بیوک با مدل «اَوِنیر» آمد + فیلم + عکس

درحالی‌که تا الآن مدل لاکراس (LaCrosse‌) پرچم‌دار محصولات کمپانی بیوک محسوب می‌شد، جنرال موتورز بار دیگر طرفداران این برند را به وجد آورده است و با ساختن سدان کانسپت اَوِنیر (Avenir) و رونمایی آن در سالن اتومبیل دیترویت 2015 همهٔ ما را شگفت‌زده کرده است. این اتومبیل در واقع نمونه تکمیل شده مدل‌های الکترا، ریویرا و پارک اوِنیو می‌باشد.
کد خبر: ۷۶۳۲۴۷
بیوک با مدل «اَوِنیر» آمد + فیلم + عکس

به گزارش جام جم آنلاین، کلمه اَوِنیر (Avenir) در زبان فرانسوی به معنای آینده می‌باشد که به‌راستی توصیف کاملی از این خودرو است.

این سدان بزرگ طولی معادل 520 سانتیمتر و عرضی معادل 193 سانتیمتر دارد و گنجایش چهار نفر را داراست.

این اتومبیل از یک پیشرانه تزریق مستقیم نسل جدید V6 با قابلیت فعال‌سازی و غیرفعال کردن سیلندرها بهره می‌برد.

بیوک هیچ اطلاعات دقیقی در رابطه با قدرت این پیشرانه مطرح نکرده است و امکان دارد با توجه به اندازه اَوِنیر از یک یا دو توربوشارژر در این اتومبیل استفاده شود که به عنوان گل سرسبد بیوک، استفاده از چنین پیشرانه‌هایی جهت تولید قدرت بیشتر از ارزش والایی برخوردار است.

همچنین جنرال موتورز پیشرانه V6 با توربوشارژر دوقلو را نیز که از کادیلاک CTS-V اسپرت و ATS-V به عاریت گرفته شده است را در این اتومبیل به کار خواهد برد.

قدرت این پیشرانه به وسیله جعبه‌دنده 9 سرعته اتوماتیک به تمام چرخ‌های اتومبیل توسط یک سیستم کلاچ دوگانه منتقل می‌گردد.

در بخش تعلیق اتومبیل از یک سیستم قابل تنظیم توسط راننده و با نوسانات کم استفاده شده است که با چرخ‌های 21 اینچی مرتبط می‌شوند.

شاید بتوان گفت بیش از ویژگی‌های فنی اَوِنیر به ویژگی‌های ظاهری آن توجه شده است. برای مثال در بخش عقب کابین و مسیر سقف اتومبیل با ویژگی‌های متمایزی روبرو می‌شویم و همچنین پیش آمدگی‌های (حدفاصل سپر جلو تا چرخ‌های جلو و حدفاصل سپر عقب تا چرخ‌های عقب) جلو و عقب اتومبیل کوتاه‌ هستند.

از جمله ویژگی‌های برجسته دیگر این اتومبیل می‌توان به جلوپنجره آبشار مانند سنتی آن و نوار افقی‌ که از لوگوی سه سپر بیوک می‌گذرد، اشاره کرد.

در رابطه با طراحی بخش جلوی اتومبیل، بیوک اعلام کرده است که این جلوپنجره برگرفته از کانسپت گربه وحشی (Wildcat) مدل 1954 می‌باشد.

چراغ‌های اصلی جلوی اتومبیل که در کناره‌های آن تعبیه شده‌اند تمام LED اند اما تغییرات اصلی مربوط به عقب اتومبیل است.

عقب قایق مانند اَوِنیر ما را به یاد مدل ریویرا می‌اندازند. یک جفت چراغ عریض در عقب اتومبیل به‌ کار رفته و تا کناره‌های اتومبیل ادامه یافته‌اند و خطوط سپر عقب اتومبیل و صندوق عقب همگی به یک نقطه ختم می شوند.

طراحی کابین اَوِنیر الهام گرفته شده از طبیعت است. یک صفحه نمایش لمسی 12 اینچی که با نرم‌افزار به‌روز شده بیوک تحت عنوان «IntelliLink» به کار می‌رود، در وسط داشبورد به چشم می‌خورد که قابلیت اتصال به چندین دستگاه را داراست.

این سیستم همچنین این امکان را فراهم می‌آورد تا راننده به دستگاه‌های موجود در خانه متصل شود و بر دوربین‌های امنیتی نظارت کند و توسط ریموت در گاراژ را باز و بسته کند.

همچنین برای تلفن‌های همراه، شارژر بی‌سیم و Wi-Fi 4G LTE از طریق OnStar در دسترس است.

برای سرنشینان عقب نیز امکان استفاده از نمایشگرهای نصب شده بر روی صندلی‌ها فراهم شده است و دستگاه‌هایی را می‌توان از طریق پورت‌های USB مورد استفاده قرار داد و علاوه بر این برای تازه نگه‌داشتن هوای کابین از یک سیستم تصفیه یونی استفاده شده است.

بیوک اَوِنیر کانسپت ثمره تلاش جنرال موتورز و گل سرسبد بیوک است که اگر به تولید نهایی برسد، افتخار بزرگی را نصیب دیگر برندهای لوکس جنرال موتورز خواهد کرد.(پدال)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها