دادستانی ترکیه در ادعانامه خود در خصوص پرونده کشته شدن خانم سرنا شیم خبرنگار شبکه خبر پرس تی.وی ایران در حادثه رانندگی در مرز سوریه، شش سال مجازات را برای راننده کامیون ترک به اتهام مقصر بودن در وقوع این سانحه خواستار شده است.
کد خبر: ۷۵۳۳۱۳
آخرین وضعیت پرونده قتل خبرنگار پرس تی وی

خانم سرنا شیم اواخر مهر ماه گذشته برای تعقیب تحولات سوریه در شهر مرزی کوبانی سوریه به شهر شانلی عرفا رفته بود تا گزارش هایی از منطقه سروچ ترکیه تهیه کند. خبرنگار پرس تی وی که با کرایه کردن یک دستگاه خودرو در منطقه مرزی سروچ فعالیت خبری داشت، در محله 11 نیسان سروچ با یک دستگاه کامیون حامل بتون آماده بطور شاخ به شاخ برخورد کرد که در این حادثه، سرناش شیم در محل حادثه کشته شد و خانم جودی ژالی فیلمبردار وی که رانندگی این خودرو را به عهده داشت، به شدت زخمی شد.

/Media/Image/1393/07/28/635493940635088943.jpg

پس از این سانحه، درنتیجه اولین گزارش کارشناس قضایی و ژاندارمری محل، راننده کامیون مقصر شناخته نشد و وی پس از دستگیری کوتاه مدت، آزاد شد،اما پرونده همچنان در دست بررسی بود.در گزارش آمده است، خودروی حامل خانم سرنا شیم، در حال سبقت غیرمجاز در یک جاده تنگ دو طرفه، با کامیون ترکیه ای بطور شاخ به شاخ برخورد کرده است.
روزنامه حریت روز پنجشنبه در گزارشی با عنوان تحول غیرمنتظره در پرونده سانحه مرگ خبرنگار پرس تی وی در تارنمای رسمی خود نوشت: دادستانی ادعانامه خودرا در خصوص پرونده سانحه رانندگی را به پایان رسانده و تسلیم دادگاه کرده است.
دادستانی در این ادعانامه با اعلام اینکه راننده کامیون در کشته شدن خانم سرنا شیم، مقصر بوده، خواهان 2 تا شش سال مجازات زندان برای او شده است. این درحالی است که در گزارش های پیشین تاکید شده بود راننده تقصیری در بروز این سانحه نداشته است.

آنچه که موجب بروز شایعاتی در این سانحه مرگبار شد، اظهارات خانم شیم دو روز پیش از حادثه در برنامه زنده تلویزیونی بود. وی گفته بود سازمان اطلاعات ترکیه (میت) وی را متهم به جاسوسی کرده و نگرانی دستگیر شدن را در ترکیه دارد.
به نوشته حریت، آکین ایجان دادستان محل در ادعانامه خود شکری سالان راننده (42 ساله) کامیون بتون آماده را به عنوان تنها متهم پرونده به اتهام مقصر بودن در بروز حادثه مرگبار برای خانم شیم معرفی کرده و خواستار مجازات 2 تا 6 سال زندان برای سالان شده است. نخستین دادگاه این پرونده قرار است 19 مارس 2015 (اسفند) برگزار شود.
سرنا شیم 30 ساله، متاهل و دارای دو فرزند بود و برای تعقیب تحولات کوبانی به سروچ ترکیه رفته بود. او شهروند آمریکا و لبنانی تبار است. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها