تیم ملی در حالی راهی اردوی آفریقای جنوبی شد که یک بازی تدارکاتی ‌هم در برنامه ندارد

تیم ملی در ژوهانسبورگ به دنبال حریف تمرینی

تیم ملی فوتبال با ترکیبی از جوانان و بازیکنان باسابقه لیگ، بدون لژیونرهایش صبح امروز راهی آفریقای جنوبی شد تا اولین اردوی جدی خود را در مسیر حضور در جام ملت‌های آسیا آغاز کند.
کد خبر: ۷۴۸۹۰۹

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، 23 بازیکنی که تیم ملی را در اردوی آفریقای‌جنوبی همراهی می‌کنند، این نفرات هستند:

دروازه‌بان‌ها: رحمان احمدی (سپاهان)، علیرضا بیرانوند (نفت)، محسن فروزان (استقلال)

مدافعان: وریا غفوری (سپاهان)، رامین رضاییان (راه‌آهن)، مرتضی پورعلی گنجی (نفت تهران)، محمدرضا خانزاده (پرسپولیس)، امیرحسین صادقی (استقلال)، هاشم بیک‌زاده (استقلال)، احسان حاج‌صفی (سپاهان)، حبیب گردانی (تراکتورسازی)، محمد نژادمهدی (پدیده)

بازیکنان میانی: امید ابراهیمی (استقلال)، محمد نوری (پرسپولیس)، ایمان مبعلی (نفت تهران)، خسرو حیدری (استقلال)، آندرانیک تیموریان(استقلال)، وحید امیری (نفت تهران)، سروش رفیعی (فولاد)

مهاجمان: سجاد شهباززاده (استقلال)، سردار آزمون (روبین کازان روسیه)، مهدی شریفی (سپاهان)، مسعود حسن زاده (ذوب‌آهن)

آنچه در این فهرست بیش از هر چیز به چشم آمد تغییرات گسترده مرد پرتغالی بود؛ تغییراتی از روی شایسته سالاری و توجه ویژه کادر فنی به رقابت‌های این فصل لیگ برتر. علیرضا بیراوند، حبیب گردانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، وحید امیری، سروش رفعیی، رامین رضاییان و مسعود حسن‌زاده از جمله نفرات جوان و شایسته این روزهای فوتبال ایران هستند که حالا فرصت حضور در اردوی تیم ملی را پیدا کرده‌اند. در کنار این نفرات بازیکنان با تجربه‌ای چون محمد نوری و ایمان مبعلی هم به اردو دعوت شده‌اند تا مشخص شود عملکرد خوب آنها نیز در لیگ به چشم آمده است.

از طرفی در فهرست جدید کی‌روش دیگر خبری از رضا حقیقی، قاسم حدادی‌فر و احمد آل نعمه نیست؛ سه بازیکنی که در فهرست جام جهانی حضور داشتند، اما پس از آن در رقابت‌های لیگ به هیچ‌وجه در حد نام خود بازی نکردند. البته مشکلات کارت‌های جعلی سربازی باعث شده شمار غایبان از عدد سه فراتر رود. مهرداد موسوی، بختیار رحمانی و حسین ماهینی سه بازیکن حاضر در جام جهانی به دلیل همین مشکل از فهرست جام ملت‌ها کنار رفتند. در این میان هادی عقیلی و سیدمهدی رحمتی هم با وجود عملکرد نسبتا خوب در لیگ از فهرست تیم ملی بیرون ماندند که البته دلایلش را فقط باید از کی‌روش پرسید.

دغدغه بازی تدارکاتی

تیم ملی فوتبال ایران در حالی بامداد امروز (یکشنبه) عازم اردوی آفریقای جنوبی شد که حتی یک بازی تدارکاتی با تیم‌های ملی را هم در برنامه خود نداشته و امیدوار به رایزنی‌های کارلوس کی‌روش است.

سرمربی پرتغالی تیم ملی که تمایل داشت شاگردانش در این اردو با سه تیم ملی مختلف بازی کند، حتی از کنیا، آفریقای‌جنـــــــوبی، زیمبابوه، تانزانیا و بوتسوانا به عنوان حریفان مدنظرش نام برد اما به خاطر این‌که برگزاری اردو در ابهام‌ قرار داشت، بازی با هیچ کدام از این تیم‌ها رزرو نشد.

زیمبابوه یکی از همین گزینه‌ها در درخواست رسمی که از فدراسیون ایران داشته حاضر شده بیست و دوم دسامبر (اول دی) در آفریقای‌جنوبی با ایران بازی کند و مشروط بر آن‌که ایران تنها هزینه سفر این تیم به ژوهانسبورگ را متقبل شود که فدراسیون هم این پیشنهاد را نپذیرفت. در نامه فدراسیون فوتبال زیمبابوه تاکید شده که آنها هیچ پولی بابت سفر به ژوهانسبورگ و برگزاری این مسابقه از ایران نمی‌خواهند و فقط هزینه بلیت هواپیمای 28 نفر اعضای تیم و اقامت دو یا سه روزه آنها در هتل به عهده ایران باشد. اما فدراسیون فوتبال پس از محاسبه این هزینه‌ها به رقمی در حدود 40 هزار دلار رسیده و به دلیل مشکلات مالی برگزاری این بازی را منتفی کرده است. البته کفاشیان هنوز پاسخ رسمی نامه فدراسیون زیمبابوه را نداده است.

با این شرایط گزینه احتمالی برای بازی تدارکاتی با ایران، تیم ملی آفریقای جنوبی است که هنوز موافقتش را برای این مسابقه اعلام نکرده است. فدراسیون به دنبال آن است تا کی‌روش با حضور در ژوهانسبورگ و رایزنی با فدراسیون آفریقای جنوبی این امکان را فراهم کند. در این صورت ممکن است یک یا دو بازی تدارکاتی هم با تیم‌های باشگاهی آفریقایی برگزار شود.

برنامه ملی‌پوشان تا استرالیا

تیم ملی فوتبال ایران برای برگزاری اردوی تدارکاتی ده روزه در آفریقای جنوبی، ساعت 4 و 30 دقیقه بامداد امروز (یکشنبه) تهران را به مقصد دبی ترک کرد. ملی‌پوشان ساعت ده به وقت امارات از دبی عازم ژوهانسبورگ خواهد شد و حدود ساعت 16 به وقت محلی به مقصد می‌رسد. تیم ملی بدون لژیونرها (غیر از سردار آزمون) و با 23 بازیکن عازم این اردو می‌شود و بعد از بازگشت قرار است کی‌روش حدود 13 بازیکن از این جمع انتخاب کرده و همراه لژیونرها فهرست نهایی را برای سفر به استرالیا و حضور در جام ملت‌های آسیا اعلام کند.

تیم ایران در بازگشت از آفریقا استراحت دو روزه خواهد داشت و بعد از بازی تدارکاتی با فلسطین در تهران، عازم سیدنی می‌شود تا آخرین اردوی آماده‌سازی متصل به جام ملت‌ها را در استرالیا برگزار کند.

25 بازیکن در اردوی تیم امید

همزمان با آغاز آردوی تیم ملی بزرگسالان، امیدها نیز با حضور 25 بازیکن از فردا (دوشنبه، بیست و چهارم آذر) نخستین دور تمرینات خود را برای حضور در مرحله مقدماتی المپیک 2016 ریو آغاز می‌کنند.

گرچه هنوز سرمربی تیم امید معرفی نشده است اما فدراسیون فوتبال از این نفرات برای حضور در اردوی این تیم دعوت کرده است: احسان پهلوان، علی کریمی، محمدحسین مرادمند، یوسف وکیا، محمد دانشگر، فرشید اسماعیلی، آرام عباسی، روزبه چشمی، ارسلان مطهری، مرتضی آقاخان، وحید حیدریه، احمد نورالهی، میلاد محمدی کشمرزی، محمد ستاری، بهنام برزای، محمد حسین‌پور آق‌ملکی، امیر عابدزاده، مهدی مهدی‌پور، مهدی ترابی، محمدرضا اخباری، شاهین ثابقی، محمدامین درویش، محمدحسین کنعانی‌زادگان، حجت صدقی و علی چوپانی ده‌سرخی.

اردوی تیم ملی امید از بیست و چهارم تا بیست و نهم آذرماه برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها