رئیس روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر؛

ایستگاه کتاب لابی برج بندر بوشهر مجهز به کتاب شد

پیشنهاد جدید بازیگر زن برای مطالعه

«هانیه توسلی» اعتراف کرد

بازیگر جوان و شناخته شده سینما و تلویزیون با اشاره به علاقه شخصی خود در مطالعه و معرفی کتاب اعتراف کرده است که بیش از پنجاه درصد کتاب هایی را که در کتابخانه دارد، نخوانده است!
کد خبر: ۷۴۷۱۱۸
«هانیه توسلی» اعتراف کرد

هانیه توسلی که در شبکه های اجتماعی بیشتر با معرفی کتاب شهره است، در تازه ترین پیشنهادش هم ضمن اشاره به این رفتار فرهنگی، یک اثر کلاسیک از داستایفسکی را به مخاطبان و دوستدارنش توصیه کرده که خود در حال مطالعه آن است.

او در صفحه شخصی خود نوشت: «یک اعتراف هولناک! من از داستایفسکی غیر از «شب های روشن» و رمان «ابله» چیز دیگری نخوانده ام. این اعتراف فقط شرمساری دارد البته. مثلا لیسانس ادبیات نمایشی هم دارم. امشب «شیاطین» را شروع می کنم.

این اعتراف یک دلیل مهم دارد. دوستی می گفت خیلی خوب است که من کتاب می خوانم و اهل کتابم و می گفت خیلی ها هم می گویند من ادا در می آورم و اینها پز دادن است. حتی معرفی کتاب در اینستاگرام هم به نظر بعضی ها ادا و اطوار بوده که مثلا بگویم وای من چقدر کتاب می خوانم! نیت من واقعا تشویق به کتاب خوانی بود.

به هر حال اعتراف می کنم که بیش از پنجاه درصد کتاب هایی را که در کتابخانه دارم نخواندم. خیلی کتابهای مهمی که سالهاست دلم می خواهد بخوانم هم نخواندم. اعتراف می کنم این سالها بیشتر به سریال دیدن گذشت تا کتاب خواندن. من قبل از بیست سالگی ده برابر این روزهایم و این سال هایم کتاب می خواندم و دلیلش البته یک چیز واضح و مشخص بود. لذت محض از رفتن در دنیای ذهن نویسنده و کشف.

من کتاب می خواندم چون لذت می بردم. رمان های درست و حسابی به نظرم چیزی شبیه به معجزه هستند. اینکه الان اینقدر کم می خوانم خجالت آور است. معجزاتی که صف کشیده اند و من توی اتاقم نگاهشان می کنم. این که کسی گاهی کتابی معرفی کند باید عادی تر از این باشد که انگ ادا هم به آن زده شود. «شیاطین» را شروع می کنم و ذوق می کنم از نام مترجمی که به نظر من بهترین مترجم حال حاضر ادبیات ایران است.»

رمان «شیاطین» یا جن زدگان فئودور داستایفسکی را انتشارات نیلوفر با ترجمه سروش حبیبی روانه بازار نشر کرده است.

برخی «شیاطین» را سیاسی‌ترین رمان داستایفسکی می دانند چرا که او در این رمان بسیار بلندپروازتر و جاه‌طلب‌تر از جنایت و مکافات و ابله است، و از نظر پیچیدگی محتوایی پرداختن به مسائل گوناگون در قالب یک رمان، فقط برادران کارامازوف را می‌توان با شیاطین قابل قیاس دانست. داستایفسکی در این رمان نمایندگان وجوه گوناگون روح روسی را به جنگ هم می‌فرستد، و از این طریق تصویری کلی و جامع از روسیه قرن نوزدهم در اختیار خواننده‌اش می‌گذارد. (خبرآنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها