل، تعلیق پنج لینک CTS-V به منظور کاهش عملکرد در شتاب بالا و همچنین کمک به پیچیدن‌های ثابت و خوب به کار رفته است.

یک دیفرانسیل لغزش محدود هم بخشی از بسته‌ کادیلاک را برای این خودرو تشکیل می‌دهد و البته باید ترمزهای Brembo با اندازه‌ 390 میلی‌متر در جلو و 365 میلی‌متر در پشت را هم جز این بسته به شمار آورد.

این مدل به عنوان یک اتومبیل عملکردی مدرن، دارای تنظیمات قابل پیکربندی توسط تمایل راننده و مالک است.

کادیلاک چهار حالت رانندگی را برای این مدل خود ارائه داده است: Tour، Sport، Track و Snow که هر یک دارای تنظیمات تعلیق و قدرت متفاوتی هستند.

تکنولوژی‌های درونی این اتومبیل زیر بدنه‌ای که متفاوت از CTS استاندارد ساخته شده، پنهان شده‌اند. در جلو، کاپوت فیبرکربن اتومبیل شامل دریچه‌های خروج هوا برای خنک نگه داشتن موتور بزرگ هشت سیلندر است، در حالی که از سپر تهاجمی‌تری هم در این بخش استفاده شده است. یک اسپلیتر در جلوی اتومبیل در کنار یک دیفیوزر عقب برای کمک به اتومبیل در سرعت‌های بالا استفاده شده‌اند. CTS-V از چرخ‌های 19 اینچی و تایرهای سوپراسپرت Michelin Pilot بهره می‌برد.

در کابین درونی اتومبیل، کادیلاک تمرکز خود را بر روی فراهم کردن یک فضای لوکس به سبک CTS برای اتومبیل جدید خود گذاشته است.

صندلی‌های Recaro از گزینه‌های این اتومبیل بوده، درحالیکه فرمان و دنده‌ چرم جیر آن می‌توانند در سه رنگ مختلف عرضه شوند. کادیلاک هنوز زمان عرضه و یا قیمت مدل جدید CTS-V خود را اعلام نکرده است.

گزارش: بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها