رئیس رسانه ملی در جمهوری آذربایجان:

رسانه های غربی برای تخریب فرهنگ ما تلاش می کنند

رئیس رسانه ملی در بازدید از رادیو تلویزیون دولتی جمهوری آذربایجان به ظرفیت ممتاز شبکه " پرس تی وی" اشاره کرد و افزود: ماهانه بیش از یکصد میلیون کاربر از اقصی نقاط جهان برای دستیابی به آخرین اخبار و اطلاعات به این شبکه مراجعه می کنند.
کد خبر: ۷۲۷۱۰۱
رسانه های غربی برای تخریب فرهنگ ما  تلاش می کنند

به گزارش واحد مرکزی خبر، مهندس عزت الله ضرغامی در این بازدید که سفرای ایران و آذربایجان نیز حضور داشتند از بخش های مختلف این شبکه دیدن کرد و در جریان فعالیت های حرفه ای این مجموعه رادیویی و تلویزیونی قرار گرفت.

رئیس سازمان صدا و سیما سپس در اتاق خبر این شبکه حضور یافت و به ظرفیت ممتاز شبکه بین المللی " پرس تی وی" و رویکرد متفاوت و موثر این شبکه اشاره کرد و اظهار داشت: ماهانه بیش از یکصد میلیون کاربر از اقصی نقاط جهان برای دستیابی به آخرین اخبار و اطلاعات به این شبکه مراجعه می کنند.

ضرغامی در این بازدید مجوز استفاده از این شبکه خبری را بر غم نبود تفاهمنامه همکاری فی ما بین به شبکه " آذ تی وی " صادر کرد .

در این دیدار مسئولان شبکه " آذ تی وی "‌نیز گزارشی از فعالیت این شبکه ارائه کردند.

رئیس سازمان صدا و سیما همچنین با وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان نیز دیدار و گفتگو کرد .

وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار گفت: فرهنگ و تمدن ایرانی همیشه برای ما قابل احترام بوده و ما آثار ارزشمند هنرمندان ایرانی را در سراسر منطقه مانند سمرقند و بخارا نیز مشاهده می کنیم .

ابوالفضل گارایف افزود: ‌سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تشکیلات بزرگ و گسترده ای دارد و می تواند از طریق شبکه های پرشمار خود نقش مهمی در ترویج دوستی و برادری بین دو ملت و دو دولت ایفا کند .

وی به اقدامات شیطانی دشمنان دو کشور اشاره کرد و گفت: ما باید اقدامات شیطانی دشمنان خود برای ایجاد تفرقه و دشمنی را از طریق رسانه های دو کشور خنثی کنیم .

مهندس ضرغامی نیز در این دیدار به نزدیکی فراوان فرهنگی و اجتماعی بین دو ملت اشاره کرد و گفت: فرهنگ مثل هوایی است که در آن تنفس می کنیم و هویت و استقلال ما وابسته به فرهنگ است .

وی افزود: فرهنگ ما گنجینه ارزشمندی است که امروز رسانه های غربی برای تخریب آن تلاش می کنند .

رئیس سازمان صدا و سیما همچنین به دخالت سازمان های به اصطلاح بین المللی در مالکیت مواریث فرهنگی مشترک بین کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت‌: این توطئه ها به صورتی برنامه ریزی شده انجام می شود و باید با هوشیاری با آن مقابله شود.

مهندس ضرغامی اظهار داشت: این که دو یا چند کشور مدعی شاعران برتری چون مولوی و نظامی می شوند حاکی از آنست که این شاعران بزرگ پارسی گوی مورد اقبال و احترام بسیاری از مردم در سطح جهانی هستند که این وجه اشتراک نباید فراموش شود.

وی افزود: مواریث فرهنگی مشترک باید مایه وحدت بین ملت شود.

رئیس سازمان صدا و سیما به قابلیت های شبکه های آذری زبان کشور نیز اشاره کرد و اظهار داشت : نگاه جامع به کلیت برنامه های این سازمان حاکی از راهبرد دوستی دو ملت ایران و آذربایجان است.

رئیس سازمان صدا و سیما در ادامه سفر خود در مراسم جشن عید سعید غدیر خم که در خانه فرهنگ استاد شهریار باکو برگزار شد نیز شرکت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سید رضا شكوهی
United States
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
۰
۰
به آقای ضرغامی

من ساكن ایالت كالیفرنیا آمریكا هستم و تنها رابطه خبری من با كشور عزیزم ایران رسانههای خبری داخل كشور می‌باشد، و علاوه بر مطالعه روزنامه‌های ایرانی‌ از شبكه‌های پرس تی‌ و شبكه خبر و جام جم۲ و شبكه‌های فیلم نیز استفاده می‌كنم،

لازم می‌دانم كه به اطلاع مسول محترم تلویزیون ایران برسانم كه شبكه خبر از نظر تكنیكی‌ و تبحر و مهارت گزارش گران نسبت به پرس تی‌ و و سایر شبكه‌ها در سطح بسیار نامطلوبی قرار دارد و قدرت بیان و ادبیات فارسی اكثر گویندگان بسیار ضعیف می‌باشد حتی بعضی‌ از آنها نمیدانند كه چگونه روی صندلی در مقابل دوربین و مخاطبان بنشینند، لطفا برسی‌ نمائید.

شبكه خبر باید نشان‌دهنده شان و حیثیت خبری جمهوری مقدس اسلامی باشد مثل پرس تی‌ و كه بسیار خوب و مجرب كار میكنند.



با تشكر

سید رضا شكوهی

نیازمندی ها