در هفدهمین شب شاعر که به همت سازمان هنری و رسانه‌ای اوج برگزار می‌شود، شاعران، طنزپردازان و منتقدان از خصوصیات اسماعیل امینی به نیکی یاد کردند. اسماعیل امینی هم در این مراسم از مهربانی، دوستی و احترام متقابل سخن گفت.
کد خبر: ۷۵۰۴۵۵

هفدهمین شب شاعر با پاسداشت اسماعیل امینی استاد دانشگاه، شاعر و منتقد با حضور حجت‌الاسلام زائری، علیرضا قزوه، حسین اسرافیلی، مصطفی محدثی‌خراسانی، محمدرضا سهرابی‌نژاد، ناصر سیف، علی‌محمد مؤدب، علی داوودی، عباسعلی براتی‌پور، محمدعلی گودینی، محمدرضا اصلانی، افشین علا، محمود دست‌پیش، رضا اسماعیلی، مهدی غزلی، میلاد عرفان‌پور، محمد مهدی سیار، سودابه امینی و فاطمه نانی‌زاد عصر سه‌شنبه در نخلستان اوج برگزار شد.

در این مراسم حسین اسرافیلی، شاعر و دوست امینی روی سن آمد و درباره او گفت: از محضر او مدت‌ها استفاده کردم و بسیاری از مسائلی را که در مراکز رسمی به آن پرداخته نمی‌شود، از او یاد گرفتم. وجود ایشان در شورای عالی شعر صداوسیما با تولید ترانه‌های فاخر و ارجمند خود، نشانگر ذوق و توانایی او در این عرصه‌هاست.

در ادامه مراسم ناصر فیض، شاعر و نویسنده کتاب طنز «فیض بوک» درباره امینی گفت: آشنایی با امینی از زمانی شروع شد که تصمیم گرفتیم به دانشگاه برویم. از اولین ترم دانشگاه سمت دکتری داشت و بسیاری از استادان از جمله استاد مرزآبادی از حضور امینی در کلاس خوشحال می‌شدند و با او مراوده نزدیک داشتند. فردی در پایین تخته می‌نشست که همه چیز را یاد می‌گرفت و می‌دانستم قرار نیست دانشگاه چیزی به او اضافه کند. کارهای او بشدت آکادمیک است و تا به حال کارهای کتاب‌سازی انجام نداده است.

علی‌محمد مودب، شاعر نیز یکی دیگر از افرادی بود که درباره اسماعیل امینی صحبت کرد و گفت: معلمی توفیق بسیار بالایی است و او توانسته با جوانان برادرانه رفتار کند. او یکی از معدود آدم‌هایی است که با حوصله با ادعاهایی که پشتوانه ندارد، مقابله می‌کند. او تعهد راستینی نسبت به انقلاب داشته و کوتاه نیامده و از این اصول با آرامش دفاع کرده است.

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری نیز در این مراسم گفت: در روزگاری که هرکدام به اندازه کافی زخم‌هایی از آزردگی‌ها داریم، چه چیز بهتر از این دوستی‌ها می‌تواند باشد؟ محکم‌ترین دستاویز ایمان دوست داشتن به خاطر خداست. اگر امینی استقامت در راه حق و ارادت به اهل خدا را نداشت، اینجا جمع‌نمی‌شدیم.

در نهایت اسماعیل امینی که شب پاسداشت شاعر برای او برگزار شده بود، روی سن آمد و گفت: چه شاعر، چه طنزپرداز، چه‌قصه‌نویس، چه استاد و چه شاگرد فرقی نمی‌کند و باید مهربان باشیم و بدانیم دیگران حق اظهارنظر دارند. بد اخلاقی‌ای در عالم سیاست وجود دارد که وقتی کسی با کسی مخالف است، همه چیزش را انکار می‌کند، اما خوشبختانه در حوزه علم و هنر این بداخلاقی فراگیر نشده است. او بیان کرد: معمولا در عالم هنر و ادبیات آدم‌هایی هستند که اختلاف دارند اما با احترام برخورد می‌کنند و من نیز سعی کردم همین طور باشم. امام خمینی(ره) فرمودند اگر تمام انبیا و اولیا را جمع کنیم هیچ اختلافی بین‌شان نیست، چون نفسانیت ندارند. تمام جنگ‌ها و اختلاف‌ها در جهان به دلیل نفسانیت است. اگر نفسانیت غلبه کند، تحمل ما کمتر می‌شود.

در پایان مراسم شب شاعر از همسر اسماعیل امینی از طرف سازمان هنری رسانه‌ای اوج تجلیل شد. همچنین سازمان هنری رسانه‌ای اوج، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، دفتر هنر و ادبیات نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه تهران، خانه ادبیات افغانستان، موسسه شهرستان ادب و حوزه هنری از اسماعیل امینی قدردانی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها