پهپادهایی که این روزها در بازار می بینیم می توانند از عهده انجام کارهای مختلفی برآیند که از امروز، قابلیتی جدید و البته حیاتی برای ما انسان ها را باید به این لیست اضافه کنیم و این قابلیت چیزی نیست جز انتقال اعضای مصنوعی بدن انسان در شرایط اورژانسی.
کد خبر: ۹۰۲۱۱۴
استفاده از پهپادهای غول پیکر برای جابجایی اعضای مصنوعی بدن انسان

به گزارش جام جم کلیک ، اگر نمایشگاه CES 2016 امسال را به یاد داشته باشید، کمپانی Ehang از نمونه اولیه پهپادی به نام 184 پرده برداشت که امکان جابجایی و حمل و نقل هوایی به صورت تک نفره را برای انسان ها فراهم می کرد.

حال این شرکت چینی قرارداد جدیدی را با کمپانی Lung Biotechnology PBC به امضا رسانده است که بر اساس آن، هزار دستگاه از این پهپاد در اختیار این کمپانی فعال در زمینه تولید اندام های مصنوعی بدن انسان قرار خواهد گرفت تا از آن ها برای جابجایی این اندام ها به بیمارستان ها و مراکزی که نیاز دارند، استفاده شود.

فعلاً اطلاعات دقیقی در خصوص مبلغ این قرارداد به بیرون درز نکرده است اما گفته می شود که این همکاری، 15 ساله خواهد بود و قرار است پهپادها به گونه ای برنامه ریزی شوند که مستقیماً به بیمارستان های مدنظر پرواز کنند.

همچنین شرکت Ehang متعهد شده تا ایشتگاه هایی مخصوص شارژ این پهپادها را در مسیرهایی مشخص احداث کند تا مشکلی در فرآیند حمل و نقل پیش نیاید.

آقای مارتین روتبالت، مدیرعامل شرکت Lung Biotechnology در این خصوص عنوان می کند: "پیش بینی ما این است که بتوانیم روزانه صدها عضو را به بیمارستان ها و مراکز درمانی انتقال دهیم و استفاده از این پهپادها برای این منظور، نه تنها می تواند جان صدها انسان را در روز نجات دهد بلکه می تواند از هدر رفتن هزاران لیتر نفت که از طریق حمل و نقل های زمینی انجام می شود، جلوگیری کند."

هنوز زمان دقیقی برای آغاز اولین پرواز این پهپادها مشخص نشده، اما از آنجایی که این قرارداد به امضا رسیده است می توان امیدوار بود که این پهپادهای به اصطلاح پزشکی، خیلی زودتر از آن که پهپادهای تحویل کالا، آسمان را اشغال کنند، به پرواز درآیند.

منبع: تک شات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ناظر
-
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
۰
۰
این پهپادها برای انتقال اندام مصنوعی به بیمارستان ها نیست ! بلكه برای اعضای پیوندی است ... لطفاً در ترجمه دقت بفرمائید .
1- اوّلاً ساخت اندام مصنوعی حالت اورژانسی ندارد
2- ثانیاً در بیمارستان انجام نمی شود
3- خود مددجو به مراكز فنی ارتوپدی مراجعه می كنند
4- ساخت آن مدّتی طول می كشد
5- .....
بی نام
-
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
آقای ناظر لطفا قبل از نظر دادن متن خبر را ملاحظه نمایید.

نیازمندی ها