دبیر شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما:

صداوسیما برای کارهای شاخص دولت، کم نگذاشته است

دبیر شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران درباره اظهارات انتقادی اخیر رییس جمهور از عملکرد سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه شاید مصداق خاصی مد نظر رییس جمهور بوده است، تصریح کرد که این سازمان در پوشش دهی به موضوع بهداشت و درمان و مذاکرات هسته ای که در پیشانی و جزء شاخص های دولت دکتر روحانی بوده، کم نگذاشته است.
کد خبر: ۷۵۳۹۷۱
صداوسیما برای کارهای شاخص دولت، کم نگذاشته است

«سید رمضان شجاعی کیاسری»، نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی و دبیر شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما امروز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین در باره اظهارات اخیر رییس جمهوری درباره نحوه انعکاس خدمات دولت در رسانه ملی گفت: آقای دکتر روحانی در اظهار نظر راجع به رسانه، باید بر اساس واقعیت های کارکرد رسانه و ماموریت و وظیفه رسانه توقع داشته باشند.

رییس جمهوری روز گذشته در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه و تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی ضمن تشریح اقدامات دولت در این بخش، به انتقاد از رسانه ها بویژه صداوسیما پرداخت و آن را متهم کرد که «حرکات بسیار خوب» و «کارهای بزرگ دولت» را منعکس نمی کند.

حجت الاسلام روحانی گفت:«... رسانه ها خیلی به دولت کمک نمی کنند. صدا و سیما در انتقادات - که ما انتقادات را قبول داریم - صد در صد از انتقاد از دولت استفاده می کند و ...، اما در بیان خدمات دولت نمی دانم چه طوری است که زبان آن حرکت نمی کند که بیاید و بگوید که دولت چه کرده، خدمات دولت چه بوده...»

وی با کنایه افزود:« یک مشکلی در این روند لابد وجود دارد، یا در دوربین های صدا و سیما یک مشکلی است و یا در فرستنده هایشان یک مشکلی است

رییس دولت یازدهم تصریح کرد: شما باید بدانید که این دولت در طول ۱۶ ماه، کارهایی از جمله در زمینه آب انجام داده که قطعاً در تاریخ بی نظیر است.

شجاعی کیاسری در واکنش به اظهارات رییس جمهور افزود: اینکه گفته می شود کارکردهای دولت در رسانه دیده نمی شود باید بگوییم مگر روزنامه ایران متعلق به دولت نیست؟ چقدر کارکرد دولت در این روزنامه دیده می شود که در رسانه ملی دیده نمی شود؟!. آیا در این همه رسانه ای که آقای رییس جمهور در اختیار دارد این کارکرد دیده می شود؟! طبیعتا اول توقع این است که رسانه های متعلق به دولت کارکرد دولت را برجسته کنند چون رسانه ملی متعلق به مردم، دولت، سایر قوا و دستگاه های کشور است.

دبیر شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما تصریح کرد: شاید آقای رییس جمهور مصداق خاصی را در نظر داشته باشند و اینکه چه کارکرد مهم و موثری بوده که گفته نشده است.

وی توضیح داد: امروز در جلسه ای که در دفتر آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهوری داشتیم آقای دکتر نوبخت اظهار می کردند که نرخ رشد تورم و مشکلات را به شکل انیمیشن، برنامه سازی کرده اند و دارند دولت را تخریب می کنند. گفتم من ندیده ام اما شما (دولت) در شورای نظارت بر صداوسیما، نماینده دارید و نمایندگان شما در شورای نظارت می توانند این را مطرح کنند و ما نیز بررسی کنیم. من هم به عنوان دبیر شورای نظارت، آن را پیگیری می کنم.

شجاعی کیاسری تصریح کرد: تاکنون از طرف نمایندگان دولت اعتراض یا شکایتی درباره این رفتار صدا و سیما به ما نرسیده است. در عین حال ممکن است در یک برنامه هایی اعمال نظر شخصی از سوی تهیه کننده یا مجری انجام شده باشد اما کلیت کار صدا و سیما مبتنی بر حفظ منافع عمومی، نمایندگی افکار عمومی و حمایت و آماده کردن زیرساخت ها برای فعالیت همه جانبه در بخش های مختلف قوای سه گانه است.

وی تصریح کرد: وظیفه رسانه این است که زمینه کار و رسیدن به اهداف قوای سه گانه و دستگاه ها را فراهم کند. حالا این ممکن است در قالب نقد یا گفتار تاییدی و تبلیغی یا در قالب ارائه گزارش آقای رییس جمهور و وزرای ایشان در موضوعات مختلف باشد.

دبیر شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما توضیح داد: صدا و سیما در ارتباط با بهداشت و درمان که جزء شاخص های کارکرد دولت آقای روحانی است و مذاکرات ایران با گروه 1 + 5 که وزارت خارجه مسئول آن است و هر دو، وزارتخانه های پرکار و در پیشانی فعالیت های دولت هستند، کم نگذاشته است.

شجاعی کیاسری گفت: آقای رییس جمهور هنگام گلایه از صداوسیما، بحث آب را مطرح کردند که لازمه اش این است که وزیر محترم نیرو بیاید توضیح بدهد که دولت در این چه دستاوردهای مهمی داشته که در رسانه مغفول واقع شده است.

وی درباره ارتباط احتمالی اظهارات رییس جمهور با آغاز به کار ریاست جدید سازمان صدا و سیما گفت: شاید (اظهارات رییس جمهور) مصداق کشتن گربه دم حجله باشد اما ماموریت سازمان صدا و سیما مشخص و معین است و باید به وظیفه قانونی و وظیفه تخصصی رسانه ای خودش عمل کند.

شجاعی کیاسری خاطرنشان کرد: شاید هم گزارش هایی که به آقای رییس جمهور می رسد مبنای درست و صحیحی نداشته باشد.

جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
۰
۰
آقای ریس جمهور ابتدا باید تكلیف خودرا با شعار اعتدال مشخص كند چرا كه بسیاری از مواضع ایشان با نص صریح اعتدال متناقض است .كسی كه با انتقاد مشكل دارد اما مدعی انتقاد پذیری است.دائم منتقد را می كوبد اما بصورت صوری ودر شعار از انتقاد استقبال میكند.سیاست های یك بام ودو هوای آقای ریس جمهور در زمینه انتقاد پذیری ونقد منصفانه نخ نما وبرای هر انسانی آشكار و واضح است .هجمه ریاست جمهور به صدا وسیما اشتباه بود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها