انتخاب عوامل پشت صحنه «وقتی که هیولا آمد»

پیش تولید سریال تازه جلیل سامان آغاز شد

فیلمنامه شهید چمران به‌صفحات پایانی رسید

سریال شهید چمران در 36 قسمت 50 دقیقه‌ای به سفارش سیمافیلم تولید می‌شود. جلیل سامان که کارگردانی این سریال را به‌عهده دارد، مشغول نگارش فیلمنامه است.
کد خبر: ۷۵۳۱۳۱
فیلمنامه شهید چمران به‌صفحات پایانی رسید

مسعود ردایی، تهیه‌کننده سریال شهید چمران درباره روند تولید آن گفت: پیش‌تولید سریال طبق برنامه‌ریزی انجام شده از شهریورماه آغاز شده و تا پایان تابستان سال آینده ادامه خواهد یافت.

تهیه‌کننده سریال شهید چمران درباره فیلمنامه این مجموعه افزود: نگارش فیلمنامه سریال مراحل آخر خود را می‌گذراند و به محض آن‌که جلیل سامان، نوشتن آن را به پایان برساند به معاونت سیما و سیمافیلم ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که بازنویسی فیلمنامه به نظر مسئولان سیمافیلم بستگی خواهد داشت، اظهارکرد: این سریال از سال 1320 شمسی و همزمان با هفت سالگی شهید چمران آغاز می‌شود و به مقاطع دیگری از زندگی این شهید از جمله حضور در ایران در دهه 40، مهاجرت به آمریکا، مصر و لبنان و بازگشت دوباره‌اش به کشور همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی تا زمان شهادتش را به تصویر می‌کشد.

ردایی درباره بازیگران این سریال نیز توضیح داد: بازیگر نقش شهید چمران هنوز مشخص نشده است. با پنج بازیگر وارد مذاکره شده‌ایم، اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم. حتی هنوز تصمیم نگرفته‌ایم که بازیگر این نقش چهره و معروف باشد یا کمتر شناخته شده. پنج بازیگری که با آنها صحبت کرده‌ایم معروف نیستند و برای عموم گمنام و ناشناس هستند.

تهیه‌کننده سریال شهید چمران در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر گرفتن تست گریم از امیر آقایی برای ایفای نقش اصلی این سریال تصریح کرد: نه دعوتی از وی داشته‌ایم و نه تستی گرفته شده است. عکسی هم که در فضای مجازی از این بازیگر منتشر شده احتمالا مربوط به یک تله‌فیلم است که وی نقش کوتاهی از شهید چمران را بازی کرده است.

وی از راه‌اندازی سایت سریال تا پانزدهم دی‌ماه خبر داد و گفت: برای نقش‌های فرعی این سریال فراخوانی را در مطبوعات منتشر کرده‌ایم و تا به امروز از 800 متقاضی و علاقه‌مند تست گرفته شده است.

ردایی هدف از انتشار این فراخوان را معرفی چهره‌های جدید و ایجاد زمینه فعالیت برای استعدادهای جوان ذکر کرد و افزود: 125 بازیگر ایفاگر نقش‌های سریال شهید چمران خواهند بود و فعلا در حال شناسایی بازیگران نقش‌های سوم و چهارم هستیم.

به گفته این تهیه‌کننده، همزمان و به موازات گرفتن تست از علاقه‌مندان به بازیگری، دیگر مراحل پیش‌تولید سریال ازجمله نگارش فیلمنامه و طراحی صحنه و لباس انجام‌می‌شود.

وی درباره تفاوت و شباهت‌های این سریال با فیلم «چ» ابراهیم حاتمی‌کیا گفت: آن فیلم فقط به دو روز از جنگ پاوه که شهید چمران هم در آن حضور داشت، می‌پرداخت، اما این سریال تمام زندگی این شهید را روایت می‌کند و به زوایا و اتفاقاتی می‌پردازد که کمتر به آنها توجه شده است.

تهیه‌کننده سریال شهید چمران با اشاره به این‌که داستان شش تا هفت قسمت این سریال در کشورهای آمریکا و مصر می‌گذرد، گفت: البته کشور دیگری برای فیلمبرداری جایگزین آمریکا خواهد شد.

ردایی با تاکید بر این‌که مسئولان سیمافیلم تا به امروز نهایت همکاری را با دست‌اندرکاران سریال داشته‌اند، یادآور شد: امیدواریم نهادهایی که دغدغه کار فرهنگی دارند با توجه به شخصیت شهید چمران و این‌که همزمان عارف، شاعر، نقاش، رزمنده و ایثارگر بوده است، در تولید و تهیه این سریال کمک حال ما باشند.

وی در پایان با اشاره به آغاز تصویربرداری این سریال از پاییز سال آینده گفت: طبق برنامه‌ریزی‌‌های صورت‌گرفته و در صورت فراهم بودن مقدمات و امکانات، فیلمبرداری این سریال بین 18 تا 24 ماه زمان خواهد برد. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها