مقامات کره شمالی بعد از انتشار فیلم کمدی «مصاحبه» از باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل ساخت و پخش این کمدی که توطئه قتل رهبر کره شمالی را به تصویر می‌کشد، شدیدا انتقاد کردند.
کد خبر: ۷۵۳۰۷۲

به گزارش ایسنا، ســـایت‌های اصلی اینترنتی کره‌شمالی در هفته گذشته قطع و وصل شدیدی را تجربه کردند، به‌طوری که شرکت‌‌های فناوری آمریکایی این رخداد را علاوه بر قطع اینترنت یک اقدام هکری اعلام کردند. در همین رابطه کمیسیون دفاع ملی کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا با آن قد و قواره عریض و طویلش باید دست از این اقدامات بردارد و از آن شرم داشته باشد، چون باعث شده عملیات سایت‌های اینترنتی کره‌شمالی به‌دلیل قطع و وصل مکرر در هفته گذشته دچار خدشه شود.

سخنگوی این کمیسیون بار دیگر اتهام وارد شده از جانب پلیس فدرال آمریکا (اف‌. بی. ‌آی) درباره حمله سایبری کره‌شمالی به شرکت سونی پیکچرز را رد کرد و از آمریکا خواست دلایل و شواهد کافی در این باره ارائه دهد و ادامه داد: باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا باید به تمام این اقدامات شیطانی پایان دهد و اگر به‌دنبال صلح است، باید از سیاست‌های خصمانه علیه کره‌شمالی دست بردارد. آژانس اطلاعاتی این کشور نیز به نقل از یک سخنگوی این کمیسیون در اظهاراتی که با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شده است، اعلام کرد: اوباما همواره در عمل و گفتار همچون میمونی در جنگل‌های استوایی بی‌ملاحظه و بی‌فکر است. بسیاری از سایت‌ها و تحلیلگران، این مسئول کره‌شمالی را به دلیل اظهارات نژادپرستانه شماتت کرده‌اند.

در همین حال خبر می‌رسد انتقاد از نمایش این فیلم جنجالی به روسیه نیز رسیده است. در همین راستا، آلکساندر لوکاشوِیچ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به خبرگزاری ایتارتاس گفت: «اصولا خود ایده فیلم «مصاحبه» با جنبه تهاجمی آن مایه رسوایی است و واکنش کره‌شمالی به تولید این فیلم کاملا قابل درک است. این مقام روس افزود: هر چند آمریکا، کره شمالی را به هک کردن رایانه‌های شرکت سونی متهم کرده اما هیچ‌گونه شواهدی از نقش کره شمالی در این حمله سایبری ارائه نکرده است. فیلم «مصاحبه» داستان دو خبرنگار آمریکایی است که به آنها فرصت مصاحبه با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی داده می‌شود. سپس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) آن دو را مامور ترور رهبر کره‌شمالی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها