دبیر شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما:

صداوسیما برای کارهای شاخص دولت، کم نگذاشته است

رئیس‌جمهور گفت: وزارتخانه‌ها و تمام تشکل‌هایی که وجود دارند و بخش‌های دیگر و حتی اتاق‌هایی که به کشاورزی مربوط است، باید به کمک کشاورزی بیایند.
کد خبر: ۷۵۳۵۶۷

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ حسن روحانی دیروز در مراسم بیست و نهمین دوره تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی افزود: ما دو سرمایه مهم داریم که یکی از آن دو خاک است. آب، زمین مرده را زنده می‌کند، اما نباید بگذاریم خاک از دست برود، خاک کشاورزی از نعمات الهی و منبع بزرگ ماست و خیلی مراقبت می‌خواهد.

وی اضافه کرد: باید بدانیم چه میزان از کود استفاده کنیم، چه زمان استفاده کنیم و از سم هم همین طور، ما نباید زمین را خسته کنیم، زمین اگر خسته شود، خشن و عصبانی می‌شود، ما باید رفتارمان را با زمین تنظیم کنیم و نگذاریم شهرسازی و آبادانی به هر راهی زمین ما را تخریب کند.وی گفت: نباید زمین کشاورزی و باغداری تبدیل به آپارتمان و شهر شود. باید بدانیم که تهیه یک متر مکعب خاک دردسر دارد. خاک و آب را باید حفظ کنیم؛ زیرا خاک اساس است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: در 16 ماه گذشته که این دولت مسئولیت را برعهده گرفته است، از اولین جلسات به فکر کشاورزی بودیم.

وی گفت: همان روزهای اول به دنبال آن بودیم که چگونه به این بخش ارز اختصاص دهیم، کود مورد نیاز را وارد و از کجا خریداری کنیم.

رئیس‌جمهور افزود: برخی‌ها فکر می‌کنند برد موشک ما هر چه بیشتر شود اقتدار ملی است، البته که اقتدار ملی است، زیرا نیروهای مسلح مایه قدرت و اقتدار ما هستند ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی اقتدار ما هستند، اما اگر در کشور انواع سلاح و امکانات نظامی داشتیم ولی برای گندم، جو، گوشت و روغن به دیگران نیازمند بودیم و دست ما همیشه نزد دیگران دراز بود، این می‌شود اقتدار؟

وی گفت: بنده نمی‌گویم خودکفایی درهمه محصولات باشد، چون این امر شدنی نیست، اما دست‌کم در بسیاری از محصولات تا مرز نزدیک خودکفایی باید پیش برویم. رئیس‌جمهور درادامه تصریح کرد: شما باید بدانید دولت کاری که در این 16 ماه در زمینه آبرسانی انجام داده قطعا در تاریخ ایران بی‌نظیر است.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: ما از اول قیمت تضمینی گندم را اعلام کردیم، امسال هم اعلام کردیم و پرداخت پول به کشاورزان بموقع انجام شد و همین طور آماده کردن ماشین‌آلات کشاورزی برای کشاورزان و دادن وام لازم به آنها.وی با تاکید بر این‌که باید تولید به کشاورزی متصل شود، افزود: صنعت باید به کشاورزی متصل شود و الا کشاورز سود نمی‌کند.رئیس‌جمهور گفت: سود کشاورزی زمانی است که کشاورز در صنعت، برند، تولید و صادرات سهم داشته باشد و الا کشاورز ما کشاورزی را رها می‌کند.

تا 2 سال آینده به واردات گندم نیاز نداریم

همچنین وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم با بیان این که با روند کنونی تولید گندم تا یکی دو سال آینده به واردات گندم نیاز نداریم، گفت: ۳۳۰ گندمکار خبره در کشور وجود دارند که باید تجربه خود را به دیگر کشاورزان به عنوان زکات علم منتقل کنند.

محمود حجتی با بیان این‌که گندم قوت اصلی مردم کشور است و این محصول به لحاظ استراتژیک برای ما اهمیت فراوانی دارد، تصریح کرد: شما کشاورزان نشان داده‌اید اگر به همین صورت ادامه دهید، در یکی دو سال آینده به واردات گندم نیاز نداریم.وی افزود: ما دلمان می‌خواهد مزارع گندمکاران خبره نشاندار شود تا کشاورزان با مراجعه به آن مزارع از تجربیات شما استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها